Gå til innhold

En slapp mammasjøhest sin ferd mot fasthet!


sjøhest

Anbefalte innlegg

Okei, verdens dølleste dagboktittel, men la gå. :fnise:

Jeg er da en jente på 24, bor i Bergen, student og de siste 5 månedene en mamma. Jeg har alltid vært tynn, fast og fornøyd, har spist snop hver dag de siste årene, og ikke tenkt et sekund engang på trening. Jeg veier noen og førti kilo, går ikke opp uansett hva jeg spiser. I hele mitt liv har jeg kanskje jogga 5 ganger, og da holdt jeg på å dø (føltes det som..) Etter at jeg fødte, har jeg fått større mage, og rumpa er begynt å bli slapp. Og det kan jeg ikke ha noe av! Derfor skal jeg begynne å trene, og da må jo en treningsdagbok til! Så velkommen til de som måtte ønske å følge meg framover! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri satt min fot innenfor et treningsstudio. inntil i dag! For i dag hadde jeg veiledningstime på SiB og fikk satt opp treningsprogram til meg. Sykt skummelt, men det må til! Jeg visste jo selvfølgelig ikke hva alle disse apparatene var til, så jeg måtte ha gjennomgang på alle jeg skulle bruke. Det gikk greit det, selv om jeg på flere av de måtte ha vektene på det aller letteste, og av og til uten noen vekter på i det hele tatt :sjenert: Jeg sa jo at jeg ville ha fokus på mage og rumpe, så hun guida meg mest i de apparatene som funka best på det, selv om jeg skal trene alle muskelgruppene. Den sykeste greia var jo det mageapparatet der du sitter på en stol, så tar du tak i håndtakene bak deg og skal dra deg sammen inn mot magen (aner ikke hva dette evt. heter :P) Problemet var jo da at jeg ikke FIKK NED håndtakene engang fordi det var så tungt, haha! Veilederen min hjalp meg å holde litt så jeg fikk den ned, men blir flaut første gangen alene på den. ÆÆÆ. Jaja, uansett da, her er opplegget framover:

Trening 2-3 ganger i uka, en styrketime og en spinning/annen kondisjonstrening + evt. en joggetur ute

Styrkeøkt:

- Varme opp 15 min tredemølle

- Beinpress 10x3 20+kg

- Leg Curl 10x3 10 kg

- Chest press 10x3 7,5 kg

- Rygg - Ro - 10x3 7,5 kg

- Skulder - 10x3 5 kg

- Mage (apparat) 6x3 0 kg

- Mage (beinhev) 6x3 -

- Situps med Bosuball 10x3

Spinningen skal jeg sjekke ut, så får jeg se om jeg liker det. Hvis ikke får jeg prøve noe annet. Joggingen aner jeg ikke hvordan det kommer til å gå med, men det finner jeg snart ut!

Første styrkeøkt er i morgen! Blir godt å komme i gang!

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en post om å slutte å spise snop også. Det ENESTE som er lov i ukedagene er kokesjokolade med masse kakao, minst 70%. Jeg har nesten nettopp starta, så jeg sprekker noen dager.. Faktisk de fleste enda. Gidder ikke ramse opp alt jeg spiser likevel, ble så mye :P

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjennomførte jeg første skikkelige styrkeøkt. Varma opp 10 min på mølla. Det gikk greit først, men etter sånn 5 min fikk jeg vondt bak på leggen og det kjentes ut som jeg skulle få krampe :P Så da ble det litt gåing for å unngå det da! Videre fulgte jeg skjemaet ganske greit i starten, men på de siste apparatene måtte jeg skru ned et hakk på vekta. Men shitt au, blir bedre etterhvert. Jeg tok ikke det tyngste mageapparatet i dag siden jeg hadde litt gangsperr. Så alt i alt gikk det bra! Deilig å komme hjem og føle seg fresh og sulten!!

Nå skal jeg sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei sjøhest :)

Jeg er litt som deg, småbarnsmor med ambisjoner om å bli litt fastere og sprekere uten å gå ned i vekt (og snopesjuk så det holder :ler: ). Synes du er tøff som begynner å trene, med et så lite barn og uten å ha trent så mye før. Og det er ikke minst imponerende at du greier å stoppe etter bare tre safarikjeks... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei sjøhest :)

Jeg er litt som deg, småbarnsmor med ambisjoner om å bli litt fastere og sprekere uten å gå ned i vekt (og snopesjuk så det holder :ler: ). Synes du er tøff som begynner å trene, med et så lite barn og uten å ha trent så mye før. Og det er ikke minst imponerende at du greier å stoppe etter bare tre safarikjeks... :sjenert:

Hei! Takk for det! Ja, dette er veldig nytt for meg, men jeg tror det blir bra. Og 3 safarikjeks er jo egentlig veldig lite til meg å være, pleide ta hele pakken når jeg først var i gang før :fnise: Hva trener du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt syk :( Skikkelig forkjøla og det sviiir i halsen. Passer meg veldig dårlig. Drikker en kopp te med Sana Sol oppi nå, håper det gjør underverker.. Vet ikke helt hva jeg gjør med trening akkurat nå, ideelt sett ville jeg vel gått på spinning i dag eller i morgen. Men jeg kan jo ikke komme der og snørre på sykkelen heller. Så da blir det heller å jogge en rolig tur hvis jeg er i form i morgen. The good news er jo at jeg ikke har lyst på snop engang for det gjør så vondt i halsen :P

Og så en annen ting, jeg har ikke gangsperr? Jeg har ikke fått gangsperr i det hele tatt nesten etter styrkeøkten. Trodde alle fikk skikkelig vondt når de begynte å trene jeg? Begynner å lure på om jeg har gjort helt feil jo! Skal prøve å ta meg enda mer ut neste gang, jeg vil jo kjenne at jeg har jobba liksom.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Det med en hel pakke kjeks høres akkurat ut som meg :fnise:

For tiden prøver jeg å jogge og gjøre noen styrkeøvelser hjemme på stuegulvet. Har trent på senter før, og trivdes med det, men føler nå at det blir for dyrt i forhold til hvor ofte (sjelden) jeg trener.

Hm, det er litt rart at du ikke er støl, det pleide aillfall jeg å være. :gjeiper: Kanskje det kommer i morgen? Instruktøren har vel hjulpet deg til å finne riktig belastning og vist deg hvordan øvelsene skal gjøres?

God bedring! Kjedelig å være forkjølet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Det med en hel pakke kjeks høres akkurat ut som meg :fnise:

For tiden prøver jeg å jogge og gjøre noen styrkeøvelser hjemme på stuegulvet. Har trent på senter før, og trivdes med det, men føler nå at det blir for dyrt i forhold til hvor ofte (sjelden) jeg trener.

Hm, det er litt rart at du ikke er støl, det pleide aillfall jeg å være. :gjeiper: Kanskje det kommer i morgen? Instruktøren har vel hjulpet deg til å finne riktig belastning og vist deg hvordan øvelsene skal gjøres?

God bedring! Kjedelig å være forkjølet...

Okei :) Jeg har treningskort på sånn studentgreie, så det er ikke så dyrt heldigvis. Jeg har enda ikke fått den gangsperren.. Instruktøren viste meg hvordan det skulle gjøres ja. Så det var jo litt merkelig! Takk for god bedringen! Satser på det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan jeg meddele at jeg ikke har trent noe, men jeg har heller ikke spist noe snop. :D

Er tett i hodet og sår i halsen, så turte ikke gjøre noe utenom å gå en trilletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening: Intervalljogging/gåing med vogn (fikk ikke tatt tiden, glemte klokke) + 30 situps, en del planker og en ryggøvelse jeg ikke vet hva heter på stuegulvet!

Greit fornøyd med det, siden jeg enda har litt snue og sånn. Måtte stoppe og snyte meg litt :P Men ellers føltes det bra! Så meg i speilet når jeg var ferdig, og jeg så ut som en rød tomat. Og det er vel bra i denne sammenhengen? :fnise:

Ellers har jeg hatt det skikkelig travelt i helgen, fikk ikke tid til å spise min SELVVALGTE sjokolade i går kveld engang, så den har jeg spist i dag, MMMMMM. Ble en usunn pizza også, men er det lørdag så er det lørdag. :sjenert: Har tenkt å bake gulrotkakemuffins med Natreen istedenfor sukker i dag, håper det smaker godt. Har ingen erfaring med sukkererstatninger fra før, men verdt å sjekke ut vel? Det blir jo uansett ikke SUNT, men jeg tar iallefall Natreen i og Philadelfia light til fyll. Må ha noe i frysen til det kommer besøk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her ennå! Og i går trente jeg styrke igjen. Kom der sånn halv 8 på kvelden, og det var en veldig grei tid. Ganske lite folk. Brukte 1,5 timer der i går. Jogga/gikk et kvarter på mølla, gjorde programmet mitt, og så følte jeg jeg hadde mer å gi, så da jogga jeg 15 min på mølla til slutt også. Og da begynte jeg å bli litt smådesperat inni meg + at det dunka i tennene. Så da var det på tide å gi seg :fnise: Kom plutselig på når jeg kom hjem at jeg hadde glemt benpress! Utrolig irriterende! :sjenert: Men vil tro det ikke akkurat utgjør en megaforskjell. Så nå sitter jeg her og venter på gangsperr da. Kjenner det litt i bein og armer, men ingenting i magen, argh!! Håper det kommer snart :P

Ellers har jeg vært ganske så flink med snopet. Jeg har ikke spist NOE sjokolade utenom 70% kokesjokolade, og ikke mye av det heller. Bakte jo de gulrotmuffinsene da, er jo litt usunne greier i, men det funka greit med natreen istedenfor sukker. Så great suksess!! :D

Søndag er det styrke igjen, og så muligens spinning på mandag. Merker jeg utsetter det litt, men må jo bare gå snart.

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke igjen i dag. Gikk fint, utenom at jeg fikk veldig vondt i noen sener (?) eller no i armene etter at jeg tok det mageapparatet. Vet ikke om jeg har feil teknikk eller hva det var. Har fortsatt vondt der, litt drit. Men men, kjenner gangsperren i magen er på vei, det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jammen vært flink :)

Er kaker med Natreen like gode som kaker med sukker? (Det er et kunstig søtstoff, er det ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen vært flink :)

Er kaker med Natreen like gode som kaker med sukker? (Det er et kunstig søtstoff, er det ikke?)

Takk! :)

Ja, de smakte like godt syns jeg. Jeg tok 2/3 natreen og 1/3 vanlig sukker da, bare for å se. Det gikk iallefall greit! Ja, det er kunstig mener jeg. Du får ikke like mange kalorier og så får du ikke blodsukkerhopp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dårlig dag.. Skulle på spinning, har ikke trent hele uka. Troppa opp med pakka sekk og alt, men jeg hadde jo are pakka alt mulig drit, og ingen treningsklær! Er det mulig?? Jeg gikk jo i en stram dongeribukse, kunne liksom ikke trene i den! Så da måtte jeg ta den sure turen hjem igjen.. I tillegg har jeg sprukket hver dag med snop. I dag har jeg spist chips og drukket brus.. Mannen er spysjuk og sitter og gomler chips og drikker sprite.. Og jeg klarer jo ikke holde meg i skinnet. Bahh. Blir visst bare en trening denne uka, skal reise vekk i helga.. Drit!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer flere anledninger... :)

Trodde forresten ikke det var mulig å spise snop når man har spysjuke :fnise:

Jo, chips. Han mener salte ting hjelper ;)

Ja.. Sist uke ble det altså en trening. Denne uka skal jeg ha tre. Var og jogga inne på tredemølla igår i 45 min. Var litt imponert av meg selv faktisk. Trodde ikke jeg kunne holde ut så lenge så dårlig form jeg er i (!?). ;D Og så tok jeg litt av øvelsene på apparater etterpå. Måtte jo ta av vekt på beinøvelsene siden jeg var sliten i beina da. Men la endelig på 5 kg på mageapparatet :P Yeyy, det går oppover! Hun veninna mi har ikke kunnet bli med to ganger i det siste, så da går jeg bare på det senteret som ligger rett attmed meg. 2 min å gå hjem, veldig greit. Så nå skal jeg ha styrke onsdag og jogge lørdag.

Har lyst å lage eplekake og, men jeg vil ikke spise hvetemel lenger. Føler at jeg ikke tåler det, og at magen min bare blir større etter jeg har spist mye av det.. Vet ikke helt hva folk bruker isteden når de baker og sånn, men fant dette her da:

http://briskbutikk.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

Kanskje bare kjøpe det og prøve!

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går jogga jeg en halvtime ute, og så gjorde jeg mageøvelser på gulvet. Orker ikke gå mer på treningssenteret denne uka, har en skikkelig dårlig-selvtillits-uke. Så da er det best å bare være for seg sjøl til det går over. For det gjør det heldigvis! Så ja, syns det var mye tyngre å jogge ute enn inne på mølla, men det er kanskje vanlig? Var ikke noe særlig oppoverbakker heller. Men men, er vel greit nok med en halvtime i begynnelsen. Skal jogge igjen på lørdag. Og så kanskje melde meg på en time Step på mandag, hvis jeg får tid. Aldri prøvd det før, men har lest det er fin rumpe-trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime jogging er ikke så verst vel :) Step syntes jeg var god trening, men pass på teknikken så du ikke belaster leggene for mye. Jeg fikk benhinnebetennelse av for mye step-trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...