AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #621 Skrevet 21. februar 2012 Hei! Jeg slenger meg på denne tråden da jeg er ny iso-bruker (er på min 7.dag) Var fryktelig tvilsom til å begynne på denne kuren... Og må ærlig innrømme at jeg fortsatt tviler veldig på om jeg orker å gjennomføre dette.... Bivirkningene har allerede gjort sin inntreden- flassende,rødt ansikt med "solbrentfølelse". Men det mest plagsomme er tørre, irriterte øyne. Føler at det klør i øynene og kontaktlinser er i alle fall uaktuelt. Noen som har tips angående dette? Og en annen ting- hvor viktig er dette med å fullføre minst 120mg/kg kroppsvekt. Finnes det noen tall på dette i forhold til tilbakefall? Min lege estimerer 4 mnd på meg, men eg får ikke dette til å gå opp når jeg tar 2 kapsler om dagen og veier 60kg..... Hilsen Moi Du kan kjøpe øyedråper mot tørre øyne på apotek mener jeg.
Lotta1 Skrevet 21. februar 2012 #622 Skrevet 21. februar 2012 Syns det er en del syting i denne tråden. Det finnes faktisk de som sliter så psykisk med kvisene sine at de utvikler sosial angst og likevel ikke får roaccutan. Dere er heldige. Jeg har selv gått på roaccutan og har hadde det ganske bedriten. Alle de typiske bivirkningene i tillegg til depresjon osv. + et kvisete tryne. Men det ble bedre, og jeg klagde aldri fordi jeg var så utrolig glad for at jeg hadde fått medisinene. Jeg gikk på den i ett år, og da hadde jeg alltid en lypsyl, en liten tube med krem og et lommespeil i lomma/veska. Nå er det samboeren min sin tur, og jeg har ikke hørt han klage en dag, selv om han ikke ser ut akkurat nå. Han vet det må bli verre før det blir bedre. Vær glade, dere kommer dere igjennom dette! PS: Helena Rubinstein sin eight hour cream er gull, den kan brukes som krem, salve og lypsyl. Skjønner poenget ditt, men er likevel litt uenig. Denne tråden er vel for både gledeshyl nær vi blir bedre, og syting, klaging og gnåling om bivirkningene vi opplever som andre forstår... Det betyr jo ikke at vi ikke er glade for å gå på denne kuren 1
Lumos Skrevet 21. februar 2012 #623 Skrevet 21. februar 2012 Tror kanskje AB mener Elizabeth Arden? Evt. en annen krem?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. februar 2012 #624 Skrevet 21. februar 2012 Til deg som spør om tørre/irriterte øyne: jeg har lenge trodd at jeg hadde naturlig tørre øyne (har allergier, så legene har sagt det var derfor). I forbindelse med noe annet fikk jeg en full "check-up" hos en øyelege, og det viste seg at det er kvaliteten på tårevæsken det er noe galt med. Det kjennes helt ut som tørre øyne, men tåreproduksjonen (tok Schirmer test) er akkurat der den skal være. Om du sliter med øynene kan det være lurt å få det sjekket, selv om det er en vanlig bivirkning av denne medisinen. Det står også i pakningsvedlegget at øynene/synet bør sjekkes fordi det er mange bivirkninger som går på nettopp dette med øynene/synet.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 21. februar 2012 #625 Skrevet 21. februar 2012 Skjønner poenget ditt, men er likevel litt uenig. Denne tråden er vel for både gledeshyl nær vi blir bedre, og syting, klaging og gnåling om bivirkningene vi opplever som andre forstår... Det betyr jo ikke at vi ikke er glade for å gå på denne kuren *signerer*
finkel Skrevet 21. februar 2012 #626 Skrevet 21. februar 2012 Idag skal jeg ENDELIG til hudlegen for å begynne behandling! Etter 3 mnd på antibiotika uten noe resultat, håper jeg endelig at det skal bli en forandring. Tusen takk for alt dere skriver her, det er veldig lærerikt å se hva jeg etterhvert kan/skal gå gjennom... Kommer sterkere tilbake når jeg har begynt på kuren Hurra! Timen hos hudlegen gikk bra, så da starter jeg på kuren i morgen. Slapp unna med å ha kun kobberspiral som prevensjon, og bare én oppfølging med blodprøve om 8 uker, om den viser seg å være ok. Jeg har hamstret masken fra Decleor, bag balm til leppene og masse hudkrem ellers! I'm ready Forresten, jeg vurderer om jeg skal ta en time til hudpleier i morgen og ta en skikkelig dyprens før jeg starter på kuren. Tror dere det er lurt? Ser for meg at jeg kanskje blir kvitt noe av det som ellers ville kommet som kviser... Noen som har prøvd?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #627 Skrevet 21. februar 2012 Tror kanskje AB mener Elizabeth Arden? Evt. en annen krem? Mente selvsagt Elizabeth Arden, takk for at du retta Blander alltid de to navnene/merkene
Gjest BabyBlue Skrevet 21. februar 2012 #628 Skrevet 21. februar 2012 Nei. Var innom en Vita i Haugesund og spurte etter den, men de hadde den jo ikke inne. Fikk prøver på bodylotion og diverse kremer, men er litt skeptisk siden jeg har hørt at mange med min type hud ikke er fornøyd med disse. Har du prøvd den serien? Nopers. Men fuktmaska får mye skryt =)
Lotta1 Skrevet 22. februar 2012 #629 Skrevet 22. februar 2012 Hei! Jeg slenger meg på denne tråden da jeg er ny iso-bruker (er på min 7.dag) Var fryktelig tvilsom til å begynne på denne kuren... Og må ærlig innrømme at jeg fortsatt tviler veldig på om jeg orker å gjennomføre dette.... Bivirkningene har allerede gjort sin inntreden- flassende,rødt ansikt med "solbrentfølelse". Men det mest plagsomme er tørre, irriterte øyne. Føler at det klør i øynene og kontaktlinser er i alle fall uaktuelt. Noen som har tips angående dette? Og en annen ting- hvor viktig er dette med å fullføre minst 120mg/kg kroppsvekt. Finnes det noen tall på dette i forhold til tilbakefall? Min lege estimerer 4 mnd på meg, men eg får ikke dette til å gå opp når jeg tar 2 kapsler om dagen og veier 60kg..... Hilsen Moi Velkommen De bivirkningene du beskriver er akkurat slik jeg opplevde i starten. Det har roet seg nå, etter en måned. Anbefaler produktet fra dermalogica, let et par sider bak i tråden for navnene på de forskjellige De er supre mot tørrheten og sårheten runt nesen og ellers i ansiktet. Lykke til med kur
Moimoimoi Skrevet 22. februar 2012 #630 Skrevet 22. februar 2012 Takk for tips. Skal sjekke det ut. Fikk kjøpt med en krem fra legen som skulle hjelpe, men er ikke så imponert. Kan jeg spørre om dere har noen gode tips for foundation og/eller concealer? Etter mange år med dårlig hud har jeg utviklet en avhengighet av det, og nekter å gå uten. Bruker til vanlig mineralpudder men det funker absolutt ikke nå!! Får sånn krakeleringseffekt- ikke særlig pent.... Hilsen Moi
finkel Skrevet 22. februar 2012 #631 Skrevet 22. februar 2012 Velkommen De bivirkningene du beskriver er akkurat slik jeg opplevde i starten. Det har roet seg nå, etter en måned. Anbefaler produktet fra dermalogica, let et par sider bak i tråden for navnene på de forskjellige De er supre mot tørrheten og sårheten runt nesen og ellers i ansiktet. Lykke til med kur Hei! Jeg ble interessert i produktene du nevnte, og bestemte meg for å bestille. På nettsiden til dermalogica står det at Skin smoothing cream inneholder A-vitamin? Er det ikke det vi må unngå for alt det er verdt, da?
Lotta1 Skrevet 22. februar 2012 #632 Skrevet 22. februar 2012 Hei! Jeg ble interessert i produktene du nevnte, og bestemte meg for å bestille. På nettsiden til dermalogica står det at Skin smoothing cream inneholder A-vitamin? Er det ikke det vi må unngå for alt det er verdt, da? Har jeg faktisk ikke registrert.. Fungerer veldig bra, så jeg fortsetter! Tran sko jeg ikke ta fikk jeg beskjed av hudlegen idag, men vanlig multivitamin går fint. Anette: hvilken nettside kjøpte du dermalogica fra? Og hvor lang tid tar det? Serumet kostet 700 i butikk, regner med det er billigere på nettet
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. februar 2012 #633 Skrevet 22. februar 2012 Åh, idag har flassingen stoppet opp igjen, allerde! Men! Huden har blitt ruglete! Kan både se og kjenne det... Andre som har opplevd det? ....huden min som var så fin... f*rbanna d****pause
acna Skrevet 22. februar 2012 #634 Skrevet 22. februar 2012 *signerer* *signerer også* Jeg synes det er flott at folk er ærlige og deler bivirkninger/plager/erfaringerer. Det er noe helt annet å lese andres erfaringer, enn å lese alle mulige bivirkninger i pakningsvedlegget. Det er vel litt forståelig at folk som har utviklet sosial angst pga kviser ikke får gå på denne kuren? Hva skjer da når de samme folkene må gjennomgå tømme-fasen i begynnelsen av kuren? Huden min har endret seg mye siste uken. Den er blitt rødere og sårere. Etter å ha vært ute så blir huden helt flekkete rød. Jeg tror kanskje dette er en slags siste-rens før kur-slutt (?), det har hvertfall dukket opp en stor, rar kvise på kinnet. Den ser fake ut, hehe. Dermalogica sine kremer har jeg alltid likt, så jeg vurderer å kjøpe en tube. Active moist var mitt faste valg tidligere, men skin smoothing creme er vel bedre nå mtp tørrheten i huden. (Decleor sin hydral floral krem svir på huden min når jeg bruker den. Rart egentlig, for masken svir ikke overhodet, den er bare god).
supermee Skrevet 22. februar 2012 #635 Skrevet 22. februar 2012 I det siste har jeg begynt å rødme mye mer enn jeg gjorde før. Kan liksom sitte helt i ro og plutselig bli helt rød og varm i ansiktet. Noen andre som har opplevd det samme? Aldri slitt med dette før.
Moimoimoi Skrevet 23. februar 2012 #636 Skrevet 23. februar 2012 I det siste har jeg begynt å rødme mye mer enn jeg gjorde før. Kan liksom sitte helt i ro og plutselig bli helt rød og varm i ansiktet. Noen andre som har opplevd det samme? Aldri slitt med dette før. Jeg er rød og varm stort sett hele tida. Det er huden som kommer fram under alt flasset som er sensitiv. Og jeg har bare gått på dette 1 uke (!!) hvor lenge har du tatt iso?
Lotta1 Skrevet 23. februar 2012 #637 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er rød og varm stort sett hele tida. Det er huden som kommer fram under alt flasset som er sensitiv. Og jeg har bare gått på dette 1 uke (!!) hvor lenge har du tatt iso? Jeg hadde det akkurat likt de første ukene, tørr og meget varm i ansiktet, pluss utbrudd. Var ikke noe pent. Men det er blitt mye bedre nå. Så det roer seg nok snart skal dere se
Moimoimoi Skrevet 23. februar 2012 #638 Skrevet 23. februar 2012 Jeg hadde det akkurat likt de første ukene, tørr og meget varm i ansiktet, pluss utbrudd. Var ikke noe pent. Men det er blitt mye bedre nå. Så det roer seg nok snart skal dere se Hvilken dose bruker du? Og vet du om du skal øke denne underveis? Det er vel sånn at hvis man øker dosen, så øker bivirkningene også (?) Jeg venter fortsatt på det berømte utbruddet. Håper det kan vente til huden har sluttet å flasse, så jeg kan dekke til med noe sminke. Kom gjerne med tips til foundation og eller concealer som funker på tørr, flassende hud om du/dere har
soile Skrevet 23. februar 2012 #639 Skrevet 23. februar 2012 Så hyggelig å se nye navn her inne! Jeg har vært på en fem dagers hyttetur, og ikke vært for flink til å følge opp med rens og kremer, og det får jeg svi for nå. Huden har blitt tørrere og et par nye kviser har kommet fram. Heldigvis er de på vei tilbake nå! Har jo godt over en måned igjen, så det er sikkert for tidlig å glede seg Har også fått tilbake et munnsår i munnviken. Veldig kjedelig, det ser helt forferdelig ut. Men etter to dager med smøring der og ser jeg at det også er på vei tilbake!
Lotta1 Skrevet 23. februar 2012 #640 Skrevet 23. februar 2012 Hvilken dose bruker du? Og vet du om du skal øke denne underveis? Det er vel sånn at hvis man øker dosen, så øker bivirkningene også (?) Jeg venter fortsatt på det berømte utbruddet. Håper det kan vente til huden har sluttet å flasse, så jeg kan dekke til med noe sminke. Kom gjerne med tips til foundation og eller concealer som funker på tørr, flassende hud om du/dere har Jeg tar 60 mg per dag. Hudlegen min er fast bestemt på at jeg ikke skal øke dosen, jeg veier rett over 60 kr og han mener det er unødvendig å øke dosen på meg siden det bare vil gi mer bivirkninger. Jeg har lite bivirkninger akkurat nå, og er vel egentlig enig med han. Jeg bruker flytende foundation fra Clinique beregnet på uren hud, den funker greit nok. Her også fast puffer fra Jane Iredale som matter, men ser at jeg blir tørrere av det. Egentlig kunne jeg tenkt meg noen tips jeg og
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå