Gå til innhold

Spiseforstyrrelse?

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hallo, alle KGjenter!

Jeg er en ung kvinne på 23 år.

Jeg er frisk og rask, men jeg er litt usikker på om jeg er i ferd med å utvikle spiseforstyrrelser.

Jeg er ikke interessert i det, men vet jeg er mer utsatt (andre familiemedlemer har det og jeg har hatt deperesjoner i tenårene).

Jeg er 170, med en BMI på rett under 22. Jeg bruker størrelse 36 (noen ganger 38). Jeg er mye i aktivitet (jogger/går på ski i helgene og sykler til jobb i ukedagene). Tror det blir minimum 1 time om dagen med litt kraftig aktivitet. På mange måter så tror jeg ikke at jeg er tykk. Men når jeg ser meg i speilet eller bilder av meg selv, så er det nesten så jeg vil gråte. Ingen andre reagerer på hvordan jeg ser ut, jeg får høre jeg er vakker og søt, men jeg ser bare en stygg jente med masse fett.

I to uker har jeg gått på superstreng diett og trent masse. Jeg sprakk to dager (og bare gafla i meg en hel yoghurtboks, men hvis jeg hadde hatt godteri liggende er jeg sikker på at det ville forsvunnet). Jeg greide ikke stoppe og fikk kjempedårlig samvittighet. Og det fikk meg til å lure, er dette en usunn tilnærming til mat? Eller er det sånn "alle" jenter har det? Er det noe jeg kan gjøre for å ha det bedre med meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Jeg ville bare legge til at de gangene jeg bare gafla i meg mat (var forresten tre ganger, glemte den gangen jeg kjøpte potetgull (180gram) i butikken), så var jeg veldig sliten fra jobben og nedfor (bestevenninna mi og min aller nærmeste har flytta og jeg har ikke sett henne eller nesten noen andre på 4 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ja, det høres ikke sunt ut å få så dårlig samvittighet over å spise litt usunt... At du i speilet ser masse fett er heller ikke bra. Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å prøve å akseptere deg selv, og slutte på denne superstrenge dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...