Gjest Chevy Skrevet 9. september 2011 #1 Del Skrevet 9. september 2011 heisann! morgendagen har jeg gleda meg så sinnsykt til lenge nå, at jeg bare må bli bedre! fikk vondt i halsen dagen før igår, og hadde et mega-migrene-anfall i går.. trodde jeg skulle være bra idag, men burde kanskje forstått at kvalmen jeg hadde igår ikke hang sammen med migrenen.. for idag føles hodet som bomull, jeg har ikke veldig vondt i halsen egentlig, men jeg er kjempeslapp og utav magen renner det.. heh.. har tatt en paracet å en ibux.. + en imodium! skjønner ikke helt hva jeg feiler da, kombinert forkjølelse og magevirus? elns.. neida, jeg aner ikke, men imorgen MÅ jeg være frisk!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 9. september 2011 #2 Del Skrevet 9. september 2011 Drikk mye vann og spis appelsin :-) Altså, prøv å lev så normalt som mulig. Kan ikke bli frisk på dagen, men du vil føle deg litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #3 Del Skrevet 9. september 2011 Det går mange virus nå om dagen. Det viktigste du kan gjøre er å holde deg varm, sove og slappe av. Drikk mye vann, te med honning for halsen, c-vitaminer og hvitløk. Spis sondemat, ris og fisk. Hvis du føler deg dårlig i morn kan du ta paracet eller ibux. Er du veldig tett i bronkiene kan ibux hjelpe sammen med saltvannsnesedråper. Jeg har nettopp gått gjennom fire dager med vondt i hodet, feber og forkjølelse. Heldigvis slapp jeg mageviruset og ble ikke smittet av en venninne, og hun ble heller ikke smittet av meg, men nå begynner hun å føle seg forkjølet og det er tre dager siden vi møttes. Må du dra i morn da må du. Men sørg for å få slappet av. Paracet og ibux gjør deg ekstra søvnig og demper hodepine og det verste med halsvondt. Ring legen din i morn hvis du bruker å få tørrhoste etter forkjølelse og få sendt en resept med cosylan. Men legen kan ikke skrive ut noe legemiddel uten at du har time hvis du aldri har fått det tidligere. Jeg var veldig redusert på det verste nå, men satt og tenkte at hvis jeg var en mann (mann med testosteroner og selvsikkerhet), da ville jeg kanskje følt meg bedre og oversett at jeg følte meg så dårlig. God bedring. Det går bra skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 9. september 2011 #4 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg var veldig redusert på det verste nå, men satt og tenkte at hvis jeg var en mann (mann med testosteroner og selvsikkerhet), da ville jeg kanskje følt meg bedre og oversett at jeg følte meg så dårlig. God bedring. Det går bra skal du se. Jeg kan ikke dy meg for å kommente, og nå generaliserer jeg, men ingen er vel sykere og mer stakkarslige enn menn når de er forkjølet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #5 Del Skrevet 9. september 2011 Vet. Men jeg kjenner par som ikke lar seg forstyrre av forkjølelser, to unntak som hvis de er syke ikke klager i alle fall og det skal mye til før de blir sengeliggende, tror ikke jeg har sett de så dårlig, ingen fraværsdager fra jobb f.eks. ved forkjølelse og feber, de bare slapper av når de kommer hjem og sier ikke nei til noe, har aldri hørt de unnskylde seg og si at de ikke kan det og det fordi de føler seg dårlig. Men kanskje de har jernhelse. Ser likevel litt opp til dem og når jeg tenkte på at de må jo føle forkjølelser på kroppen de også, siden jeg har sett de med rennende og røde neser og de nyser også, da tenkte jeg at kanskje det er mye psykisk når man er forkjølet. Utseendet er jo ikke noe særlig med rennende øyne, hoste og en nese som er rød og renner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. september 2011 #6 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg kan ikke dy meg for å kommente, og nå generaliserer jeg, men ingen er vel sykere og mer stakkarslige enn menn når de er forkjølet? Min erfaring er at det findes to tyber syke menn. Tybe 1: Ved lett forkjølelse kreves to ukers sengeleie med ekstreme mengder omsorg og oppmerksomhed, og helst hjemmebesøk av lege. Tybe 2: Kommer til førstegangs konsultasjon hos legen, med terminal kreft. Sier at han trodde det skulde gå over. Jeg tror knabt det findes noen mellemting.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå