Gå til innhold

Hvordan fikk dere råd til boligkjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke for å være vanskelig, men ofte er det slik at kvm-prisen i en enebolig er lavere enn kvm-prisen for en leilighet. Det gjør at tabellen i linken du la ved kan gi inntrykk av at kvm-prisen for en leilighet er lavere enn det den egentlig er.

Men forøvrig er jeg enig i at det ikke er umulig å finne 70

kvm til 1,5 mill, i alle fall hvis man leter litt...

:)

Nå skal det da sies at vi var ekstremt heldige med timing, og vi kjøpte den for 100 000 under takst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste som eier bolig i dag, kjøpte når boligprisene var laaaangt lavere enn i dag, og folk flest kjøper ikke en leilighet til 4 millioner i løpet av livet, og spesielt ikke rett etter studiene! Se på noe som er billigere..

Enig med denne! Dere MÅ jo ikke bo midt i storbyen. Flytt litt utpå bygdene. HEr jeg bor kan man få en enebolig som har god standard og 3 soverom for ca 1.5 mill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mindre netto årslønn enn dere, men vi bor på bygda. Har bygd hus for 2,3 millioner, med utleieleilighet i kjelleren. Huset er i bedre stand enn mine foreldres hus, som ligger i byen og er verdt 7 millioner. Så jeg vil si at beliggenhet har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det ikke så mye sparing, grunnet ung alder. Men vi hadde et nøkternt forbruk, og var alltid nøyaktige og ansvarlige i forhold til regninger, lån osv. Så banken var ikke det minste redde for å gi oss lån, selv om vi var blant de aller siste som fikk fullfinansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparte siden jeg var 15-16. Kjøpte da jeg var 21 (alene). Har hatt deltidsjobb ved siden av studier hele veien og et nøkternt forbruk.

Synes det virker rart at dere ikke får råd til bolig med den inntekten dere har. Hadde vært interessant å sett et budsjett for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...