Gå til innhold

Papirsortering?

Envy

Anbefalte innlegg

Dette har jeg lurt på lenge.

Jeg forsøker å være flink, og i min kommune har vi bare restavfall og papirsortering, prøver derfor å være ekstra flink med denne sorteringen.

Men, hvor skal juice/melkekartonger som har skrukork? De er jo av kartong, men den dumme skrukorken er jo av plast! Har tatt av plastoppen noen ganger og kastet de hver for seg, mend den plasetn er ikke alltid enkel å få av. Føler bare at det er så bortkastet å kaste hele greia i restavfall, men det er vel bedre det, enn å kaste plast i papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare la skrukorken være, hele kartongen med kork og alt går i papirinnsamling. Korken er faktisk laget av det samme som innsiden av melkekartongene.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et sted at de kan leveres med skrukork på, den er laget av samme plast som de bruker inni og utenpå pappen i kartongene ;)

Edit: Der var Arkana litt tidligere ute ja ;)

Endret av Hinata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går iallefall hele kartongen i papiravfallet, inkl skrukorken. Ser man på Skyll-brett-stapp-reklamen så sitter skrukorken også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så bra! Da slipper jeg å drive å diskutere for og imot med meg selv hver gang jeg skal kaste en kartong :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på de store juicekartongene fra coop (1,5 l) står det at de kan gjenvinnes med kork. Så tror da at alle kan det???

Tidligere vasket jeg med varmt vann, da pleide de å løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens vi er inne på temaet, må kartongene være tørre før man skrur på korken igjen? Jeg pleier å skylle, brette og så skru på korken for å "holde bretten" (har ikke tålmodighet for å vente på at kartongen skal tørke) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på temaet, må kartongene være tørre før man skrur på korken igjen? Jeg pleier å skylle, brette og så skru på korken for å "holde bretten" (har ikke tålmodighet for å vente på at kartongen skal tørke) :sjenert:

Jeg også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirinsamlinger er bare tull, ser på tv at de nå kjører lastebil på lastebil med innsamlet papir helt fra Vestlandet til Stockholm til forbrenning. Samtidig har Norske søppelforbrenningsannlegg underskudd på brensel (ja, de trenger brensel/søppel fordi de er forpliktet tilå levere en viss mengde fjernvarme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...