AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #1 Del Skrevet 3. september 2011 Hei! Jeg fikk kjønnsherpes for 3 uker siden. Jeg ble kjempesyk, men fikk bare et lite utbrudd og testet positiv. Jeg har ikke kjent noen antydninger til utbrudd igjen. Jeg har vert KJEMPESTRESSA, og hatt menstruasjon i tillegg. Er dette bra? Håper å ikke få det hyppig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #2 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg hadde et utbrudd av det for 14 år siden. Ikke sett noe til det i ettertid. Regner med jeg er kvitt det :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anon Skrevet 3. september 2011 #3 Del Skrevet 3. september 2011 Veldig individuelt. Men en gylden regel er at utbruddene kommer sjeldnere med tiden, og at utbruddene som da skjer ikke er like kraftige med tiden. Det første er alltid det mest "harde". Men, noen får det ofte, mens andre får det veldig sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #4 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg hadde et utbrudd av det for 14 år siden. Ikke sett noe til det i ettertid. Regner med jeg er kvitt det :D Du blir ikke kvitt det! Viruset ligger i "dvale" i kroppen din, og du kan derfor få nye utbrudd senere. Ettersom man alltid kommer til å ha viruset når man først har fått det, så er det viktig å informere nye partnere om dette så de er klar over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 3. september 2011 #5 Del Skrevet 3. september 2011 Satser på at du ikke blir så plaga da. Jeg merker knapt nok at jeg har utbrudd, er mer sånn oi, der var det noe når jeg tørka meg. Oi, utbrudd. Så over. Og det kan ta mnd mellom hvert utbrudd. Men mener å ha lest noe om at stress kan få det til å bryte ut? Er det noe jeg innbiller meg eller har jeg virkelig lest det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #6 Del Skrevet 3. september 2011 Satser på at du ikke blir så plaga da. Jeg merker knapt nok at jeg har utbrudd, er mer sånn oi, der var det noe når jeg tørka meg. Oi, utbrudd. Så over. Og det kan ta mnd mellom hvert utbrudd. Men mener å ha lest noe om at stress kan få det til å bryte ut? Er det noe jeg innbiller meg eller har jeg virkelig lest det? Det stemmer nok, det. "Slike nye utbrudd utløses ofte av soling, hudskader, menstruasjon, infeksjonssykdommer eller psykiske påkjenninger." http://www.lommelegen.no/321281/herpes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #7 Del Skrevet 3. september 2011 Det stemmer nok, det. "Slike nye utbrudd utløses ofte av soling, hudskader, menstruasjon, infeksjonssykdommer eller psykiske påkjenninger." http://www.lommelegen.no/321281/herpes Kan det smitte uten at en har utbrudd??? Smittevern. Den som har kjønnsherpes, kan smitte andre, særlig under utbrudd. Hvis du er smittet og ikke har en fast partner, bør du informere sexpartnere om dette. Kondom vil redusere smitterisikoen og anbefales. Hvis du har kjønnsherpes og er i et fast forhold, må du og partneren din i fellesskap bestemme om dere vil bruke kondom bestandig. Når én i et forhold har kjønnsherpes, vil den andre sannsynligvis bli smittet etter en stund - med mindre kondom brukes under hvert eneste samleie. De fleste utvikler ikke tegn på infeksjonen. Under utbrudd anbefales det at du bruker kondom, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #8 Del Skrevet 3. september 2011 Kan det smitte uten at en har utbrudd??? Smittevern. Den som har kjønnsherpes, kan smitte andre, særlig under utbrudd. Hvis du er smittet og ikke har en fast partner, bør du informere sexpartnere om dette. Kondom vil redusere smitterisikoen og anbefales. Hvis du har kjønnsherpes og er i et fast forhold, må du og partneren din i fellesskap bestemme om dere vil bruke kondom bestandig. Når én i et forhold har kjønnsherpes, vil den andre sannsynligvis bli smittet etter en stund - med mindre kondom brukes under hvert eneste samleie. De fleste utvikler ikke tegn på infeksjonen. Under utbrudd anbefales det at du bruker kondom, uansett. Ja, det kan smitte sånn teoretisk sett..mikroskopisk sikkert. Men legen min fortalte meg faktisk at det var INGENTING å bekymre seg for. Altså, jeg trengte ikke kondom med ny partner f.eks. Rart..men jeg er jo heldigvis bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #9 Del Skrevet 3. september 2011 Ja, det kan smitte sånn teoretisk sett..mikroskopisk sikkert. Men legen min fortalte meg faktisk at det var INGENTING å bekymre seg for. Altså, jeg trengte ikke kondom med ny partner f.eks. Rart..men jeg er jo heldigvis bevist. Hva? Jeg regner med du informerer partneren din om at du er smittet, slik at han/hun selv kan ta et informert valg om kondombruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2011 #10 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg fikk det for et og et halvt år siden. Jeg var ikke plaget i det hele tatt det første året, men nå det siste halvåret har jeg hatt to utbrudd i forbindelse med mensen.. skjønner ikke hvorfor det plutselig starter nå. Og jeg tror jeg brygger på et nytt utbrudd nå faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #11 Del Skrevet 4. september 2011 Hva? Jeg regner med du informerer partneren din om at du er smittet, slik at han/hun selv kan ta et informert valg om kondombruk? Teskje: Bevist på at det smitter uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå