Gå til innhold

Silikon og styrketrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skl under kniven om litt over en mnd tid.Må visst ta under muskel, da jeg er ganske tynn på overkroppen. Selve operasjonen bekymrer meg lite og det samme med smertene..Men.. Jeg er helt avhengi av styrketrening (tung), skjønner jo at jeg ikke kommer til å kunne trene på nesten 2 mnd, men har nå lest litt rundt og virker som at det er en del som sliter med trening av bryst/ armer i ettertid. Samtidig som muskelen vil bli betraktelig svekket etter operasjonen. Noen der ute som har erfaring med trening i ettertid? Og noen som har fått lagt over muskel selvom man er "for tynn"? Grubler såå mye på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 mnd?? Jeg har operert under muskel og begynte å trene bryst etter kanskje 3 uker, andre kroppsdeler som bein og mage begynte jeg med etter 1-2. Legen gav 0 info om dette, hvis det hadde vært så viktig å la vær å trene hadde de vel informert om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd?? Jeg har operert under muskel og begynte å trene bryst etter kanskje 3 uker, andre kroppsdeler som bein og mage begynte jeg med etter 1-2. Legen gav 0 info om dette, hvis det hadde vært så viktig å la vær å trene hadde de vel informert om det.

HÆ? Alle har da hørt at man ikke skal trene før etter 6 uker?

Hvor tok du henn, må jo være lenge siden eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 177 høy og veier 54 kg, ergo har jeg ikke særlig mye underhudsfett. Jeg tok over muskel og har aldri angret et sekund, var til og med kirurgen som anbefalte dette. Jeg ville aldri skjært i muskelen min og risikere at det går utover trenings osv. Men såklart, det er mange som tar under muskel som er happy med resultatet også, alt er jo veldig individuelt! Jeg hadde utrolig vondt etter op., så kan ikke engang tenke meg hvor vondt det må gjøre etter en operasjon under muskelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok under muskelen i fjor sommer. var øm i et par uker. men det var ikke direkte vondt, og det tok ikke lang tid før alt var som før. trente ikke så mye vekter da, men gjør det nå, med tung belastning og alt er som det var før. Null stress:) for min del ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

2 mnd?? Jeg har operert under muskel og begynte å trene bryst etter kanskje 3 uker, andre kroppsdeler som bein og mage begynte jeg med etter 1-2. Legen gav 0 info om dette, hvis det hadde vært så viktig å la vær å trene hadde de vel informert om det.

Om du trente bryst etter kun 3 uker, så har du enten fått alvorlig feilinformasjon eller så har du trosset legen/kirurgen din.

Jeg trente etter 9 dager, men IKKE bryst. Fikk streng beskjed om å trene rolig og forsiktig de første månedene, og da kun bein og underkropp. Skal også være forsiktig med magetrening da det kan strekke brystvevet.

Er det lenge siden du opererte eller? Rart du ikke fikk info om det.

Ts: Ulempen med å legge bak muskel er at det er bak en muskel. Om man trener mye så kan man risikere at brystet får merkelig form fordi man vet aldri 100% hvordan musklene blir seende ut når de øker i størrelse. Selv har jeg over muskel, og er veldig glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har under muskel, og jeg fikk beskjed om ikke å trene før etter 8 uker. Jeg synes det var ubehagelig å trene, og bruke brystmusklene en god stund etter operasjonen, men husker ikke hvor lang tid. Men det er vel egentlig det at det er uvant. Man har jo en "ball" under musklen, så den beveger seg jo. Når jeg strammer brystmusklene går silikonen til side liksom.

Har ikke noe problemer med det nå, og tror nok bare den ubehageligheten var at det var uvant.

Men hvis du trener mye og har lite underhudsfett og kirurgen din har sagt at du må ha under ville jeg ikke ha trosset dette. Hvis du tar over vil det nok se ut som to baller som er limt fast på brystkassen din.

Og for all det, ikke tren for tidlig etter operasjonen. Da kan du "rive og slite" i muskulaturen som gjør at du får arrvev som igjen fører til hard kapsel. Det er ikke noe vits å haste en helingsprossess. Det tar den tiden det tar.

Ser HL trente etter 9 dager og har over muskel, jeg som har under hadde ikke klart det. Jeg klarte ikke sette bilen i revers før etter 2 uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...