Gå til innhold

Kaotisk menstruasjonssyklus

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS, du har ikke vurdert å prøve noe "alternativt" da, som soneteraåi eller akupunktur? :sjenert:

* Soneterapi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Soneterapi!

Njeai, det har egentlig ikke falt meg inn. Jeg er egentlig ikke så veldig alternativ av meg... ;) Hadde jeg hatt økonomi til det kunne jeg nok gitt det et forsøk, men... Hmm. Skal hvertfall tenke på det! Jeg har jo ingenting å tape annet enn penger.

Skrevet

Nå leste jeg ikke gjennom alle innleggene på s.1.

Det du opplever er veldig vanlig, mange har syklusforstyrrelser. Svarene du har fått fra gynekolog høres veldig riktig ut, ofte finner man ingen løsning. Men det kan lønne seg å få flere undersøkelser over tid, og kartlegging av en syklus, for å være sikker.

Har man først denne typen sykluser virker ikke naturmedisin, tips som akupunktur og soneterapi og andre kjærringråd. Ofte kan man ikke stabilisere syklusen, med mindre hormonforstyrrelser er årsaken. Løsningen dersom man ikke har barneønske er p-piller eller alternativ hormonprevansjon som gjør at man slipper uregelmessige sykluser. Dersom man har barneønske er steg en å finne ut av om du har eggløsning av deg selv, noe som er tvilsomt med så uregelmessige sykluser. Steg to er å forsøke Pergotime eller annen hormonstimulering for å oppnå eggløsning.

Hvorvidt det vil ta lang tid for dere å bli gravide eller ikke er umulig å svare på. Selv opplevde jeg syklusforstyrrelser, og valgte å starte prøvingen tidlig. For oss har det tatt over to år, og vi er fortsatt ikke i mål.

Skrevet

Takk for svar, Atheene. Gynekologen var ganske klar på at når jeg er klar for barn, så må jeg bare komme meg til legen hvis syklusen min da fortsatt er helt umulig, så vil jeg bli satt på medikamenter for å prøve å tvinge frem en mer "riktig" syklus. Så det var veldig beroligende for meg å vite at jeg den dagen jeg ønsker å bli gravid skal slippe å høre "bare gi det litt tid, så stabiliserer det seg nok" (så fremt jeg har samme lege da), men faktisk bli tatt på alvor tidlig nok.

Gruer meg litt til den dagen vi bestemmer oss for å prøve... Det er såpass stor aldersforskjell mellom oss at det kommer til å haste litt for å unngå at mannen er eldgammel når han blir far, så jeg prøver å innstille meg på at dette med å få barn kanskje vil bli noe uoppnåelig for oss... :sjenert: Dessverre passer det ikke med prøving riktig ennå, selv om jeg også ser viktigheten av å begynne prøvingen tidlig når man har sånne utfordringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...