Gå til innhold

Halsbetennelser


KiirKari

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg sliter veldig mye med halsbetennelser.

Har lest at viss man har 2-3 halsbetennelser årlig kan man fjerne mandlene. Det er vell ca så mange jeg har på 1- 2 mnd..

Jeg er så utrolig lei av vond hals! Jeg sliter mest med virus, dvs at jeg får ikke noe behandling for det. Går på halstabeletter som ikke virker. Har prøvd det som er der ute av repsisl, Cura Med, noen apotek greier osv osv.

Blir en del fraværsdager i og med at jeg ofte har høy feber i tillegg.

Så det jeg lurer på er :

-Er jeg i ''gruppen'' til og fjerne mandlene?

-Hva innebærer det?

- Har du gjort det? Fortell gjerne historien din!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har fjernet mandlene, hadde 4-6 penecilin kurer i året, pluss et par hestekurer innimellom.

mine betennelser var ganske heftige, hovne mandler, problemer med pustingen, og konstant tesing av at jeg ikke hadde fått den berømte kyssesyken.

Dersom du har flere kurer i året, og det er bakterielle betennelse du har, så havner du nok i gruppen for å kunne fjerne mandlene.

men dersom det er virus du er mest plaget med, så spørs det. men det er nesten bare spesialisten som du blir henvist til som kan avgjøre-

du må gå til fastlegen din og få en henvisning til spesialist, når du blir innkalt der, så er det han/hun som avgjør om du er en kandidat.

det du bør ta stilling til er om du vil fjerne mandlene kirurgisk eller med laser.

jeg fjernet mine kirurgisk, da ble jeg lagt i narkose også fjernet de begge 2. mann kan egentlig reise ut bare et par timer etter mann har våkna, (skjedde ikke for meg pga reaksjoner på ketoraks) du vil være godt sår i halsen i ca 2 uker etterpå, men den verste perioden varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...