Gå til innhold

Hjeeeeelp


miamarlena

Anbefalte innlegg

Jeg gikk nettopp på vekten og innsåg jeg har gått opp 7 kilo på ett år, veier nå 66 kilo noe som ikke føles komfortabelt. Buksene mine er også altfor trange! Har ikke tørt å gå på vekten før no men innsåg nettopp hvor ille det var.. huff, jeg SKAl og MÅ ned i vekt! Har litt angst her...

Jeg planlegger følgende diett fremover:

Frokost: 3 kokte egg

Lunch: salat med laks

Middag: Kjøtt(kylling, laks o.l)med kun grønnskaer

Kvelds: Halv boks cottage cheese

Ser dette ok ut? hvor mye tror dere jeg kan gå ned med dette kostholdet? Jeg vet man skal gå ned sakte, men nå føler jeg at jeg må ned raskt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å gå ned raskt burde aldri være ett alternativ. Man burde gå ned på en sunn måte, uansett. Snakker med bred erfaring her. Det "nye" kostholdet ditt ser greit ut, men du burde putte inn noen små måltider i mellom slik at forbrenningen hele tiden er på topp.

Sjekk ut denne siden for inspirasjon www.mariasnaknesannhet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå ned raskt burde aldri være ett alternativ. Man burde gå ned på en sunn måte, uansett. Snakker med bred erfaring her. Det "nye" kostholdet ditt ser greit ut, men du burde putte inn noen små måltider i mellom slik at forbrenningen hele tiden er på topp.

Sjekk ut denne siden for inspirasjon www.mariasnaknesannhet.com

Takk for svar! Klar over at jeg bør gå ned 0,5-1 kilo i uken men var grusomt å se hvor ille det faktisk kan gå bare man "slapper" av litt og prøver å spise litt av alt... må nok til med streng diett og trening.. Meldt meg på spinning i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ok ut?

Dette ser rimelig dumt og urealistisk ut. Et typisk asketisk regime som du svært sannsynlig vil ha vanskelig for å holde.

hvor mye tror dere jeg kan gå ned med dette kostholdet? Jeg vet man skal gå ned sakte, men nå føler jeg at jeg må ned raskt!!!!

Det er anorektiker-wannabe'en i deg som vil gå ned raskt. Går du ned noe særlig raskere enn 0,5 kg i uka vil du mest sannsynlig miste en del muskelmasse. Dermed får du dårligere forbrenning, og vil ha lett for å legge på deg igjen, og jojo'en er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Klar over at jeg bør gå ned 0,5-1 kilo i uken men var grusomt å se hvor ille det faktisk kan gå bare man "slapper" av litt og prøver å spise litt av alt... må nok til med streng diett og trening.. Meldt meg på spinning i morgen! :)

Stemmer, jeg vet at så lenge du liker det du spiser samt at det er sunt, kombinert med trening så vil du få bort de kiloene. Som han sier litt lengre ned her så er det viktig å bevare muskelmassen. Og derfor er man nødt til å spise nok proteiner! :) Spinning er bra trening, men enda bedre om du syns det er gøy. Alt handler om å finne sport/trening/mat som man liker og kan spise resten av livet uten å få dårlig samvittighet.

- Kroppen er ditt alter, viktig å behandle den med respekt ( Har jeg funnet ut:P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen blir ikke bedre av å spise oftere. Basta bom.

Hvis du siktet til det jeg skrev, så må du lese om igjen. Skrev ikke at den ble bedre, men at den holder gående =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en flott innstilling! Men hvor gammel er du?

Tre kokte egg til frokost hørtes svært svært lite ut - du blir ikke mett av det, blir du vel? Jeg ville spist mye mer til frokost og fram til middagen, iallefall om jeg var fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en flott innstilling! Men hvor gammel er du?

Tre kokte egg til frokost hørtes svært svært lite ut - du blir ikke mett av det, blir du vel? Jeg ville spist mye mer til frokost og fram til middagen, iallefall om jeg var fysisk aktiv.

Dette er jeg ikke enig i. Tre kokte egg metter plenty, spiser ofte det til frokost jeg.

Syns ellers kostholdet ditt ser greit ut jeg TS, bare reguler opp eller ned på mengden om du går for fort eller for sent ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres uvariert ut, og den dagen du plutselig blir superkvalm bare av å tenke på egg og cottage cheese kommer du til å hive deg over en gammel synder, hva nå enn det er. Min er ostesmørbrød. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg vil selvfølgelig variere maten litt, kjøpte bl.a Atkins

sin frokostblanding i dag som jeg an spise til frokost! Ellers vil jeg

spise nøtter/ Atkins-barer/ Skyr o.l som mellommåltid. Meiddag kan også

varieres en del men vil for det meste gå i kjøtt/fisk med grønnsaker. Men er jo

mye som kan varieres. Som en her tidligere sa, viktig å spise noe man liker!

Jeg er 26 år til den som lurte! Er nå godt i gang med dag 1! Satser på dette

skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg vil selvfølgelig variere maten litt, kjøpte bl.a Atkins

sin frokostblanding i dag som jeg an spise til frokost! Ellers vil jeg

spise nøtter/ Atkins-barer/ Skyr o.l som mellommåltid. Meiddag kan også

varieres en del men vil for det meste gå i kjøtt/fisk med grønnsaker. Men er jo

mye som kan varieres. Som en her tidligere sa, viktig å spise noe man liker!

Jeg er 26 år til den som lurte! Er nå godt i gang med dag 1! Satser på dette

skal gå bra :)

Ok, det var ikke meningen å komme med pekefingeren altså! :)

Lykke til, jeg skal følge med - samt (prøve) å være flink selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også lyst til å foreslå at du trener litt styrke. Jo mer muskler, jo høyere forbrenning.

Ja skal komme i gang med styrketrening! Har vært syk noen dager så får ikke begynt ordentlig med treningen før ett par dager, men blir sikkert en joggetur i dag! Lager nå kyllingfilet med grønnsaker til middag! :) hvordan er det med alkohol i helgene? Jeg er singel og vil helst ut å treffe venner i helgene, men ødelegger jeg alt hvis jeg drikker.. Tenkter jeg kan drikke bacardi med cola zero, og ikke kjøpe noe drikke på byen! Kunne tidligere kjøpe 3 øl ute, samt øl på vors, blir mye kalorier av slikt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal komme i gang med styrketrening! Har vært syk noen dager så får ikke begynt ordentlig med treningen før ett par dager, men blir sikkert en joggetur i dag! Lager nå kyllingfilet med grønnsaker til middag! :) hvordan er det med alkohol i helgene? Jeg er singel og vil helst ut å treffe venner i helgene, men ødelegger jeg alt hvis jeg drikker.. Tenkter jeg kan drikke bacardi med cola zero, og ikke kjøpe noe drikke på byen! Kunne tidligere kjøpe 3 øl ute, samt øl på vors, blir mye kalorier av slikt! :P

Prøv å ikke henge deg opp i for mye kiloer her...du starter veldig hardt med supertstrengt kosthold og masse trening...greien er at du vil gå på en smell ganske raskt om du ikke tilpasser kosthold og trening etter ditt nivå og utgangspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv å ikke henge deg opp i for mye kiloer her...du starter veldig hardt med supertstrengt kosthold og masse trening...greien er at du vil gå på en smell ganske raskt om du ikke tilpasser kosthold og trening etter ditt nivå og utgangspunkt...

Saken er at jeg tidligere har vert ganske slank, spiste sundt og trente mye! Var da 6-7 kilo lettere. Jeg har fortsatt trent og spist sundt, men har sannsynligvis spist for mye av sunne ting (kunne f.eks spie 3 speltknekkebrød med majones osv til kvelds) og derfor har kiloene sneket seg på. Så jeg tror på en måte jeg har livsstilen innarbeidet, har bare hatt en stressende periode med studier og andre ting som stresser en i hverdagen!

Kommer nok ikke til å følge kostholdet slavisk, men skjønner at det er viktig å passe på (kommer til å skrive ned alt jeg spiser fremover) + veie meg en dag i uken! Jeg var flink til dette før, men det skle ut da jeg trodde jeg kunne nok om kosthold til å vite hva jeg tålte(noe jeg tydeligvis ikke gjorde) Kan også nevne at jeg har lett pcos, og derfor muligens legger på meg noe lettere enn andre. Dette er jo selvfølgelig vanskelig å vite da jeg ikke vet nøyaktig hva andre spiser. Jeg fikk metformin av legen for ett halvt år siden, noe som dessverre ikke har hjulpet på vektnedgang men kanskje heller ført til at jeg har slappet av mer. Nå skal det jo sies at jeg er normalvektig i følge bmi, men har en ganske lett benbygning og føler meg ikke komfortabel + jeg gjerne vil passe inn i de gamle klærne mine igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg tidligere har vert ganske slank, spiste sundt og trente mye! Var da 6-7 kilo lettere. Jeg har fortsatt trent og spist sundt, men har sannsynligvis spist for mye av sunne ting (kunne f.eks spie 3 speltknekkebrød med majones osv til kvelds) og derfor har kiloene sneket seg på. Så jeg tror på en måte jeg har livsstilen innarbeidet, har bare hatt en stressende periode med studier og andre ting som stresser en i hverdagen!

Kommer nok ikke til å følge kostholdet slavisk, men skjønner at det er viktig å passe på (kommer til å skrive ned alt jeg spiser fremover) + veie meg en dag i uken! Jeg var flink til dette før, men det skle ut da jeg trodde jeg kunne nok om kosthold til å vite hva jeg tålte(noe jeg tydeligvis ikke gjorde) Kan også nevne at jeg har lett pcos, og derfor muligens legger på meg noe lettere enn andre. Dette er jo selvfølgelig vanskelig å vite da jeg ikke vet nøyaktig hva andre spiser. Jeg fikk metformin av legen for ett halvt år siden, noe som dessverre ikke har hjulpet på vektnedgang men kanskje heller ført til at jeg har slappet av mer. Nå skal det jo sies at jeg er normalvektig i følge bmi, men har en ganske lett benbygning og føler meg ikke komfortabel + jeg gjerne vil passe inn i de gamle klærne mine igjen! :)

Det er lurt å skrive ned alt du spiser for å regne ut hvordan du ligger an...men ville heller skrevet ned det du spiste i perioden du la på deg og heller kutte ut alle de unødvenige tingene...

Knekkebrødene er jo super, men erstatt majonesen med magert kjøttpålegg etc...Det er ofte ikke mye endringer som skal til uten at du skal føle at du lever på diett :jepp:

Trening er bare sunt, så kjør på; Bare pass på at du ikke setter deg for høye mål i starten, da det er lettere å miste motivasjonen, brenne seg ut og gå på en smell. Spiser du for lite og trener for mye så vil du ikke bare brenne deg ut, men brenne musklene og sitte igjen med fettet og til slutt se beinete ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å skrive ned alt du spiser for å regne ut hvordan du ligger an...men ville heller skrevet ned det du spiste i perioden du la på deg og heller kutte ut alle de unødvenige tingene...

Knekkebrødene er jo super, men erstatt majonesen med magert kjøttpålegg etc...Det er ofte ikke mye endringer som skal til uten at du skal føle at du lever på diett :jepp:

Trening er bare sunt, så kjør på; Bare pass på at du ikke setter deg for høye mål i starten, da det er lettere å miste motivasjonen, brenne seg ut og gå på en smell. Spiser du for lite og trener for mye så vil du ikke bare brenne deg ut, men brenne musklene og sitte igjen med fettet og til slutt se beinete ut...

Takk for gode tips! Ble nok for mange utskeielser, så jeg tror dette er hovedutfordringen i tillegg til mindre porsjoner! Har ellers ett sundt kosthold! Jeg er heldigvis glad i å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Ble nok for mange utskeielser, så jeg tror dette er hovedutfordringen i tillegg til mindre porsjoner! Har ellers ett sundt kosthold! Jeg er heldigvis glad i å trene!

Lykke til :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...