Gå til innhold

Juetre. Ekte eller plast?

Saeria

Ekte eller plast?  

2 stemmer

1. 1. Ekte eller plast?

• Ekte, selvfølgelig!
      74
    • Plast er best!
      5

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha ekte, min kjære vil ikke ha tre, så vi har ikke. Enda. Men bare vent.....

Mamma og pappa har plast, faktisk ikke så ille (det første de hadde var tragisk), p.g.a. lillesøsters allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke svart jeg. :(

Har aldri hatt plastjuletre i noe hjem der jeg har feiret jul før, men i år blir alt litt annerledes en tenkt, og jeg skal ha jul hjemme i min 32kvm lille leilighet...

Kjøpte i fjor ett lite, festlig plastjuletre som er årntli ekte super harry med lysende tupper innimelllom.... :oops: :lol: bare fordi jeg jo ikke skulle være hjemme hos meg selv i jula på en stund!!! Trodde jeg!!

I år skal jeg da altså ha jul hjemme, for første gang, og jeg har meeer en nok å blakke meg på når det kommer til julepynt, julemat, julekaker, julegaver etc. etc.etc.

Hadde det bare vært å kjøpt selve treet så hadde jeg nok klart det, men så skal man ha juletrefot, juletrelys, juletrestjerne, juletrepynt, juletreglitter og gjerne ett juletreteppe under også, og dermed var det laaaangt på minussiden på alines julebudsjett!!! :(

Så! I år får jeg klare meg med plast-tre, enten jeg liker det eller ei!! :-?

(ville valgt ekte om det ikke var for alt jeg måtte kjøpe så masse i år uansett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ha ekte tre, og når vi får en familie selv og skal starte våre egne tradisjoner blir det ekte tre. Men så lenge vi reiser bort i jula er vi prisgitt våre foreldre.

Mine foreldre har gått over til plasttre - har vært mange diskusjoner om det, men det er nå de som har det siste ordet. Ser faktisk ikke så galt ut, men det er nå ikke det samme... Men skjønner også at mange synes det blir dyrt å bruke 300-500 kroner på et juletre hvert år - er jo ikke alle som kan hogge det selv.

Hos svigers går menn og barn ut på lille julaften og hogger et tre i skogen. Kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor man får kjøpt fine plastjuletre? Det kunne nemlig vært interessant med det om det nærmest ser ekte ut.

Det vi kjøpte i fjor var hos Bohus. Det var litt durere enn de andre, men til gjengjeld var det myyye finere! Når det blir sånn at vi ikke kan ha ekte trær, så spyttet jeg heller litt ekstra ut for og få et nydelig plasttre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil begge ha ekte gran!!!

I år har vi kjøpt et plasttre for å ha oppe på tv-stua i år.

Vi ville ha litt julestemning der også.

Men nede i den vanlige stua vår skal vi ha EKTE gran :D

Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvor man er fra i landet' date=' det... Jeg syns gran ser latterlig fjollete ut som juletre, vi er fra vestlandet der absolutt alle bruker furutre.....[/quote']

Jeg er også vestlending, men kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg kjenner kun én familie her vest som pleier å bruke et furutre! Furutrær ser "klumpete" og rare ut, spør du meg. Nei, for meg vil et juletre alltid være gran/edelgran. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EKTE GRAN er tingen!!! Men siden jeg er allergisk gikk vi til anskaffelse av et plasttre i fjor. 21/2 m høyt og sikkert like bredt! :ler:

Det så ut som et skikkelig Disney-tre ferdig pyntet - nedlesset i gammeldags julepynt i glass (plastkuler er tabu), og med 3 (!) pakker lys på = veeeldig masse lys. Det var innmari flott og selvfølgelig feilfritt, så selv om det ikke luktet gran syns jeg plastikk var helt OK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EKTE GRAN er tingen!!! Men siden jeg er allergisk gikk vi til anskaffelse av et plasttre i fjor. 21/2 m høyt og sikkert like bredt! :ler: ...

Hmm....og hvor kjøpte du det og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på plasttre som juletre i det hele tatt. Det kommer ikke inn i stua mi før jeg eller noen i familien er superallergisk mot grantrær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt ekte tre hjemme! untatt et år... mamma trodde søstra mi var allergisk, men d viste seg fort at d ikke kunne være av treet, for hun fikk utslett den ene jula med plasttre også :lol: Etter d nekta vi å beholde plastikk-treet (ingen av oss syntes d blei årntli jul med d). Siden vi var vant til at pappa kom hjem med furua. Har hatt gran et par ganger også.

Hvert år truer mor og far med at d er et slit med alle barnåla, men vi får overtalt dem :D

Nå som jeg og min kjære har fått eget hus, blir d ekte furu. Men han vil helst ha gran. Så d blir vel anna-hvert år med furu - gran. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....og hvor kjøpte du det og til hvilken pris?

Kjøpte det på CIRO i Trondheim, innbiller meg at de har butikker over hele landet. Måtte ut med en 1000-lapp for det, men det var heller ikke det største de hadde. Hvis du syns det er masse penger kan du jo rekne på hvor mye kjøpa-trærne koster hvis du skal ha de aller største. Blir fort 500 kr. grana. Så da har du fort tjent inn den summen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...