AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #21 Skrevet 7. september 2011 jeg skjønner fint lite her. Har du spart 340 000,- på en konto til din 6 år gamle sønn?
LukaFrost Skrevet 7. september 2011 #22 Skrevet 7. september 2011 Hadde jeg hatt 340 k på konto hadde jeg ikke brydd meg om 600 på guttungens treningsklær. TS, du kom billig unna. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2011 #23 Skrevet 7. september 2011 Dere har nok rett. Jeg skal ikke bry meg. Har mere enn nok som dere sier. Har spart ja. Men kommentarer fra andre tar liksom knekken og gir meg angst? Det var den sakenn
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #24 Skrevet 7. september 2011 Dere har nok rett. Jeg skal ikke bry meg. Har mere enn nok som dere sier. Har spart ja. Men kommentarer fra andre tar liksom knekken og gir meg angst? Det var den sakenn jeg har fortsatt ikke fått svar. har du spart de 340 000,- til 6-åringen?
DBM Skrevet 8. september 2011 #25 Skrevet 8. september 2011 600 kr for treningsdress og fotballsko er jo ingenting, når du sier at dere drar til syden hvert år. Vil du virkelig la sønnen din gå i like slitte og utgåtte klær som de andre, hvis han ikke må?
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2011 #26 Skrevet 8. september 2011 Hvor lang tid har dere brukt på å spare 340? Synes det er godt gjort med 550 i felles inntekt, i tillegg til bra bil og leilighet. Synes det er slemt av de andre å kommentere at sønnen din hadde nytt. Min sønn har heller ingen å arve fra, og får nytt når han vokser ut av det han har. Kjøper på salg som deg, og kjøper ofte flere sko i større str og leggskinner om det er superbillig!! Om noen hadde kommentert så hadde jeg svar "det koster, men sånn er det når vi ikke har noen å arve ifra". Da kan det hende at en av de andre som har barn som er høyere/større ben enn din spør ved en anledning om du vil arve/overta. Folk har vanskelig for å spørre om slikt.. Let på finn.no og se etter vintertøy/ fotballtøy/sko. Det koster å ike kunne arve. Men mest av alt er de andre kanskje misunnelige? De andre sparer vel ganske hard - siden de snakker om å bygge ut bad/veranda etc. Trives dere der dere bor, har ingen planer om å flytte til noe større så legg dette vekk, svar enkelt og greit, men ALDRI oppgi pris på ting. Det gjør jeg konsekvent ikke. Jeg sier bare at det kjøpte jeg "der og der". Hilsen en i samme situasjon, men bryr meg ikke
Casall Skrevet 8. september 2011 #27 Skrevet 8. september 2011 Jeg ser ikke helt greia her, jeg? Dere har 340 000 i banken, hvorfor kan dere ikke bruke 600 på treningsutstyr til sønnen deres? Jeg synes ikke det var dyrt engang. 1
Casall Skrevet 8. september 2011 #28 Skrevet 8. september 2011 Og hva har overskriften med resten å gjøre?
Kråkesaks Skrevet 8. september 2011 #29 Skrevet 8. september 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2011 #30 Skrevet 8. september 2011 Ja har lagt det bak meg. Velger å tenke positivt. Er storkjefta selv så klarer ikke å holde kjeft om sum på ting vi kjøper og lignende, til tider er jeg kansje for åpen. Vet ikke. Ja ja, så lenge barna mine har det bra. Gleder meggg såååå over at han har begynt på fotball. Så søte de småe fotballspillerne.
Selje Skrevet 8. september 2011 #31 Skrevet 8. september 2011 Hei, syns bare det høres ut som du har fått et anfall av dårlig samvittighet og syns du heller burde spare pengene til en bedre bolig, framtid, for familien din. Jeg syns dere er veldig flinke som har spart så mye penger når dere har en såvidt lav inntekt og rel.små barn. Ikke bry deg, alle bruker vel litt penger på "unødvendigheter" i blant. I hvertfall litt?
Vibi Skrevet 8. september 2011 #32 Skrevet 8. september 2011 Hvorfor får jeg følelsen av at du mest av alt ønsker å skryte av at din sønn hadde det fineste tøyet og at dere har eget hus istedet for rekkehus? Må si at jeg tenkte akkurat det samme! Og at de har 340 000 på banken selvsagt! 1
Nytt liv Skrevet 8. september 2011 #33 Skrevet 8. september 2011 I dag kjøpte jeg glatt sko til innegym og utegym til 7 åringen min. Tilsammen 1340 kroner, Jeg tjener ca 290k i året, og sparer det jeg kan. (Jeg er alenemor, og har ingen tilleggs trygd). Men jeg vil at barna skal ha skikkelig utstyr av best mulig kvalitet. Og da kan de andre bli grønne av missunnelse. Jeg liker best av alt å bruke penger på barna mine. Jeg har brukte klær. Bare la dem gremmes. Smart kommer alle i fint utstyr når de ser hvor stor forskjell det er på gutten din og andre barn.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2011 #34 Skrevet 8. september 2011 Takk for fine og kjærlige svar. Stor støtte i det dere sier. Jeg har vel som hu ene sier her, dårlig samvittighet. Føler meg så sliten. Jeg også er opptatt av at barna mine kler seg bra, ikke alltid dyrt men fint og passende, Disse pengene ble spart fordi jeg aldri kjøpte klær sko til meg selv og kun brukt, og kjøpte alt av utstyr til barna på finn og det kun når det var veldig billig. Så derfor er disse pengene spart. Men gidder liksom ikke å stramme inn lenger, vil unne dem og meg selv litt. I løpet av fem år har vi nyoppusset leiligheten vi kjøpte fra gulv til tak og kjøkken, bil, og utendlandsreiser. Føler at jeg har holdt tilbake mye og vil gi slipp nå. Men får som hu ene sier her dårlig samvittighet når folk gisper og løfter på skuldrene og sier '' skjønner ikke hvordan dere i all verden med så lav inntekt klarer alt dette'', eller ''hvor kommer disse tingene fra'', '' dere er jammen rike'' slike uttrykk gir meg virkelig dårlig samvittgihet. Men det går, ikke vet jeg hvordan. Men det gjør det.
Anglofil Skrevet 9. september 2011 #35 Skrevet 9. september 2011 Tråden er ryddet for krenkelser og avsporinger iht reglene. Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå