AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #1 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg sliter litt med å bestemme meg i forhold til valget i år. Miljøvern er et av de viktigste politiske spørsmålene for meg i år, men jeg klare ikke velge parti. Jeg har alltid sympatisert med SV, men syns ikke alltid de får gjennomslag for så mye i kommunen der jeg bor. Og nå ser det ut til at MDG kan ha sjanse til å få et mandat, samtidig som de også er blitt et mer helhetlig og seriøst parti de siste årene. Men jeg klarer ikke helt tror at de får inn noen, så det føles som å sløse stemmen for å tenke litt kynisk. I tillegg har Venstre gått frem, og de har et godt miljøprogram, MEN, de ønsker ikke å samarbeide med noen til venstre for seg her, så da blir det borgelig. Og Høyre har ikke imponert som miljøparti når de har styrt kommunen, så de vil jeg jo ikke støtte... Vanskelig dette. Så, det er bakgrunnen for at jeg spør dere: Hva har dere tenkt å stemme, og hvorfor? (Ble litt langt dette, beklager) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forum88 Skrevet 5. september 2011 #2 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg har stemt MDG, fordi de er det partiet som er mest opptatt av dyrevern, og også av miljøet. Jeg tror virkelig de vil jobbe for et bedre dyrevern! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg stemmer også MDG og har gjort det i flere år. Dersom man stemmer noe annet en det man tror på så kommer de jo ivertfall ikke inn. Og i år har de økt antall medlemmer fra to til ti medlemmer på 6 mnd, og det bare i min lille kommune. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Kommer an på hvor du bor, noen steder har de jo fått valgt inn representanter (Trondeheim, i hvert fall). Jeg vurderer å stemme MDG på kommunenivå i år, men kjenner førstekandidaten som er et surrehue av dimensjoner og antagelig mer opptatt av legalisering av hasj enn noe annet :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #5 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg stemte Rødt og Miljøpartiet de grønne. Miljø og satsing på kollektivtrafikken er viktige saker for meg. I tillegg ligger jeg til venstre i det politiske landskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #6 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg stemte også MDG i fylkesvalget, det ser faktisk ut som de kan få inn noen representanter i år, og kunne gjøre en forskjell. I kommunevalget var de dessverre ikke representert, så der stemte jeg AP for å unngå Høyre. Stort sett de som har noe å si i min kommune.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. september 2011 #7 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg stemte MDG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå