Gå til innhold

Trenger hjelp!


camze

Anbefalte innlegg

Jeg gav for to dager siden hunden min en del middagsbein, han kasta opp den natta, var dårlig i magen igår og bæsja også inne, helt flytende men litt blod!

Men det han også gjorde dagen før det med beinene, var å ødelegge en hårbørste som lå hos mamma, denne hadde plastikk håndtak. Jeg frykter nå at han har noe spisst (enten plastikk eller et bein) sittende fast eller noe, ettersom han blør! Vært med han ut 3 ganger inatt og det kommer ikke noe bæsj når han setter seg ned, kun noen dråper blod! Ikke mye altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man gir ikke hunder varmebehandlede bein. Så hvis det var middagsbein/rester fra din egen middag, så gjentar jeg: Kom deg til dyrlegen....

Endret av Trillrund
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gir man ikke det til hunder?! Hunden er faktisk i knall form og har vært på tur osv idag..

Fordi det kan bli små splinter som hunden får inn i systemet, skader den innvendig og som får den TIL Å BÆSJE BLOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

KOM DEG TIL DYRELEGE I MORGEN DEN DAG NØYAKTIG.

Hunder kan få bein som smuldrer opp i munnen, men jeg gjetter at dette ikke er sånn type bein? Og da er det fult mulig at beinbiter har satt seg fast i tarmen eller noe, og dermed skapt blødning. Her må det røntgen til for sikkerhetsskyld. Hunder kan også reagere på plastikk, men hadde det vært en reaksjon på stoffet i plastikken ville han ikke blødd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Ubehandlede bein går greit om man ikke har mega uflaks. Varmebehandlet bein er FY-FY. Det splintrer seg og kan stikke hull i/på organer, raspe opp og skape irritasjoner m.m

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Okei men at varmebehandla bein var så farlig visste jeg faktisk ikke! so my bad!!

Too little, too late dessverre. Bare å komme seg til dyrelegen ja!! Krysser fingrene for at dette ordner seg. Hvor gammel er hunden og hvilken rase er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke alle varmebehandlede bein er farlige. Kunn Fulg Fisk og Får.

men ja, blod høres ikke bra ut. Dyrelege neste!

Endret av johoo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss hunden er fin idag så er det ikke grunn til fare. så lenge hunden har god allmenntilstand, vært på do - blod. Så går det nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man skal ALDRI gi hunden bein som har vært varmebehadlet, uansett hva slags dyr beinet stammer fra. Når beinet er varmebehandlet vil hunden klare å spise det, og det kan i værste fall ende med splinter som den kan skade seg på, både i munnen og inne i kroppen, og i beste fall gi diarè.Hvis du likevel vil gi bein, må du gi det rått. Og til en glupsk hund må beinet være av så stor størrelse at den ikke vil prøve å sluke det helt. Råe bein er kun noe hunden gnager på, og vil ikke kunne klare å spise det opp/ svelge det.

Hvis diarèn fortsetter ville jeg gitt hunden en omgang Zoolac, det er en pasta du gir oralt som normaliserer tarmfloraen. Denne er veldig grei å ha på lur, og noe allle hundeeiere bør ha liggende i skapet. Da kan man behandle med en gang løs mage oppstår og få en rask stopp på det. Zoolac er reseptfritt og flere dyrebutikker selger det i tillegg til veterinær, og muligens apotek. Den skal oppbevares i romtemperatur, ikke kjøleskap(den blir ødelagt om den står kaldt).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det er egentlig ikke så morsomt, hvis du er litt inne i hundeverden. Det er f.eks vanlig å si/kalle at man gir hunden bein, når man egentlig mener hud. Den vanligste hundesnacksen er nemlig tørket hud av f.eks storfe eller svin, huden er presset hardt sammen formet som ulike typer bein, med andre ord; hudbein. Dette kaller de fleste bare for bein, så for meg var det helt naturlig at non spurte om dette, da det ikke gikk frem i TS innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så morsomt, hvis du er litt inne i hundeverden. Det er f.eks vanlig å si/kalle at man gir hunden bein, når man egentlig mener hud. Den vanligste hundesnacksen er nemlig tørket hud av f.eks storfe eller svin, huden er presset hardt sammen formet som ulike typer bein, med andre ord; hudbein. Dette kaller de fleste bare for bein, så for meg var det helt naturlig at non spurte om dette, da det ikke gikk frem i TS innlegg.

Det var vel litt mer måten kommentaren ble skrevet på som var litt komisk.

"!!!

Har du gitt hunden din bein? Altså ekte bein fra andre levende skapninger???"

Høres jo ut som TS har gitt tatt en tilfeldig sau, choppa av et bakbein og servert det til hunden sin. Som om sauen fortsatt går rundt ute på jordet, ett bein fattigere ;)

Beina som blir servert til hunder kommer vanligvis fra skapninger som definitivt ikke er levende lenger.

Det samme gjelder jo resten av maten som hunden spiser, men det er ingen (nesten) som reagerer på at det kommer "fra andre levende skapninger???", ut fra det jeg har hørt. De fleste er vel inneforstått med at hunder er kjøttetere, og at maten deres dermed har vært levende på et eller annet tidspunkt...

Så jeg tenker da på hvordan Miki ville reagert om hun møtte på en katt som nettopp hadde fanga en mus. Tenk at katten kan behandle en annen levende skapning på den måten!!! :O

Så altså, jeg må innrømme at jeg fant Mikis kommentar underholdende :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...