Anjah Skrevet 8. september 2011 #1 Del Skrevet 8. september 2011 For over en uke siden ble jeg forkjølet. Jeg hadde feber, og ble veldig glad i sofaen et par dager. Nå føler jeg meg frisk og rask igjen, bortsett fra denne teite hosten som henger att! Det er sånn hoste hvor man drar opp slim fra halsen, liksom. Jeg begynner å bli litt lei. Kan ikke huske at sånn hoste har vart så lenge hos meg før. Noen som har noen gode kjerringråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 8. september 2011 #2 Del Skrevet 8. september 2011 Har akkurat sittet å søkt på dette... Flere steder stod det at forkjølelsen varer i 3-5 dager men hoster kan sitte igjen i flere uker... Vet ikke om jeg har noen kjerringråd, bortsett fra varmt vann med honning. Også vil jeg anbefale Kahn-Jang (eller noe sånn) som man får kjøpt på helsekost, den hjelper både på hoste og hals... God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 9. september 2011 #3 Del Skrevet 9. september 2011 Det har gått/går en virus rundtomkring nå etter ferien. Plukker man opp den virusen så ender det (i alle tilfeller jeg kjenner personlig) med enten bronitt eller lungebetennelse. Tipper du har unngått lungebetennelsen, men fått bronkittvarianten. Om det er vanskelig å puste skikkelig (fordi lungene er fulle av slim) så ta deg en legetime og be om astmamedisin (inhalator) som vil hjelpe deg inntil virusen "er ferdig med deg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. september 2011 #4 Del Skrevet 9. september 2011 Er dette en hoste som bare er irriterende, eller er du tungpustet i tillegg? Hva slags farve er det på det som kommer opp? Hvis almentilstanden din ellers er god, må du sandsynligvis bare vente til det går over av seg selv, men er du i tvil, kan du alltids ringe legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2011 #5 Del Skrevet 9. september 2011 Holder på slik jeg også Ble forkjølet for ca 3 uker siden. Tett nese, litt feber og tufs noen dager. Etter det har jeg hostet opp slim. Spesielt på morgenen til jeg har fått opp slimet ellers kommer det periodevis ut over dagen i bølger. På meg er det blankt eller brunaktig slim. Har hostet så mye til tider at jeg har fått vondt i brystkassen og hodepine av det. Heldigvis har det begynnt å lette litt nå, så kanskje det er på tur til å gi seg (Håper jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. september 2011 #6 Del Skrevet 9. september 2011 Anjah: har du vært på apoteket? Hvis ikke: se apotekøren rett inn i øynene med et fast og bestemt blikk og si at du skal ha den beste skrallehostesaften som finnes! God bedring i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå