Gå til innhold

Hvor lenge etter sex kan jeg ta ut p-ring?


kosepuus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å slutte på p-ring og lurer på hvor lenge jeg må han den inne, etter at jeg har hatt sex, for å være beskyttet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samleiet skjedd i første eller andre uke (etter at ny ring ble satt inn altså): du må la ringen stå i i minst 7 dager etter siste samleie uten kondom.

Dersom siste samleie uten kondom var i tredje uke kan du ta ut ringen når som helst.

Dette er basert på det som står i pakningsvedlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samleiet skjedd i første eller andre uke (etter at ny ring ble satt inn altså): du må la ringen stå i i minst 7 dager etter siste samleie uten kondom.

Dersom siste samleie uten kondom var i tredje uke kan du ta ut ringen når som helst.

Dette er basert på det som står i pakningsvedlegget.

Huff, er første uke med ny ring nå :(

Jeg vil ta den ut med en gang, er så lei av den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei jeg ville aldri gått på p-ring:p

Skal du gå på noe senere da? Det kan hende det finnes noe du kan bytte til nå, uten at det går ut over sikkerheten. P-piller, p-plaster eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei jeg ville aldri gått på p-ring:p

Skal du gå på noe senere da? Det kan hende det finnes noe du kan bytte til nå, uten at det går ut over sikkerheten. P-piller, p-plaster eller noe...

Hvorfor ville du ikke gått på p-ring?

Jeg er dritt lei den ringen, dårlig humør konstant.. irriterer meg over alt :(

Vil ikke bytte til noen ting, får bruke kondom en stund, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke kan fordra at ting skal ligge oppi der, at jeg skal måtte passe på at det holder seg på plass, at kjæresten min evt kan kjenne det, og at jeg må bytte med jevne mellomrom. Har ingen problemer med å bruke tamponger eller noe sånt, men p-ring, spiral og pessar gidder jeg faen ikke :gjeipe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes P-ring er ok. den legger seg rundt livmormunnen og forblir der i 3 uker.

Og så skal den ut og være ute i en uke, det liker jeg heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en rutine for meg.

Rutine er greit nok, jeg synes det er kjipt og unødvendig å ha et helvete hver mnd der jeg ikke kan fungere normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutine er greit nok, jeg synes det er kjipt og unødvendig å ha et helvete hver mnd der jeg ikke kan fungere normalt :)

Da var ikke p-ring optimalt for deg og duskulle fått noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ikke p-ring optimalt for deg og duskulle fått noe annet.

Jeg har ikke brukt p-ring. Og jeg ville aldri brukt det, som jeg sa lenger oppe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...