Gå til innhold

Juetre. Ekte eller plast?

Saeria

Ekte eller plast?  

2 stemmer

1. 1. Ekte eller plast?

• Ekte, selvfølgelig!
      74
    • Plast er best!
      5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil også ha ekte, men mamma fortalt meg at de vurderer plast tre i år (allergi) og det er helt greit. Bare man har juletre med stjerne i toppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte gran!

En gang kjøpte vi et plasttre, men da det nærma seg julaften angra vi så fælt at vi ga det til svigermor. Greit for henne, hun er gammel og nå slipper hun styret med barnåler og vanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere tar dere tid til å svare! :D Nå ble jeg glad! :hoppe:

Hos oss er det ingen som er allergisk, men min søte mor er ikke til å rikke. :( *Mulkefjes*

Eneste trøsten er at det er ekte tre når vi feirer som samboerens foreldre! :D De ha skjønt det. En barnål eller to i foten må en tåle. :ler: Granduft i huset er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast er ikke noe juletre i julens sanne forstand.

Om man ikke liker barnåler finnes det mange typer tre som drysser myyyye mindre enn vanlig gran. Man kan velge furu eller edelgran for eksempel.

JA til barnåler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekte selvfølgelig! Og aller helst edelgran, det er pent å se på og drysser mindre enn vanlig gran. Kjekt når man har to pusekatter som elsker å fange pynten på treet :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte edelgran! :P

Tåler ikke vanlig gran, men edelgran går helt greit.

Furu er heller ikke ordentlig juletre. Bare så det er sagt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte edelgran!  :P  

Tåler ikke vanlig gran, men edelgran går helt greit.  

Furu er heller ikke ordentlig juletre. Bare så det er sagt.  :lol:

Kommer vel an på hvor man er fra i landet, det... Jeg syns gran ser latterlig fjollete ut som juletre, vi er fra vestlandet der absolutt alle bruker furutre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har hatt plast-tre i noen år nå, før det så har det vært stort sett grantre. Trodde aldri jeg skulle si det, men plast-tre er faktisk helt ok for meg...selv om jeg kanskje savner lukten av ekte (helt uaktuelt med duftspray...det er for drøyt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har et miniatyrtre i plast til å ha på rommet sitt. Det er absolutt grusomt, men det vet jo ikke han! :hoho:

Juletreet i stuen er selvsagt ekte. Ville helst hatt vanlig gran, men det blir nok edelgran pga allergi og mindre dryssing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekte? Enten er det juletre eller så er det ikke juletre.

Og juletre er hugget i den "ekte" skogen - og her kommer ikke et plasttre innenfor dørene. Ja, vi har allergikere i huset men de tar en ekstra zyrtec til ære for "ekte" jul.

Plast er helt uakseptabelt.

Jeg har et problem. Mine svigerforeldre har nemlig ikke helt den samme instillingen som meg. Og i år skal vi være hos dem. I mine øyen "feirer de ikke jul"... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletrær skal og må være ekte!!! Hos oss vil det si edelgran eller vanlig gran, ikke furutre. Og ikke plast! Min svigermor har gått over til "paraplymodellen" (slår opp det samme treet år etter år, ferdig pyntet) men heldigvis er det hun som feirer jul hos oss i år, og ikke omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt ekte men vi har plast. Fikk det av pappa for 4 år siden og det er jo fordeler med dette også. Vi slipper å kjøpe nytt tre hvert år, og vi slipper skarpe nåler på små barnefingre og på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være et ekte gran-tre... Edelgran er ikke "godkjent" i mitt hus engang :wink:

Og det må være hogget i pappas granskog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...