Gå til innhold

middagsmat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må forresten tilføye at selv om jeg serverer delikat (?) hjemmelaget mat, er det slett ikke sikkert at ungene vil spise den...

Ha ha, det er hvertfal sant hos oss.. har hatt min andel av skuffelser, etter timer med matlagning, at ungene bare tøyser og tuller og ikke spiser særlig... Særlig i alderen 1-2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vokste i allefall opp med at det var 1 maddagsrett til middag. Enten spiste man det eller så spiste man det ikke.

Har en venninne som enkelte dager lager opp til 3 ulike retter fordi "barna ikke liker".

Dette synest jeg er en uting i allefall.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Helt enig. Man lager ikke masse forskjellig mat til middag, men 1 rett og ferdig med den saken.

• Liker 1
Skrevet

Ha ha, det er hvertfal sant hos oss.. har hatt min andel av skuffelser, etter timer med matlagning, at ungene bare tøyser og tuller og ikke spiser særlig... Særlig i alderen 1-2.

5-åringen er ikke stort bedre :ler:

Uansett lager jeg bare en rett, de får spise eller la være. Barna kan ikke få bestemme hva vi skal ha til middag hver dag.

• Liker 1
Skrevet

5-åringen er ikke stort bedre :ler:

Uansett lager jeg bare en rett, de får spise eller la være. Barna kan ikke få bestemme hva vi skal ha til middag hver dag.

Ja, lager kun en middag. Med tre unger, så er det alltids en som ikke spiser så mye, av ulike årsaker. Da får de heller mer til kvelds.

Gjest frøken am
Skrevet (endret)

Vi lager ALT fra scratch. Hele tiden.

Dette er jo også snakk om litt livsstil.

Treåringen er ikke glad i fersk fisk, så da enten kjøper vi fra Meny eller lager fiskekaker selv :)

Ellers spiser han akkurat det samme som oss, og ettersom vi skrei lager noe alternativ til han får han spise det samme oss eller gå sulten til neste måltid.

Hørtes litt fælt ut det der!! Mente vel heller at hvis ungen ER sulten nok, spiser h*n det som blir servert!

Altså, han er vant med å alltid få det vi spiser og han får smake på maten og bli kjent med den.

Og vi har ikke trengt å lage noe ekstra ved siden av heller.

Han elsker grønnsaker og frukt, spiser heller gulrot og brokkoli fremfor pizza.

Her har det aldri vært noe problem å holde oss til rå og friske matvarer :)

Endret av frøken am
Gjest rabrabara
Skrevet

Skrekkslagne? Hva med å la seg inspirere istedet for å mildt latterliggjøre? ;)

Og hvem i himmelens navn er det som kjefter? Jeg er så lei av KG-tendensen til at dersom noe er mer interessert i noe, opptatt av noe eller flinkere (ja!) til noe, så tror de som ikke er det at de dermed blir kritisert og kjeftet på? :klo:

Du bidrar bare til å opprettholde myten om at å lage maten selv er noe som er for de spesielt interesserte. Jeg synes matlaging fra bunnen (nei, det betyr ikke å yste sin egen ost, slik noen i tråden antyder) trenger å ufarliggjøres slik at det kan erobres av så mange som mulig. :)

Gurimeg. Take a chill pill, sier nå jeg. Å orke å henge eg opp i noe slikt....

Vi bruker litt halvfabrikat og lager en del selv. Ungene foretrekker posetomatsuppe :-)

Gjest rabrabara
Skrevet

Høres veldig kjent (og frustrerende) ut!

Skrevet

Uff ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...