Gå til innhold

Åreknute smerter betennelse


Gjest Maia

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forsøkt noe annet som kan lindre på smertene UTEN medisiner av noe slag ?

Får stort sett allergiske reaksjoner på alt av betennelsesdempende salver og tabletter. (de jeg har prøvd tidligere)

Gjerne mer ubehag, en selve betennelsen. (elveblest, hovner opp, kløe, utslett, pustebesvær mm) Frister ikke helt å prøve enda noe nytt.

Er det noen som har forsøkt urter, te eller annen type behandling for slikt, som har hjulpet ?

Fikk beskjed av legevakt å sitte med benet høyt, med kaldt omslag. Men synes det ikke har blidt så mye bedre av det etter 5 dager. (kjedelig er det også)

Forsøkte søke litt om dette på nettet nå. Det virker som det er stor variasjon på informasjonen om en skal ta det helt med ro eller være mest mulig i aktivitet. Hva er engentlig best ?

Lurter også på om det er noe en kan gjøre for å hindre slike betennelser senere. Trener mye for å gå ned i vekt, har 20 kg igjen. Regner med dette er noe som kan dukke opp senere også.

Leste et sted at blåbær, sitron og kamille skulle være betennelsesdempende og bra for åreknuter, men har ikke funnet ut ennå hvordan en eventuelt skal bruke det. Om det holder bare å drikke og spise slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlige åreknuter er det ikke betennelse i. Jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier betennelse.

Dette er åreknuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... link fra linken din

http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/blodproppsykdom/overflatisk-arebetennelse-1526.html

Ts. har ikke erfaring med slike ting selv.

Tromboflebitt (årebetennelse) er ikke åreknuter, men kan komme av åreknuter. Jeg har ikke vært borti annen behandling enn kremer, tabletter om det er ille.

Om det ikke er ille så går det over av seg selv, men det kan ta tid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...