Gå til innhold

Støttekontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter psykisk, og har lenge tenkt på det med støttekontakt. Jeg kommer meg jo ut på tur noen ganger i uken enten med broren min eller med en kompis, jeg går på skole noen timer i uken, og har psykologtime 2 ganger per uke. Men ellers sitter jeg mye inne, alene, ser på serier og depper, takket nei til invitasjoner fra venner og klarer skjeldent ta initiativ til å komme meg ut, og da gangene jeg gjør det så trekker jeg meg somoftest igjen. Kunne tenke meg noen som kanskje fikk meg med ut, kunne dra på kafe, kino, osv. Vet ikke hvilke kriterier det er for å få støttekontakt, hva som må til?

Og, hvem er disse som er støttekontakt? Er det typ ansatte folk, eller mer typ frivillige? Må det være på dagtid, eller kan det være på ettermiddag/kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når på dagen blir dere enige om. En sender en egensøknad til bestillekontoret i Kommunen, så fatter de vedtak. Dette kan du sende selv, evt be psykologen din sende. En skriver en faglig begrunnelse for hvorfor en har behov for støttekontakt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med psykologen din angående slik støttetjeneste. Jeg fikk det selv da angsten min var på det verste og jeg ikke kom meg ut av fri vilje. Jeg fikk da hele tre stykker så de alltid var tilgjengelig. Ei var student, ei var utdannet sosionom og ei annen er jeg litt usikker på siden jeg hadde lite kontakt med henne. Alle disse var ansatt av kommunen. De kan ofte tilpasse seg din timeplan, så både dag og kveld kan ordnes. De har som regel bare 1t til rådighet, men skal man noe spesielt så kan det som oftest ordnes det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer en får bestemmer kommunen. Det er vanlig med 3 - 5 timer i uken.

De har sikkert et maksimum men for min del ble det 1t i uken også kunne jeg skrike ut om jeg trengte mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...