Gå til innhold

Medisiner for å få sove


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med søvn, og har prøvd Tolvon, Sarotex og Nozinan + Remeron. Synes du får litt hangover av alle, Nozinan måtte jeg kutte med en gang. Nå virker ingen av disse på meg lengre, da må jeg i tilfelle ta en høy dose, og vil få tilsvareden hangover.

Hvilke andre legemidler kan brukes for å få sove? Noen som har prøvd noen med god effekt? Er selve innsovningen som er det verste.

Skal til legen i morgen, så hadde vært glad for noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Vallergan! =)

Er egentlig allergi-tabletter men det brukes som innsovningstabletter.

hjelper meg hvertfall.. =) og du kan slutte med dem når du vil..trenger ikke trappe ned eller no. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine

Jeg har slitt med det samme. Bruker nå Melatonin, som er et "sovehormon". Fungerer kjempebra, og får ingen plager neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallergan! =)

Er egentlig allergi-tabletter men det brukes som innsovningstabletter.

hjelper meg hvertfall.. =) og du kan slutte med dem når du vil..trenger ikke trappe ned eller no. =)

Disse har jeg også prøvd, glemte å skrive dem opp ;) de måtte jeg ta 5-6 stykker av, så det ble liksom ikke noe vits i...

det er så fælt å ikke få sove :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med det samme. Bruker nå Melatonin, som er et "sovehormon". Fungerer kjempebra, og får ingen plager neste dag.

Hvor mye må du ta av dette for at det skal ha effekt? Jeg har ganske høy toleranse har jeg funnet ut.... Men de kan jo være verdt et forsøk når de er "naturlige" ift all den kjemiske dritten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh. ja, mamma sliter no jævelig med å ikke få sove, så kan skjønne det. :P

Føler hele livet mitt til tider dreier seg om å planlegge hvordan jeg skal få sove til natta. Uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler hele livet mitt til tider dreier seg om å planlegge hvordan jeg skal få sove til natta. Uff :(

Antakeligvis er det en av grunnene til at du ikke får sove. De som sover best er de som tenker minst på nattesøvnen.

Jeg syns Sleepeaze som man får kjøpt uten resept på boots i England hjelper, men det virker nok ikke på deg når Vallergan ikke virker.

Sove-te fra helsekosten hjelper meg. Løsvekt, lag den veldig sterk (dobbel, trippel mengde), og på lite vann sånn at du slipper å stå opp og gå på do rett før du sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallergan er egentlig ikke ment som en innsovningstablett, men som en hjelp til å sove hele natten igjennom. Legen min ga meg Vallergan som jeg skal ta i kombinasjon med en innsovningstablett (husker dessverre ikke navnet) for å være sikret nattesøvn.

Ellers, så kan det nevnes at det er rapportert brukerdoser på 10x10mg Vallergan i kortere perioder, så om du må ta 5-6 stykker er ikke det farlig i seg selv. Men ta det iallefall opp med legen før du trikser med brukerdoser på egenhånd.

Ikke at du spurte om dette, men vet du hva som er grunnen til at du ikke får sove?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Vallergan er egentlig ikke ment som en innsovningstablett, men som en hjelp til å sove hele natten igjennom.

psykiateren min har sagt noe annet, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart du ikke får sove av dem. Det er jo antidepresiver! Dog med en viss beroligende effekt, slik at man blir trøtt. Men, når du bruker de over tid så utvikler kroppen din toleranse ovenfor stoffene slik at du blir imun.

Personlig liker jeg best imovane. Sover godt natten igjennom og ingen hangover effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge/mange ganger har du tatt vallargan? Jeg har perioder hvor det virker, og hvor det ikke virker, og perioder hvor jeg får hangover, og ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd imovane, remeron (1), vallergan, truxal (1), sobril (vanedannende), seroquel (1), nozinan ((både (1) og brukes også mot søvn)), og atarax.

De jeg skrev (1) etter er egentlig anti dep og anti psykotika og det gir mere søvn og tretthet som bivirkning.

Nå tar jeg atarax og jeg synes den hjelper veldig godt på søvnen min. Jeg må ha veldig høy styrke fordi jeg får ikke sove nesten uten noen sovepiller. Atarax er heller ikke vanedannende. :) Anbefales :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge/mange ganger har du tatt vallargan? Jeg har perioder hvor det virker, og hvor det ikke virker, og perioder hvor jeg får hangover, og ikke får det.

Gikk på dem ca i et halvy år tenker jeg, jeg ble immun, og måtte øke dosen hele tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...