Gå til innhold

Har ikke matlyst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste, så har matlysten min vært på bunn altså. Ingen ting frister. Bare det å spise en skive er vanskelig. Ingen ting vil ned. På jobb f.eks (jobber i butikk) så spiser jeg kanskje en banan eller en yoghurt i løpet av dagen. Spiser ikke frokost og kan kanskje spise et knekkebrød eller noe når jeg kommer hjem fra jobb.

Pga det lille jeg spiser har jeg gått ned i vekt (ikke bra siden jeg er veldig tynn fra før) men hva kan jeg gjøre? har som sagt null matlyst og vil ikke spise. Det er et ork. Bare tanken på mat gjør meg kvalm. Kan stå å se i kjøleskapet, men vil ikke ha noen ting.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste, så har matlysten min vært på bunn altså. Ingen ting frister. Bare det å spise en skive er vanskelig. Ingen ting vil ned. På jobb f.eks (jobber i butikk) så spiser jeg kanskje en banan eller en yoghurt i løpet av dagen. Spiser ikke frokost og kan kanskje spise et knekkebrød eller noe når jeg kommer hjem fra jobb.

Pga det lille jeg spiser har jeg gått ned i vekt (ikke bra siden jeg er veldig tynn fra før) men hva kan jeg gjøre? har som sagt null matlyst og vil ikke spise. Det er et ork. Bare tanken på mat gjør meg kvalm. Kan stå å se i kjøleskapet, men vil ikke ha noen ting.

Hjelp?

Hei du!

Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg har i lengre tid slitt med vekta, og også jeg er tynn i utgangspunktet.

Jeg vet at fysisk aktivitet er alfa og omega, men det har vært svært vanskelig å komme meg ut, da det lave matinntaket selvsagt fører til slapphet og tiltaksløshet, så for meg ble gainer for idrettsutøvere løsningen. Jeg greide faktisk å gå opp i vekt ganske fort ved å drikke mye av dette. Med vektøkingen ble jeg sprekere, og gadd å bevege meg litt mer.

Men en kan ikke holde på i all evighet med disse gainerene, og når jeg kuttet, raste vekten fort ned igjen. Nå merker jeg igjen at det er på tide med en feitekur. Men motivasjonen har sviktet hver gang. For det hele handler om fokus, tror jeg. Jeg tror at jeg nå må dette meg et konkret mål, og prøve igjen. Jeg trenger bare gå opp to- tre kilo. Det vil merkes godt, siden jeg er så tynn i utgangspunktet.

Her bytter jeg ut lettprodukter med "ekte vare", setter klokka på pip for å huske å spise noe (om så bare en banan eller noe), og jeg skal gå til innkjøp av mer gainer osv.

Kanskje du vil bli med på et slikt "prosjekt"? Prosjekt feitekur? Og kanskje er det flere der ute? Vi kan jo sette oss et mål, gi hverandre tips og inspirasjon, og diskutere litt underveis? Kanskje kan vi sammen prøve å finne ut noe om hva det er som gjør at matlysten ikke er der? Kanskje har dagliglivets vanlige og uvanlige utfordringer innvirkning på matlysten? Finnes det noen typer mat som er mer "lettspiste" enn andre? Jeg tenker i alle fall at hvis vi snakket om dette, vil det hjelpe oss å holde fokus på maten.

Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...