Gå til innhold

En serviett med mye rart

Serviett

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det på tide med et nytt forsøk på å komme i form. Målet mitt er å komme ned i 55 kg, vekten nå er 62. Ser på bilder av meg selv for noen år siden - og det er virkelig stor forskjell på bare de få kiloene der. Min største last er spising - jeg rett og slett elsker mat. Spiser noen lunde sunt, men det er mengden som gjør det så vanskelig. Så til å begynne med tenkte jeg å forsøke å slutte å småspise iallefall. Spiser gjerne mange esker med pastiller på jobb - spiser rett og slett fordi jeg kjeder meg. Så det er en uvane jeg må venne meg av. Jeg elsker å bake da, så sunne oppskrifter vil nok bli postet underveis.

På treningsfronten må jeg både trene kondisjon og styrke, ettersom jeg vil både ned i vekt, og bli strammere. Siden muskler veier mer enn fett, skal jeg måle meg med målebånd også, ettersom det i grunn er cm som er det viktigste.

Mål er viktige for å holde motivasjonen oppe!

Matmål uke 1 og 2: Holde meg sukkerfri - med håp om at det demper søtsuget videre.

Treningsmål uke 1: Gå tur minst 30 minutter hver dag. Trene styrke to dager.

Nå gjelder det bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdsmessig klarte jeg meg greit i går, og det bød ikke på noen store utskeielser - selvom jeg var på nippet til å kjøpe meg en frozen yoghurt. Men kunne jo ikke skeie ut allerede første dag! Treningsmessig ble det heller litt verre, det ble nemlig ingen aktivitet igår, ikke engang 30 min tur som jeg lovte meg selv.

Idag har også kostholdet vært greit - sett bort fra hvitost-bitene jeg ikke klarer å holde meg unna. Det er nettopp slik småspising som gjør at man ikke går ned. Satser på å få kommet meg ut en tur i kveld i det minste.

Har bestemt meg for å ha fast måle- og veiedag fredag morgen, så jeg får se om jeg klarer å finne fram et målebånd innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye: Vil gjerne følge deg på veien, og sunne bakeoppskrifter gleder jeg meg til, baker nemlig alltid søtsaker selv :/ Lykke til videre!

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...