Gjest Thessie! Skrevet 8. september 2011 #41 Skrevet 8. september 2011 Kinesisk nakenhund er langt oppe på lista ja, men jeg får ikke lov av sambo. Han syns de er "for stygg." Pøh. Ufattelig søte hunder det, men for ham må det nok være en hund med litt pels på hele kroppen. Chinese Crested Powder Puff er den hårete varianten. Den har pels på hele kroppen. De er lik i gemytt også. Kanskje den hadde gått for samboeren?
HopelessFear Skrevet 8. september 2011 #42 Skrevet 8. september 2011 Chinese Crested Powder Puff er den hårete varianten. Den har pels på hele kroppen. De er lik i gemytt også. Kanskje den hadde gått for samboeren? Han har sagt nei til de også, av en eller annen grunn.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #43 Skrevet 8. september 2011 Langhåret nakenhund ser veldig feminine ut så jeg forstår samboeren din litt. Han skal jo gå turer med hunden han også. Jeg foreslo lundehund og buhund. De er små, men ser ut som hunder og er familievennlige og lettlærte.
HopelessFear Skrevet 8. september 2011 #44 Skrevet 8. september 2011 Jeg foreslo lundehund og buhund. De er små, men ser ut som hunder og er familievennlige og lettlærte. Har du noen gang sett en hund som ikke ser ut som en hund? :gjeiper:
la Flaca Skrevet 8. september 2011 #45 Skrevet 8. september 2011 Ligner Sheltie (rasebeskrivelse.) veldig mye på Border Collie i oppførsel? Hvis de gjør det hadde det jo vært helt perfekt. Ja, på godt og vondt.
la Flaca Skrevet 8. september 2011 #46 Skrevet 8. september 2011 Kan forresten legge til at jeg hadde samme kriterier som deg da vi skulle ha liten hund, og brukte omtrent et år på å finne den rette rasen. Det ble sheltie, og vi har ikke angret. Bortsett fra at jeg ikke syns +- 40 cm er helt "hund" er det en meget brukandes rase, og ikke minst sjarmerende og kjærlig. Full pakke vil jeg si, særlig hvis de får bruke seg litt.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #47 Skrevet 8. september 2011 Har du noen gang sett en hund som ikke ser ut som en hund? :gjeiper: Ja faktisk. Jeg har sett ulvehybrid og den lignet mest på en ulv. Mente bare at samboeren din kanskje vil ha en som ser mer røff ut enn en tander femi langhåret nakenhund. Kanskje du skal ta litt hensyn til hans syn, siden dere er to om dette.
Gjest Thessie! Skrevet 8. september 2011 #48 Skrevet 8. september 2011 Mente bare at samboeren din kanskje vil ha en som ser mer røff ut enn en tander femi langhåret nakenhund. Kanskje du skal ta litt hensyn til hans syn, siden dere er to om dette. Hun tar jo hensyn, er jo en grunn til at hun ser etter en annen rase
HopelessFear Skrevet 8. september 2011 #49 Skrevet 8. september 2011 Tror egentlig Sheltie er det som passer best for oss. Sambo har hatt sheltie før og border collie, i tillegg så har jeg hatt en border collie tidligere. (vel, i hvert fall hatt valp av den rasen.) Men det er veldig mange som sier at de ikke er helt ideell å ha i leilighet, så jeg er usikker på akkurat det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #50 Skrevet 8. september 2011 West Highland White terrier http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=126 +1 Herlig rase
Bertine Skrevet 8. september 2011 #51 Skrevet 8. september 2011 Cavalier king charles spaniel er absolutt en perfekt rase!
DBM Skrevet 8. september 2011 #52 Skrevet 8. september 2011 Cavalier king charles spaniel er absolutt en perfekt rase! Sikkert, hvis du får en frisk hund. Men den rasen er et så stort sjansespill at jeg ville latt det være.
afeio Skrevet 8. september 2011 #53 Skrevet 8. september 2011 Vet ikke helt om jeg kan uttale meg i forhold til en sheltie i leilighet ettersom min kun er halvt sheltie. Hu jeg har er rolig (så lenge hu får litt oppmerksomhet) og bjeffer ikke stort og har heller aldri gjort dette. Størrelsen på hunden gjør at leiligheten ikke blir for liten. Har kjøpt noen iq-leker til henne dersom jeg ikke har mulighet til å gå tur og legger merke til at hun blir rastløs. Huer i bunn og grunn den hunden jeg har ønsket at hun skal være!
Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #54 Skrevet 9. september 2011 Det sier vel ganske mye om hvor dårlig form de må ha vært i, en frisk BC skal orke mer enn en mops 99 av 100 ganger Det kommer jo virkelig helt an på mopsen. Folk hører at de er late og derfor kjøper late folk mops ergo mopser blir late. Jeg vil si vi gir den samme aktivitet som jeg ville gitt en husky, og det går strålende det siden vi alltid har gjort det. Kjenner også flere spreke mopser... Alle hunder tar en del etter eier, så er du lat blir dyret lat :D
Rime Skrevet 9. september 2011 #55 Skrevet 9. september 2011 Jeg ville ikke hatt en mops eller en cavalier om jeg så fikk de kasta etter meg. No offence
la Flaca Skrevet 13. september 2011 #56 Skrevet 13. september 2011 Tror egentlig Sheltie er det som passer best for oss. Sambo har hatt sheltie før og border collie, i tillegg så har jeg hatt en border collie tidligere. (vel, i hvert fall hatt valp av den rasen.) Men det er veldig mange som sier at de ikke er helt ideell å ha i leilighet, så jeg er usikker på akkurat det. Hvis dere har god kjennskap til både sheltie og bc tror jeg sheltie er et klokt valg. Og sheltien kan absolutt holdes i leilighet så lenge den får riktig aktivisering. Vi har stor hage, men det er ikke der hundene sliter seg ut. Her hjemme ligger de bare og slapper av, så de hadde nok vært like fornøyd med 60 kvm leilighet. Men jeg har hundene løse på tur hver dag så de får strekke på beina og bevege seg fritt, og sheltien har en vanvittig kapasitet der. Ellers er jo mentale utfordringer det viktigste for bruksraser.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2011 #57 Skrevet 19. september 2011 Blir nok ikke pomerianianer eller chihuahua. Langhåret chihuahua er søte, men jeg vet ikke helt om det passer for meg å ha en slik hund. Otrivin: Mopser er veldig skjønne, men jeg har aldri vært med en mops før. Er det ikke slik at mopser har lett for å snorke og "nyse-baklengs"? Hvis det er noe indikasjon, om jeg hadde hatt plass, så hadde jeg uten tvil valgt en Saluki. Det er liksom drømmerasen for min del, men hvordan jeg skal ha den inn i leilighet er litt mer usikker. Oj. Vil påstå at saluki er en rase for spesielt interesserte, men kjempespennende om man har tid og tålmodighet. Men synes de virker veldig egenrådig og tror nok de er ganske sjeldent brukt i agility. Håper du får drømmen din oppfylt en dag =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå