finkel Skrevet 9. september 2011 #1 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg begynner nå å mistenke at jeg kan ha PCOS. Jeg har uren hud (går ikke på hormonprevensjon), litt ekstra hårvekst her og der (overleppe, lår, armer) og lengre, varierende sykluser (35-45 d). Nå idag mannet jeg meg endelig opp for å ringe legekontoret og be om en time til utredning og spørsmål, og får beskjed om at min snille fastlege er i permisjon, og at jeg får heller en MANN! Jeg som synes det er ille nok å forklare dette til en lege jeg har blitt kjent med og nå stoler på, og nå får jeg en helt ny, ukjent lege... Så, nå lurer jeg på: hvordan går man frem for å utredes for pcos og/eller lignende hormonforstyrrelser? Har jeg virkelig noe å frykte? Jeg er redd jeg ikke klarer å forklare noen ting, og bare sitte der og skjelve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 9. september 2011 #2 Del Skrevet 9. september 2011 Tar en blodprøve og gjerne en gynekologisk undersøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #3 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg var og tok ultralyd innvendig hos gynekolog. Så var det ja eller nei og det var nei. Enkelt og greit for meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 9. september 2011 #4 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg var og tok ultralyd innvendig hos gynekolog. Så var det ja eller nei og det var nei. Enkelt og greit for meg ihvertfall. Bare gynekologisk undersøkelse? Man kan jo ha cyster uten å være plaget av PCO. Jeg fikk beskjed av gynekologen min at jeg hadde cyster og at det kunne bety PCOS og fikk derfor beskjed om å oppsøke lege for å ta blodprøver slik at jeg fikk diagnosen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #5 Del Skrevet 9. september 2011 Bare gynekologisk undersøkelse? Man kan jo ha cyster uten å være plaget av PCO. Jeg fikk beskjed av gynekologen min at jeg hadde cyster og at det kunne bety PCOS og fikk derfor beskjed om å oppsøke lege for å ta blodprøver slik at jeg fikk diagnosen. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde cyster etter MR for noe annet, så var jeg hos legen for jeg ante ikke hva cyster var også henviste han til gynekolog som sa at det ikke var PCOS. Har tatt hormonprøver tidligere pga jeg ikke hadde særlig mensen og sånn, men vet ikke om det var derfor jeg kun trengte gynekolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2011 #6 Del Skrevet 9. september 2011 Du må be om en henvisning til en gynekolog, fastleger kan veldig lite om PCOS. Gynekologen vil høre på sykehistorien din, syklus lengde osv. Det vil bli tatt blodprøver og en innvendig ultralyd undersøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 9. september 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 9. september 2011 Ok. Takk for svar! Har googlet det en del for å finne ut, men ble bare mindre vis av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå