AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #41 Skrevet 12. september 2011 Er det ikke plass på eldresenteret, så du kan flytte til fred og ro? Sa en av de som ikke gidder å oppdra ungene sine..... 14
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #42 Skrevet 12. september 2011 Hvis barnefamilier kan klage på festing og høymusikk så kan unge enslige også klage på for mye bråk fra disse levende barna. Noen foreldre sender ungene sine ut for å slippe bråket inne, men når det starter allerede klokka 7 på en lørdag og holder på til langt ut på natt så må en få lov til å klage. Jeg ville sagt ifra til foreldrene jeg om ikke det hjelper så hjelper en bøtte iskkaldt vann! 3
Sugerøret Skrevet 12. september 2011 #43 Skrevet 12. september 2011 (endret) hva gjør en når ungene i hele 2 etg.over deg ,hopper,løper,spretter ball (tung ball,ikke tennisball) løper og smeller i rørsystem,spytter på vinduer,kaster søppel ut av vinduer? Snakke med foreldrene? Jeg fikk døra i fjeset Ikke alle har evner til å forstå at nettopp deres barn lager bråk eller oppfører seg på en måte foreldrene ikke kan tenke seg. Har barn selv,oppvokst i blokk,men har tidlig lært å ta hensyn. Mine barn fikk ikke lov til å løpe inne (fordi de faktisk kan skade seg selv OG at det bråker noe helvette på tregulv.) Leke i oppgangen,smelle med kjøkkenutstyr (les kjeler og div.) Noen folk burde ikke bo i blokk om de ikke en gang klarer å forstå at en kan forstyrre naboen over/under. Før kunne en prate med naboer,nå får en kommentarer,rasistiske utslag og div andre ting sleng i fjeset.Ikke morro Endret 12. september 2011 av Kårky 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #44 Skrevet 12. september 2011 Tåler du ikke unger som leker og bråker litt så bør du flytte. Kjøp deg et hus i skogen, i alle fall et som ligger for seg selv.
Gjest otrivin Skrevet 12. september 2011 #45 Skrevet 12. september 2011 Når jeg var ung fikk barn oppdragelse. Ah, det var tider 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #46 Skrevet 13. september 2011 Jeg er iutgangspunktet ikke for hevn...Men her var det så slitsomt med bråkete unger, at jeg måtte selv sette en stopper for det.. Etter en kaotisk ettermiddag, hvor jeg var så sliten i hodet av naboungene, dro jeg igang med kantklipperen kl 20.30. (Akkurat da naboungen var i seng, eller muligens sovnet) Disse to naboene har barnerommene mot min hage, så jeg ser når gardinene blir trukket for.... Etter en stund med bråk fra meg, dukket det opp 4 nysgjerrige barn i vinduene rundt... Jeg fortsatt en stund til, før jeg tok en liten pause, og begynte igjen ved 21.30 tiden. Kvelden etter klippet jeg plenen sent, og mannen min brukte motorsaga ved 21 tiden... Det tok vel ikke mer enn 3 kvelder, før vi fikk to rasende naboer på døra...... Jeg var bare helt rolig og fortalte at jeg har lov til å bråke frem til kl 23 på ukedager, og det kom jeg til å gjøre så lenge ungene deres omtrent tok livet av meg på ettermiddagene. Likt skal være likt... De ble ganske flate, og jeg sa jeg kom til å være stille, hvis jeg fikk fred på ettermiddagene. Ett par ettermiddager var det deilig stillhet rundt her, og jeg lot kantklipperen stå i garasjen den kvelden. Tredje ettermiddagen var ungene igang igjen... Da ble også kantklipperen tatt frem. (Fryktelig lyd på disse kantklipperene, og så utrolig fort som gresset vokser i min hage ved støy.... ) DA forsto naboene virkelig tegninga... Nå er det sjelden jeg trenger å klippe kantene utenfor mitt hus på kvelden... Trist at man må være frekk for at enkelte skal forstå.... 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #47 Skrevet 13. september 2011 Jeg er iutgangspunktet ikke for hevn...Men her var det så slitsomt med bråkete unger, at jeg måtte selv sette en stopper for det.. Etter en kaotisk ettermiddag, hvor jeg var så sliten i hodet av naboungene, dro jeg igang med kantklipperen kl 20.30. (Akkurat da naboungen var i seng, eller muligens sovnet) Disse to naboene har barnerommene mot min hage, så jeg ser når gardinene blir trukket for.... Etter en stund med bråk fra meg, dukket det opp 4 nysgjerrige barn i vinduene rundt... Jeg fortsatt en stund til, før jeg tok en liten pause, og begynte igjen ved 21.30 tiden. Kvelden etter klippet jeg plenen sent, og mannen min brukte motorsaga ved 21 tiden... Det tok vel ikke mer enn 3 kvelder, før vi fikk to rasende naboer på døra...... Jeg var bare helt rolig og fortalte at jeg har lov til å bråke frem til kl 23 på ukedager, og det kom jeg til å gjøre så lenge ungene deres omtrent tok livet av meg på ettermiddagene. Likt skal være likt... De ble ganske flate, og jeg sa jeg kom til å være stille, hvis jeg fikk fred på ettermiddagene. Ett par ettermiddager var det deilig stillhet rundt her, og jeg lot kantklipperen stå i garasjen den kvelden. Tredje ettermiddagen var ungene igang igjen... Da ble også kantklipperen tatt frem. (Fryktelig lyd på disse kantklipperene, og så utrolig fort som gresset vokser i min hage ved støy.... ) DA forsto naboene virkelig tegninga... Nå er det sjelden jeg trenger å klippe kantene utenfor mitt hus på kvelden... Trist at man må være frekk for at enkelte skal forstå.... Digger deg!! 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #48 Skrevet 13. september 2011 Tåler du ikke unger som leker og bråker litt så bør du flytte. Kjøp deg et hus i skogen, i alle fall et som ligger for seg selv. Det er vel ikke snakk om litt bråking heller. Gidder du ikke å oppdra ungene dine og bare lar de bråke vilt hele dagen, så burde du ikke bo i blokk. Flytt heller med drittungene ut i skogen, så kan de bråke og herje så mye de vil uten å forstyre naboene hele tiden. 10
Gjest BabyBlue Skrevet 13. september 2011 #49 Skrevet 13. september 2011 Hvordan hadde dere foreldre likt det om en haug med tenåringer spilte splattermetall på den tiden ungene skal legge seg? De er jo tross alt full av hormoner, og må få lov til å uttrykke seg, hvis ikke blir de deprimerte og aggressive Herregud, altså. Man bor jo vegg i vegg og tak i tak når man bor i blokk.
Gjest Hmm Skrevet 5. august 2012 #50 Skrevet 5. august 2012 Hvis du ikke tåler levende barn, så skaff deg en hytte langt inni skogen der det ikke bor folk nærmere enn 5 km unna... Det eneste som irriterer meg mer enn drittunger uten hemninger, er voksne som ikke tåler at noen synes dette er å gå over streken og bruker dette som unnskyldning til å slenge med leppa. Å tåle sine egne barn er en ting, men å skulle holde ut uakseptabel støy fra barna til folk man ikke engang ønsker å ha noe med å gjøre, er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #51 Skrevet 5. august 2012 Jaja, her ligger jeg da.. syk og dårlig og trøtt og prøver å slappe av. Dessverre kan jeg ikke gå og legge meg, fordi det er en gjeng med unger utenfor som bråker som ville helvete. Jeg har en viss forståelse for at dette er noe man må lide seg gjennom på dagtid når det er sol ute om man er så fryktelig uheldig å bo ved siden av/over en familie med ørten barn. De løper rundt ute og skriker og skråler hele sommeren, men som oftest er jo også jeg ute da eller i det minste våken og opplagt nok til å ikke la det irritere meg for mye. Jeg synes dog det er befriende å sitte på balkongen hver gang det høljer ned i bøttevis og bare nyte stillheten. Men - til poenget: De har nå tydeligvis fått seg en lekebil fullt utstyrt med bilhorn, samt en eller annen forferdelig fløyte som lager en hvinende lyd. De har nå tutet og fløytet i et par timer. Hører ikke foreldrene dette? Innser de ikke at det kan være noen av naboene deres (bor i blokk i tett bebygd strøk, så det er snakk om en del som må høre dette) hadde lyst til å slappe litt av på en lørdags formiddag? Eller er det "lufta er fri for alle"-mentaliteten som seirer? Går det ikke en grense et sted, for eksempel ved å tute frenetisk med et bilhorn i to timer sammenhengende? De foreldre som driter i naboene, vil svare deg at du må flytte inn i skogen,om du ikke tåler unger Unger er unger,men det er så ymse med foeldre. Noen foreldre har den innstillingen at naboer får tåle barn om de skal bo der. det er ikke snakk om å tåle barn eller ikke,men at det skal være levelig for alle. Det skal være trivelig Eks har jeg bodd i blokk. Der var de fleste foreldre nøye med å si fra til ungene at de fikk sparke fotball på fotballbanen, de var redde for at ruter skulle knuses osv. Dunking av ball i vegger var slitsomt å høre på. Så hadde du de foreldre som ga blanke f...i hva som kunne skje, naboer og kostnader Forskjellen på disse ungene? jo, unger til foeldre som passet på er merkelig høfligere og har mere respekt enn de ande ungene. Nå bor jeg i rekkehus. Nabounge har bil, en slik liten sak som går veldig fort. Sånn fjernstyrete greier. ungen er 7 år. Kan tro det høres. han kan holde på med denne bilen lenge.Det er støy som er plagsom,men det plager ikke foreldrene Så har du hyling,skriking på verandaen. Noen lører ikke unger at de skal ta hensyn til ande som også er ute. Nei, det er å tute på. De eier ikke vett til å hive ungene inn. Hva om alle holdt petakkel på terassen? Så er det ballsparking inntil husvegger. De tråkker ned blomster,smeller i husvegger. Det er ballbinge, fotballbane i nærområdet,men foreldre gir faen. Anonym poster: 4a70f5ca21d8d843e596f1b825cbd5d6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #52 Skrevet 9. august 2012 Jeg undrer meg også over det at enkelte foreldre gir ungene fullstendig frie tøyler så snart de er utenfor husets fire vegger. De har gjerne "innestemme" og "utestemme", hvor "utestemme" betyr "bråk så mye du klarer". Normal folkeskikk tilsier at man tar hensyn til omgivelsene. Å løpe rundt og illskrike midt i tettbygd strøk er ikke ok. Jeg bor i blokk, i et område med stort sett bare blokker og rekkehus. Her har vi en "hestesko" med lekeplass i midten... Og en liten jente som leker ivrig i timesvis hver dag. Hvor lekingen består av 10% rutsjing og dissing, og 90% hyling. Da snakker vi intens småjentehyling, som går gjennom marg og bein og skikkelig skjærer i øregangene. Og denne skrikingen rikosjetterer mellom blokkene rundt. Moren sitter gjerne rolig på en benk ved siden av og leser, og ser ikke ut til å plages det spøtt. Men det gjør vi naboer. Ungen hennes har ofte vært diskusjonstema i heisen her, for å si det slik. Jeg hadde ALDRI fått lov til å hyle slik utenfor andre menneskers veranda da jeg var barn. Hva blir det til av disse ungene? Når skal de lære at man skal ta hensyn til andre, og ikke bråke? Aldri, kanskje? Er det slike unger som vokser opp til sånne som har full guffe på stereoen til kl 5 om morgenen? Anonym poster: 00d25fc3f7a5f844296403b1c16414dd 1
Sulosi Skrevet 9. august 2012 #53 Skrevet 9. august 2012 Vet du, da hadde jeg snakket til ungen, spurt om ikke hun kunne synge istedefor eller noe. Når moren ikke reagerer og ingen andre sier noe så lærer jo ikke barnet at hun forstyrrer andre. På en ok måte selvfølgelig og for all de, vi må tåle litt ståk fra barn men det betyr ikke at de skal "ta over" hele boområdet med hyling og vræl.
Nerdemamma Skrevet 10. august 2012 #54 Skrevet 10. august 2012 Er det virkelig et så stort problem med unger som er ute og bråker på dagtid?! Herrefred, hadde det vært på kvelden eller grytidlig om morgenen hadde jeg hatt mer sympati. På lik linje med at folk klipper plenen, raser rundt i motorsykler som bråker og brøler etc. Man hører sikkert denne kommentaren alt for ofte, men den gjelder både barnefamilier og barnløse. Hvis du ikke liker bråk så må du flytte til en enebolig, blokk med enslige/eldre eller et veldig lite barnevennlig område. Barnefamilier trekker til rekkehus/blokker rett og slett fordi de er rimeligere enn eneboliger. Det er dyrt å ha barn med mye utgifter. På samme måte som single og studenter flytter til slike områder fordi de heller ikke har god råd. Jeg er utrolig lei naboer som fester og herjer i nabolaget ofte til godt utpå natten, men nå har vi valgt å bo veldig sentralt så vi må bare finne oss i det, på samme måte som de må finne seg i at unger hyler og skråler ute på søndags formiddag når de er fyllesjuke. Og alternativet for at ungene bråker ute er at de bråker inne, eller parkerer seg foran TV eller PC. Det er mye sunnere for ungene å være ute og få utløp for all den energien de sitter inne med. Og som nevnt over, ørepropper er en genial oppfinnelse, til nød bomullsdotter. Eller du kan ta en telefon til foreldrene og spørre pent om de kan roe ned ungene litt siden du ligger syk. De aller fleste vil forstå behovet ditt for ro og hjelpe deg
Gjest LeiAvUnger Skrevet 21. oktober 2012 #55 Skrevet 21. oktober 2012 " Hvis du ikke tåler levende barn, så skaff deg en hytte langt inni skogen der det ikke bor folk nærmere enn 5 km unna..." Se her ja. Slik skal det lyde! For barn må jo få lov å gjøre som de vil hele tiden og uavhengig av hvor de er. Det er alle andre som må vike plassen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå