AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Del Skrevet 4. september 2011 Hei! Jeg har lest ca. alle vestibulitt-trådene her på kvinneguiden og andre/utenlandske nettsider og tenkte det var på tide med en tråd hvor folk kommer med solskinnshistorier. Så mitt spørsmål er da som følger: Har du blitt frisk av vestibulitt/smerter ved samleie/vaginisme og hvordan? Jeg har hatt vestibulitt i 6 år, og er nå mektig lei og tar derfor opp kampen igjen, etter en lang likegyldig periode. Jeg kan fint gjennomføre samleie men det gjør alltid fryktelig vondt i starten og etterpå, og slik skal det jo ikke være. Derfor planlegger jeg å prøve forskjellige ting jeg har lest at folk ble friske av: -Kun bruke naturlige/organiske produkter uten skadelige, irriterende kjemikalier som parabener, sls osv. Altså bytte ut alt som kan komme i berøring med området (direkte og indirekte) som håndsåpe, shampoo/balsam, rengjøringsmidler, dusjsåpe, bind/tamponger osv. med så naturlige produkter som mulig. -Candidadiett. Overvekst av candida i kroppen kan være grunnen til smerter i underlivet. -Slutte på p-piller for så å bygge opp slimhinnene med østrogensalve -Gå ned i vekt. Litt usikker på om jeg har lest at noen faktisk ble friske av dette, men gynekolog Josef Ekgren på Majorstuaklinikken anbefalte dette. -Gjøre knipeøvelser, massere med olje og tøying av skjeden. Har prøvd dette før med må innrømme at jeg kanskje ikke prøvde det lenge og regelmessig nok. Noen som har prøvd noen av disse tingene med vellykket resultat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå