AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #1 Del Skrevet 9. september 2011 Ja, hvorfor stemmer dere AP? Er det sympatistemmer (svar gjerne som anonym) Eller er det for "alle andre gjør det" eller fordi foreldrene deres alltid har gjort det? Eller liker dere faktisk den reelle politikken? Og hva liker dere med AP's politikk? Lurer bare litt siden veldig få av mine AP-venner ikke har noen anelse om horfor de stemmer arbeiderpartiet. (Jeg er politisk nøytral BTW ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 11. september 2011 #2 Del Skrevet 11. september 2011 Dette lurer jeg også på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #3 Del Skrevet 11. september 2011 Fordi jeg støtter saker de har på dagsorden, og også enkeltpersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest döderlein Skrevet 11. september 2011 #4 Del Skrevet 11. september 2011 Fordi jeg støtter politikken deres og det de står for, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basi Skrevet 12. september 2011 #5 Del Skrevet 12. september 2011 Dette lurer jeg også på faktisk... AP som har dummet seg ut X antall ganger iløpet av regjeringsperioden nå. Den ene skandalen etter den andre. Dobbeltmoralske er de også til tider (ingen statsministre har brukt privatfly på så mange utenlandsreiser og så mye som Stoltenberg, samtidig som de prøver å redde regnskogen og kutte CO2 utslipp på verdensbasis). (Ikke AP-tilhenger for de som ikke skjønte det) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #6 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg har aldri stemt AP før, kanskje en gang. Stemt SP som regel, men i år har de besluttet å la sykepleiere jobbe hver andre helg. Jeg jobber som det, så der mistet de min stemme. Jeg er ufrivillig barnløs. Det eneste partiet som støtter den saken er AP. De er for mindre kø, flere prøverørsforsøk i det ofentlige samt høyere aldersgrense. De mener også at man kan stå i adposjonskø mens man får prøverør samt kutte ned ventetiden til å få adpotere! Ingen andre parti (som jeg vet) støtter den saken! Dette er dog min sak. Samt at de vil forkorte sykehjemskøen og alle som trenger sykehjemsplass skal då det... Jeg har iallefall stemt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 12. september 2011 #7 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg stemmer ikke AP i stortingsvalg, men jeg stemmer på dem i kommunevalg fordi det ikke finnes andre reelle valg i min kommune. Det er de jeg er minst uenige med, for å si det på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 12. september 2011 #8 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Jeg stemmer ikke AP i stortingsvalg, men jeg stemmer på dem i kommunevalg fordi det ikke finnes andre reelle valg i min kommune. Det er de jeg er minst uenige med, for å si det på den måten. Du vet at du ikke trenger å stemme parti? Du kan stemme kun på enkeltkandidater, egne partiuavhengige/tverrpolitiske lister eller blankt. Endret 12. september 2011 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 12. september 2011 #9 Del Skrevet 12. september 2011 Du vet at du ikke trenger å stemme parti? Du kan stemme kun på enkeltkandidater, egne partiuavhengige/tverrpolitiske lister eller blankt. Enkeltkandidater har jeg ikke god nok oversikt over siden jeg er innflytter i kommunen, og ser heller ikke Helt poenget. Har ikke sett noen som har skilt seg spesielt ut. Partiuavhengige/tverrpolitiske lister har vi ikke i min kommune, og jeg ser ingen grunn til å stemme blankt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 12. september 2011 #10 Del Skrevet 12. september 2011 Enkeltkandidater har jeg ikke god nok oversikt over siden jeg er innflytter i kommunen, og ser heller ikke Helt poenget. Har ikke sett noen som har skilt seg spesielt ut. Partiuavhengige/tverrpolitiske lister har vi ikke i min kommune, og jeg ser ingen grunn til å stemme blankt. Jeg kjøper argumentene og jeg er ikke enig eller uenig i valget ditt. Jeg ville bare tipse deg. Forøvrig er jeg glad vi har muligheten til å stemme blankt. Det er en kjempeforskjell på å stemme blankt kontra det å ikke stemme. Og jeg håper alle som ikke vil støtte noen spesielle partier heller stemmer blankt enn å ikke stemme i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 12. september 2011 #11 Del Skrevet 12. september 2011 Fordi jeg støtter utdanningspolitikken og helsepolitikken deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #12 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg kunne aldri tenkt meg å stemme på noe som helst bare fordi foreldrene mine gjorde det. Jeg stemmer AP fordi det er de jeg er minst uenig med, både når det gjelder lokalpolitikk og regjeringspolitikk. Mitt politiske ståsted er et sted i midten. Ved alle valgomater jeg har tatt har jeg blitt helt klar AP velger - så noen voldsomt vanskelige sjelekvaler har det ikke blitt. I tillegg kommer at jeg er medlem av Arbeiderpartiet ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #13 Del Skrevet 12. september 2011 To i familien stemte AP og to stemte venstre, jeg stemte også venstre. De hadde de beste planene for det lille stedet vi bor på, syntes jeg. Men jeg stemte SP i fylkesvalget for der var det de som hadde best planer. Skulle jeg stemt i stortingsvalg så hadde jeg nok stemt blankt, for jeg hadde rett og slett ikke hatt peiling. Men AP kommer til å "vinne" her jeg bor, det har vært rimelig tydelig lenge, og det er greit, jeg er klar for litt forandring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 12. september 2011 #14 Del Skrevet 12. september 2011 Forøvrig er jeg glad vi har muligheten til å stemme blankt. Det er en kjempeforskjell på å stemme blankt kontra det å ikke stemme. Og jeg håper alle som ikke vil støtte noen spesielle partier heller stemmer blankt enn å ikke stemme i det hele tatt. Det er jeg helt enig i, og jeg tror egentlig flere burde valgt det alternativet. Det virker som mange stemmer bare for å stemme, og ikke vet helt hva de stemmer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #15 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg stemmer Ap fordi jeg er mest enig med de. Helsepolitikken, utdanningspolitikken, ellers mot privatisering, og er sosialdemokrat. Jeg synes ikke arbeiderpartiet har gjort noe seriøse brølere, og er av den oppfatning at man må få kunne gjøre den ene og andre feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 12. september 2011 #16 Del Skrevet 12. september 2011 AP er de jeg er mest enige her, som mange andre har nevnt. Absolutt ikke sympatistemmer, AP har vært klart lenge. Småsaker jeg er uenige med, men de store linjene overkjører det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 12. september 2011 #17 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg har ikke stemt i valget i år, av diverse årsaker, men hvis jeg skulle hadde jeg stemt AP. Det er fordi jeg generelt er venstreorientert, og det er det partiet som har kommet best ut på samtlige valgomattester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 13. september 2011 #18 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg har ikke stemt i valget i år, av diverse årsaker, men hvis jeg skulle hadde jeg stemt AP. Det er fordi jeg generelt er venstreorientert, og det er det partiet som har kommet best ut på samtlige valgomattester. Disse valgomattestene kan man sende et visst sted tror jeg. Selv stemte jeg venstre, og på en av testene fikk jeg MDG på topp etterfulgt av venstre og Frp på bunnen. Deretter tok jeg en annen valgomattest, og fikk Frp på topp etterfulgt av SV(!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 13. september 2011 #19 Del Skrevet 13. september 2011 Disse valgomattestene kan man sende et visst sted tror jeg. Selv stemte jeg venstre, og på en av testene fikk jeg MDG på topp etterfulgt av venstre og Frp på bunnen. Deretter tok jeg en annen valgomattest, og fikk Frp på topp etterfulgt av SV(!!!!) Jada, de er nok ikke det mest pålitelige. Men man vet jo selv hvor man sånn ca. ligger. Personlig tok jeg 3-4, med AP på topp og FRP på bunn hver gang. De andre partiene fikk derimot ganske random plassering for hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå