Gå til innhold

Antidepressiva

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har en alvorlig dep. og har i løpet av det siste året prøvd 8 forskjellige antidep., både hver for seg og kombinasjonbehandling, men ingen av de har gitt et snev av virkning!! Er det noen som har vært borti noe liknende? Vet jo at man gjerne må prøve ut noen forskjellige for å finne en type som virker, men er det egentlig vits i å prøve mer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor lenge har du gått på dem? det kan ta 7-8uker før de begynner å funke.

Prøvde de fleste i 5-6 uker, noen lenger. Men har hatt tett oppfølging av lege, så jeg har økt dosene raskere enn det som er vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte kvalifisert til å svare, men jeg synes kanskje det høres ut som om du burde gitt dem litt mer tid. Kanskje du skal høre med legen din hva h*n mener om å prøve en medisin over en litt lenger periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ca. 10 - 15 stykker og jeg merker nesten ingen effekt på noen av de. Men jeg tror det er fordi jeg fikk psykiske problemer nesten når jeg ble født så kan hende det er derfor. :sjenert: Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd ca. 10 - 15 stykker og jeg merker nesten ingen effekt på noen av de. Men jeg tror det er fordi jeg fikk psykiske problemer nesten når jeg ble født så kan hende det er derfor. :sjenert: Kanskje?

Nei, det har nok ingenting å gjøre med når du fikk problemer. Depresjoner har ofte med hormonnivåer i hjernen å gjøre, noe pillene følgelig prøver å rette opp. Da tror jeg ikke det spiller noen rolle hvor lenge problemene har vart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - kan jeg få spørre hvilke antidepressiva du har forsøkt?

(Kall det gjerne ren nysgjerrighet...)

5-6 uker høres uansett ut som meget kort tid... Er det lege eller psykiater som har stått bak vurderingene her?

Selv har jeg fått beskjed om at det kan ta så lang tid som 3 mnd før man oppnår full virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...