Zulu Skrevet 28. november 2003 #1 Del Skrevet 28. november 2003 Når kan man begynne å bake julekaker? Tenker da først og fremst på holdbarhet, og om det evt er noen julekaker som holder seg bedre/dårligere enn andre?? Hva med kokosboller, hvor lenge er de holdbare (de man lager selv altså :blunke: ) ZULU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 28. november 2003 #2 Del Skrevet 28. november 2003 I dag har jeg bakt noe som heter mandelkaker......... har aldri prøvd dette slaget før......... og det havna rett i søpla! Og det kommer også oppskrifta til å gjøre......... :x Ellers så kan du bare begynne å bake nå. Oppbevar kakene i luft-tett boks på et kjølig sted.......... så holder kakene seg fint. Mange små-kaker kan også fryses. Min mor brukte bestandig meieri-smør i de småkakene hun la i fryser'n. Hun sa nemlig at margarin gjort kakene harske dersom de ble frosset! Sjøl så oppbevarer jeg de bestandig i kjeller'n - i boks med tett lokk! 8) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zulu Skrevet 29. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. november 2003 Takk for hjelpen Usikker. Kommer nok så smått til å begynne med bakingen nå tenker jeg. Det er jo som regel FØR jul man har lyst på småkakene også Zulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 29. november 2003 #4 Del Skrevet 29. november 2003 Skal ha kakebakingsdag med noen venninner i morgen, jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 30. november 2003 #5 Del Skrevet 30. november 2003 Julebrødene ble bakt i går - - ilag med kokostoppene!! NAM!! Til uka lager jeg Sarah Bernard og andre konfektkaker. Delfiakake lages ca 2. helga i desember. Krumkake kjøper jeg (ja så lat er jeg ) så også pepperkaker - - MEN kakemenn/damer lager jeg og dattra vår antageligvis rundt uke 51. Lager man litt nå og litt da, og sprer bakinga utover desember mnd slipper man et PES en hel helg f.eks ....(har jeg erfart da) *S* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå