Gå til innhold

Bråkete drittunger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor man i blokk, så skal man ta hensyn til hverandre. Dette skal selvsagt gå BEGGE veier. Det er ikke kun vi som ikke har barn som skal ta hensyn, men de med barn skal også ta hensyn.

Når unger bråker mer enn normalt (altså hyler, lager mye lyd, smelling og gud vet hva) så synes jeg det er greit å at en liten prat med foreldrene. Noe må man bare finne seg i, men det er mye man også ikke burde finne seg i.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, det er fryktelig irriterende med unger som bråker.

Men i stedet for å ta kontakt med foreldrene (som helt sikkert ville oppfattet deg som sur og prippen, og svart at barna skal få leke så mye de vil) så kan du jo bare gå ut og snakke med barna selv? Du kan forklare dem at du er syk og trenger å slappe av litt, og spørre pent om de kan gå litt lenger bort fra huset og leke.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, det er fryktelig irriterende med unger som bråker.

Men i stedet for å ta kontakt med foreldrene (som helt sikkert ville oppfattet deg som sur og prippen, og svart at barna skal få leke så mye de vil) så kan du jo bare gå ut og snakke med barna selv? Du kan forklare dem at du er syk og trenger å slappe av litt, og spørre pent om de kan gå litt lenger bort fra huset og leke.

Jeg tror ikke foreldre liker at noen snakker de barna deres. Gidder de ikke selv så skal heller ingen andre gjøre det er mitt inntrykk.

• Liker 4
Skrevet

TS, jeg har en løsning! Selv om du er syk, så må du lide litt for å få problemet fikset. Dra deg ut av senga og lag en tidsmaskin. Deretter reiser du tilbake i tid, finner fedrene til drittungene(eller evt. faren) og smeller til med ei slegge i ballene på karen. Så drar du tilbake til 2011. Sov godt! :natti:

Skrevet

Vi har dette problemet her vi bor hver dag, har hengt opp lapper, kommentert det og alt mulig, men de bryr seg ikke. Når de nå i tilegg har begynt å leke PÅ VÅR eiendom og tar våre ting er det like før det klikker for meg xD

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Enkelte foreldre mener at barna deres er fritatt fra normal folkeskikk. At man er ute betyr ikke at man kan skrike og bråke som man vil. Prat med foreldrene. Litt hensyn må det da gå an å ta. Forstår meg ikke på dem som sier at man bare skal akseptere slikt. Skal naboene mine akseptere det om jeg finner det for godt å feste hver helg?

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Jeg bor ikke i et barnestrøk, bor i et område med mange blokker med små leiligheter som typisk blir bebodd av enslige, unge voksne. Det er liksom kun disse rett under meg jeg har vært litt uheldig med. Tror til og med de driver en form for dagmamma-virksomhet, for de kan umulig ha ploppet ut hele den barnehagen som leker under her selv.

Tør ikke gå ned og banke på, kjenner jeg er så dønn irritert på de at jeg ikke hadde oppført meg sivilisert. Mest av alt har jeg lyst til å skrike "hold kjeft for faen" fra balkongen, men har jo visse sosiale filter som stopper den impulsen også.

Innser jeg må leve med det, men som sagt - jeg synes det går en grense. Observerer jo foreldre som hysjer på barna og foreldre som nesten bare fyrer dem mer opp. Jeg har nok fått sistnevnte som nabo. Foreldrene er også høylytte, de roper mye på ungene og roper til hverandre. Så det er jo ikke et mysterium hvor barna tar det fra.

Så dette er bare et lite hjertesukk og et tips til alle foreldre der ute om at når ungen din løper rundt og tuter i et horn så ligger det muligens en stakkars sjel i en seng ikke langt unna og holder på å klore ut øynene sine av irritasjon. Og prøver du å klage på at de har nachspiel en gang så kan du ikke forvente så mye sympati.

• Liker 4
Skrevet

Vi har dette problemet her vi bor hver dag, har hengt opp lapper, kommentert det og alt mulig, men de bryr seg ikke. Når de nå i tilegg har begynt å leke PÅ VÅR eiendom og tar våre ting er det like før det klikker for meg xD

Hva med elektrisk gjerde? :gjeiper: Når det er deres eiendom, må det da være noe dere kan gjøre? Anmelde dem for tyveri?:S

• Liker 1
Skrevet

Problemer med sånt i blokkområde er at man ikke aner hvem som eier ungene, og ikke hvor man dermed kan klage. Håper du finner en rolig løsning, ts. Eller nå har de kanskje roa seg?

Skrevet

Problemer med sånt i blokkområde er at man ikke aner hvem som eier ungene, og ikke hvor man dermed kan klage. Håper du finner en rolig løsning, ts. Eller nå har de kanskje roa seg?

Ja, det er jo en hel haug med unger, så jeg regner med de må være fra litt forskjellige kilder. Men jeg vet den mest bråkete av dem tilhører naboen, for hun har en tendens til å stå og rope "Pappa... Paappaaaa.. PAPPAAA!!" til en mann under her som åpenbart er vanskelig å få oppmerksomheten til.

De ble ropt inn til middag nå, dvs faren måtte krangle med dem til de ga seg og kom inn. Så nå har roen senket seg (er heldigvis ikke lytt inne i blokka) og jeg kan slappe helt av.. helt til jeg blir vekket av dem når de løper ut i morgen tidlig. Krysser fingrene for en regnfull søndag :fnise:

Jaja, jeg får meg vel en bråkete drittunge selv en dag, så litt sympati har jeg jo med foreldrene. Sitter og nyter den uvante lyden av stillhet nå, imens de jo sitter med krapylene rundt middagsbordet sitt og garantert har et helvetes styr med å legge dem etterpå.

OK, jeg har ikke så mye sympati med dem, har de lært ungene at det er helt OK å bråke som et uvær så får de ta konsekvensene av det de også!

Skrevet

Hvis dere bor vegg i vegg ville jeg spilt høy musikk akkurat i leggetida, du har lov å spille høyt helt til kl. 22-23. For å bråke ekstra, kan du skru lyden opp og ned, litt sjokklyd som ikke høres bra ut.

• Liker 6
Skrevet

skjønner deg godt jeg..vi har to gutter nedenfor og ved siden av oss som leiker sammen..fyfan det er jævelig! hater de unga..

går ikke an å sitte ute å slappe av engang.

Skrevet

Kjøp deg en cd som heter "the very best of blokkfløyte" og spill den så høyt du kan i leggetiden til englebarna. Etterhvert vil foreldrene banke på, og da kan du bare si "Plagsomt? Nei, men jeg trodde jo at dere likte fløytespill siden dere lar barna deres øve såpass flittig?" Se totalt forvirret ut, og se de rødme som bare faen.

Good luck :popcorn:

Skrevet

Er det ikke plass på eldresenteret, så du kan flytte til fred og ro?

• Liker 1
Skrevet

Hva med elektrisk gjerde? :gjeiper: Når det er deres eiendom, må det da være noe dere kan gjøre? Anmelde dem for tyveri?:S

Vurderte det, men litt upraktisk pga hund. Lurte på om jeg skulle bestille meg sånn tazer. HIHIHI. Jada kynisk as hell. Tror ikke man kommer langt med å anmelde barn i alderen 2-10 år... Dessverre.

Skrevet

TS her.

Jeg bor ikke i et barnestrøk, bor i et område med mange blokker med små leiligheter som typisk blir bebodd av enslige, unge voksne. Det er liksom kun disse rett under meg jeg har vært litt uheldig med. Tror til og med de driver en form for dagmamma-virksomhet, for de kan umulig ha ploppet ut hele den barnehagen som leker under her selv.

Tør ikke gå ned og banke på, kjenner jeg er så dønn irritert på de at jeg ikke hadde oppført meg sivilisert. Mest av alt har jeg lyst til å skrike "hold kjeft for faen" fra balkongen, men har jo visse sosiale filter som stopper den impulsen også.

Innser jeg må leve med det, men som sagt - jeg synes det går en grense. Observerer jo foreldre som hysjer på barna og foreldre som nesten bare fyrer dem mer opp. Jeg har nok fått sistnevnte som nabo. Foreldrene er også høylytte, de roper mye på ungene og roper til hverandre. Så det er jo ikke et mysterium hvor barna tar det fra.

Så dette er bare et lite hjertesukk og et tips til alle foreldre der ute om at når ungen din løper rundt og tuter i et horn så ligger det muligens en stakkars sjel i en seng ikke langt unna og holder på å klore ut øynene sine av irritasjon. Og prøver du å klage på at de har nachspiel en gang så kan du ikke forvente så mye sympati.

Mitt sosiale filter forsvant med søvnen... Og det får de takle når det er deres feil! Kjør på, skrik i vei! Men her er det ingenting som stopper den uendelige hylingen. Igår hadde de bursdagsbesøk utenfor døren vår. Tjohei!

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg forstår at TS har ekstra bråkete unger i leiligheten under og antageligvis foreldre som ikke bryr seg om det.

Jeg har barn, og kan ikke garantere at de aldri oppfører seg på en måte som oppleves som plagsomt for andre, jeg blir derimot ikke sur og fornærmet dersom noen sier fra til meg eller til barna. Jeg er fullstendig klar over at barna mine tester grenser noen ganger og håper de slipper unna med uakseptabel oppførsel hvis de er utenfor min radius. Det er mye bedre å si fra om det som plager dere enn å kalle barna for helvetes drittunger for det er de faktisk ikke...

Skrevet

Kjøp deg en cd som heter "the very best of blokkfløyte" og spill den så høyt du kan i leggetiden til englebarna. Etterhvert vil foreldrene banke på, og da kan du bare si "Plagsomt? Nei, men jeg trodde jo at dere likte fløytespill siden dere lar barna deres øve såpass flittig?" Se totalt forvirret ut, og se de rødme som bare faen.

Good luck :popcorn:

http://www.youtube.com/watch?v=VUm8wtDQgTU

Skrevet

Jeg tenker at midt på dagen er det ikke så mye å si på bråkete barn. Irriterer jeg meg over det selv? Ja, for all del, men jeg innser at de må få lov å lage lyd midt på dagen uavhengig av hvor rolig jeg selv skulle ønske at det var. Jeg forstår ikke hvorfor man skal rope til hverandre heller enn å snakke til hverandre, men det kunne ikke falle meg inn å snakke hverken til foreldre eller barn for dette så lenge det skjer på dagtid.

Å spille høy musikk når barna skal legge seg synes jeg var et latterlig forslag. Snakk om å synke under enhver verdighet :roll: Man bør forvente at barn lager lyd, man bør ikke forvente at "voksne" med vilje lager bråk for å "hevne" seg.

Skrevet

Bråk fra barn må man bare klare seg igjennom.

Jeg bodde i 3 år nesten vegg i vegg med en barnehage på 60 barn ^-^

var vel 10 meter fra hybelen min og b.hagen :)

Jeg klarte meg veldig fint, barn er barn, noen barn bråker, noen gråter, andre leker politi og røver, eller Star Wars og My little Pony!

Men så er det vel slik at jeg er ganske vant med barn rundt meg. Har en tendens til å skru helt av, hører ikke"bråket" rundt meg lengre.

det eneste jeg reagerer på er ungene i nabolaget nå, de er rundt 7 og 12 år gamle, leker utfor fra 8 på kvelden til 12 på natta xD greit hadde det vært der JEG vokste opp langt oppe i nord, hvor neste nabo bor 2-3 kilometer unna, men ikke her i oslo o_o

Men TS, prøv å tål litt bråk, greit er ille når man er syk, men barna vokser opp snart...

å når de gjør det, så er du kvitt bråket! :P

Tror ikke du kommer til å fikse deg barn med det første heller :P

siden du ikke tåler bråk xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...