Gå til innhold

Juetre. Ekte eller plast?

Saeria

Ekte eller plast?  

2 stemmer

1. 1. Ekte eller plast?

• Ekte, selvfølgelig!
      74
    • Plast er best!
      5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel an på hvor man er fra i landet, det... Jeg syns gran ser latterlig fjollete ut som juletre, vi er fra vestlandet der absolutt alle bruker furutre.....

Jeg er også vant til en blanding av både furu og gran (vi hadde faktisk gran også.... innimellom...), men nå som jeg har mine egne juletre og bestemmer selv hva jeg vil ha, så er det kun ett alternativ. :blunke:

Hva jeg er vant til er ikke nødvendigvis hva jeg foretrekker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt ekte men vi har plast. Fikk det av pappa for 4 år siden og det er jo fordeler med dette også. Vi slipper å kjøpe nytt tre hvert år, og vi slipper skarpe nåler på små barnefingre og på gulvet.

Må du bruke det fordi om du har det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten levende lys også vi. Har alltid hatt det og kommer til å ha det så lenge det selges juletrelys.

Vi har vært 14-15 unger og voksne og bikkjer og gavepair - og levende lys. Aldri vært noe problem.

Treet skal man også gå rundt og synge juelsanger. Også en glemt skikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bruke det fordi om du har det da?

Nei jeg MÅ vel ikke, men jeg synes det er deilig å slippe styret med å finne det rette treet ;) Mitt er i hvert fall alltid rett og grenene ligger pent. Men nå er ikke jeg så knyttet til treet da, synes det er koseligere med andre tradisjoner i forbindelse med jula jeg. Kakebaking og snoplaging med ungene bl a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel an på hvor man er fra i landet, det... Jeg syns gran ser latterlig fjollete ut som juletre, vi er fra vestlandet der absolutt alle bruker furutre.....

Jeg er også vestlending, og nesten alle jeg kjenner har gran. :klø:

Jeg synes furuen ser litt stakkarslig ut. Ikke ta deg nær av det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viol ha ekte, men har et plastikktre et sted i huset (fikk av min farmor og har ikke turt å kaste det :oops: )vet ikke hvor, så da blir det et ekte juletre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det blir aldri å komme ett plast tre i mitt hus før vi evt blir så allergiske at vi ikke tåler et vanlig tre.

Det er jo en så nydelig duft av ekte tre.

hadde edelgran i fjor, men i år blir det vel vanlig gran tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kunne godt tenke seg plasttre, men jeg vil ha ekte så da blir det det. ;)

Vanlig gran er det vi pleier å kjøpe - synes edelgran og furu ser litt plastikk ut jeg. :o

*snart jul* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte edelgran! :P

Tåler ikke vanlig gran, men edelgran går helt greit.

Furu er heller ikke ordentlig juletre. Bare så det er sagt. :lol:

HEEEEEEELT enig ja!!!!! :D Ingen over - ingen ved siden: edelgran ER det peneste!!

Min kjære mumler og hmpff'er litt ang barnåler og dess like...men når han ser treet stående i stua duffffffftende, med ribba i ovnen, gavene under - - ja da gir han egentlig en liten god bleng i at man muligens må plukke LITT barnåler til påske ;)

Skjønt - - det sies at edelgran feller mindre nåler enn furu. Vet ikke helt hvor absolutt _den_ undersøkelsen er da.

Så får prisen på nær 450,- for en edelgran være så som så.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Vestlandet- og vi har et selvhogd Grantre..

Det drysser ikke så mye heller- bare vi husker og vanne det..

Jeg syns det er finest- og noe plasttred blir det ikke i vårt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, her er det ordentlig grantre, ja. Liker ikke plasttrær; de ser litt for perfekte ut og så lukter de ikke!! :o Det er granlukta som er halve sjarmen med et juletre. Nei, noe plasttre blir det ikke hos oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgger treet i skogen, egenhendig! Og i vår skog vokser det ikke plasttrær :hoho:

Det blir gran, selv om jeg synes edelgran er penere. (søstera mi, som eier skogen, planter ikke edelgrantrær :ler: ). Men vi velger selvsagt ut det peneste treet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter så godt når man setter inn et vanlig tre, og denne lukten vil jeg ikke være for uten. Hos oss er det bare ekte tre som er "godkjent", så da får vi heller leve med barnnåler en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte ekte, men siden både sambo og datteren min er allergisk er jeg nødt og ha plast tre....

Men det vi kjøpte i fjor var bare helt nydelig, så jeg skal ikke klage likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte ekte, men siden både sambo og datteren min er allergisk er jeg nødt og ha plast tre....

Men det vi kjøpte i fjor var bare helt nydelig, så jeg skal ikke klage likevel! :)

Noen som vet hvor man får kjøpt fine plastjuletre? Det kunne nemlig vært interessant med det om det nærmest ser ekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...