Gå til innhold

Tatt fram adventstaken?

Lenemor

Har du tatt fram adventstaken  

1. 1. Har du tatt fram adventstaken

• Ja
      24
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet om en som må på loftet senere i dag å finne fram det jeg skal ha av stersj.

Har loftet så høyt oppe at jeg ikke kommer opp med den gardintrappa vi har. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..har tusla ferdig..

..det ble hvite lys i år..

..til minne om de som ikke lenger er her..

ble litt tankefull og trist :cry: , nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet fram noe av det der ennå... Jeg holder på å pusler med en hjemmeeksamen som skal leveres SNART, og mannen har begynt å forberede mat, vi skal ha middagsgjester klokka fire. En av oss MÅ få kommet seg opp på loftet før den tid så vi vi alle fall får fram adventslysene og stjernene...

Men jeg forstår ikke hvor vi skal sette adventsstakene i år, vinduskarmene er helt stappfulle av planter. Hm.. Kanskje det bare blir de to stjernene som kommer opp i år? Spørs vel uansett om ikke de må vente til litt senere i uka...

Vi skal i alle fall brenne ett lys i staken i dag, for det er jo første søndag i advent. Julemiddag skal vi ha også :) Med julebrus til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt frem adventsstake og hang opp to av tre stjerner i vinduene i går. Mangler en skjøteledning til stjerna i stua (får av lillesøster i kveld) og skal henge opp stjerne på kjøkkenet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Imorges hengte vi opp julestjerne med lys i vinduet, plasserte adventsstaken på bordet med fire nye is-lilla lys (liker de ikke ordentlig lilla) og så satte vi minilys i thujaen ute på terrassen. Har også lagt en rød løper på spisebordet. Å så koselig det ble!

Ikveld skal vi ha på peisen og drikke kakao og ha på julelys ja! *gleder seg til jul* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Stjerne og staker ble funnet frem i går, og koblet til strøm i dag.

Adventstaken, den som vi tenner lilla lys i altså, den laget ejg til i morges mens sambo dekket frokostbordet, så vi fikk tenne lys til frokosten.

Julegardinene henger på kjøkkenet, og kalenderen også (men uten pakker enda, skal pakke inn nå)

Jeg elsker advent! Har spilt juleplata i dag også. Bare en gang enda, sambo får nok av den i løpet av desember, vi burde nok hatt mer enn en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah....adventsstake og nye, flotte stjerner i kjøkkenvinduet ble hengt opp klokka 0005 natt til søndag!! Hoho...snakk om å være HELT med i julepyntinga i år. Men, det hadde seg nå sånn slik at jeg var nesten ferdig med bakinga av (ikke mindre enn 6)julebrød og da høvde seg å hente eska på boden :)

Jula ER nå bra koselig dere *S* . . . . hadde nå bare SNØEN glimret med sin tilstedeværelse så hadde det vært riktig så koselig :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet frem den elektriske lysestaken. Noen adventstake har jeg desverre ikke, da jeg ikke har funnet noen jeg kunne like og heller ikke er særlig glad for kombinasjonen av levende lys og brennbart materiale så det blir ikke noen julekrans heller. Men jeg har lagd meg et provisorisk "adventsfat" da, med dekorasjonsstener i "glass" og to røde lys på. Ellers har vi kjøpt juletre i dag som vi har satt opp ute med lys på. Har også esken med julepynt stående i stua, men jeg tror ikke det er så mye som skal opp enda. I ettermiddag koste vi oss med gløgg og epleskiver. Juletiden har med andre ord så smått startet her i huset...

Jennifer :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har funnet frem adventsgreiene. Dvs to adventsduker, en stjerne og lysestaken. Dukene er ok, men har bare tre lys til lysestakene og ledningen til julestjerna er for kort... :(

Ble litt halvgjort følte jeg....Skal fikse det imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde tenkt meg til Løiten lys i dag for å kjøpe noen høye, lilla adventslys, men siden jeg leser til eksamen kom jeg meg aldri så langt. Har ikke lilla lys! Får klare meg med hvite så lenge, da. Ha'kke hengt opp adventsstjerna heller, men den skal snart opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...