Gå til innhold

Bevis for å ha fått barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet man kan se om en kvinne har født barn eller ikke, ved gyn undersøkelse. Men går det an å se om hun har fått mer enn ett barn? Enten på gyn eller røntgen eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adopterte bort et barn i ung alder pga voldtekt. Min kjære vet ikke om det fordi jeg ikke klarer å snakke om det som skjedde. Vi har et barn sammen og har prøvd lenge å få et til. Nå skal jeg utredes og han skal være med, så jeg lurer bare på om legen eller den som gjør undersøkelsene kan se om jeg har født en eller to ganger. Redd han eller hun skal plumpe ut med noe jeg ikke er klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre, jeg er ikke sikker på om man kan se slikt i ettertid, men hvis jeg var deg så hadde jeg tatt noen telefoner til legen min og snakket med vedkommende om det. Der kan du få vite garantert, og kanskje folk kan få vite hva de ikke skal snakke om forran kjæresten din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de kan se at det har vært flere.. Dessuten kan det være relevant info at du har født tidligere... Ta en telefon til legen i forkant, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at det er arr i lovmoren. Ring legen først du.

Mente livmoren........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har revnet eller blitt klippet ved begge fødslene, regner jeg med at to arr er en grei indikasjon på at det har vært født to barn.

Jeg tror imidlertid det skal mye til om dette blir "avslørt" nå om det ikke kom opp ifm forrige fødsel. Det må jo være lettere å se forskjell på en som ikke har født før og en som har fått et barn enn om du har fått ett eller to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de andre her vil jeg anbefale deg å snakke med ham om det som har skjedd. Sånne ting har en ekkel tendens til å hoppe ut av sekken av seg selv. For eksempel når barnet som er adoptert bort, begynner å søke og finner sine søsken på FB om noen år..

Å bære på en slik hemmelighet alene er ikke bra.

Og ingen kan se hvor mange barn du har født. At du har født ja, men ikke hvor mange ganger. Det vil imdlertid være notert i journalene dine, og da kan legen som behandler plumpe ut med det uten å tenke over det.

Igjen, stol på partneren din og fortell.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra en som er adoptert selv, vær så snill og prat om saken.

Fortell din kjære hva du har gått igjennom.Det kan nemlig skje at en dag står det en 18åring på døra og vil snakke med biomor.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke har tatt KS med en og født en vaginalt eller har revnet mye to ganger, eller hatt en veldig hard første fødsel og revnet mye og dette står ikke i journalen din ved din andre fødsel. Sånne ting kan avsløre deg.

Men å se på vagina/skjede/livmor at man har fått flere barn kontra ett er nok ikke lett om ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra en som er adoptert selv, vær så snill og prat om saken.

Fortell din kjære hva du har gått igjennom.Det kan nemlig skje at en dag står det en 18åring på døra og vil snakke med biomor.

Kanskje det er moren din som har startet denne tråden?

Hilsen Tore på sporet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sier til meg at det ikke synes i mitt underliv at jeg har født??! Er dette mulig da?!

Jeg revnet ikke og det var et lite barn da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen sier til meg at det ikke synes i mitt underliv at jeg har født??! Er dette mulig da?!

Utvendig kan det godt hende at det ikke synes om du ikke revnet. Det er jo det som i første omgang synes.

Men livmoren din vil være litt forstørret, det kan sees på ultralyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke tro at de ser hvor mange ganger du har født, men AT du har født kan de vel se.

Men råder deg virkelig til å snakke med mannen din om dette, som andre har sagt så har ting en tendens til å komme ut før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det trenger ikke synes utenpå, nei. Men lege/gyn kan se det på livmortappen. Åpningen er en sirkel før man får barn, og som en strek etter man har fått barn. Er det som menes om at det kan ses om man har fått barn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvendig kan det godt hende at det ikke synes om du ikke revnet. Det er jo det som i første omgang synes.

Men livmoren din vil være litt forstørret, det kan sees på ultralyd.

Var bare vanlig undersøkelse nedentil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...