Linenor Skrevet 3. september 2011 #1 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg har aldri tatt kosttilskudd i form av tabletter tidligere, og surfer igjennom nettet nå for å finne ut hva som finnes. Jeg vil ta C-vitaminer i tablettform, og tenkte at "eyyy, dette er enkelt", men fant ut at det finnes både vanlige tabletter og depottabletter. Noen som har prøvd begge deler, eller noen som har prøvd depottabletter? Har depottabletter like bra virkning som vanlige tabletter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 4. september 2011 #2 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg har aldri tatt kosttilskudd i form av tabletter tidligere, og surfer igjennom nettet nå for å finne ut hva som finnes. Jeg vil ta C-vitaminer i tablettform, og tenkte at "eyyy, dette er enkelt", men fant ut at det finnes både vanlige tabletter og depottabletter. Noen som har prøvd begge deler, eller noen som har prøvd depottabletter? Har depottabletter like bra virkning som vanlige tabletter? Hvilken virkning er du ute etter da? C-vitamintilskudd kommer ikke til å gjøre underverker for hverken immunforsvar eller oksidativt stress. Men forskning viser at det har en viss effekt på å bryte ned frie radikaler. Dersom du trener mye kan det være gunstig å få i seg mer C- og E-vitaminer. Det spiller nok ingen rolle hvilke tabletter du bruker. Andre gode kilder til C-vit: Paprika/chili, acerola, guava, kiwi, og de fleste sitrusfrukter. Et høyt inntak av frukt og grønt sikrer god tilgang til antikoksidanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 4. september 2011 #3 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Depotabletter betyr at tablettene gir ut litt og litt vitamin C over tid, andre tabletter løser seg opp med en gang og alt innholdet blir tatt opp på likt. Det som ofte kan være fordelen med depotabletter når det kommer til vitamin C er at det er surt, så magen blir ekstra sur når man tar det, og de som allerede har problemer med for mye syre kan få ubehag av dette, og det løses ved at bare litt og litt vitamin C blir frigitt over tid. Og det må nevnes at stort inntak >1gram fører fort til mage/tarm-trøbbel også. Så depottabletter kan være greit dersom man har et svært høyt inntak i tablettform. Endret 4. september 2011 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 4. september 2011 #4 Del Skrevet 4. september 2011 Hvorfor skal du ta slikt tilskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. september 2011 #5 Del Skrevet 4. september 2011 Minner om at det ikke er lov til å undertegne som helsepersonell eller lignende, tråden er ryddet for slikt innlegg. Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #6 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg tar c-vit i vanlig pilleform. De smaker veldig godt også Har gjort det hele livet, syns det funker utmerket. Har mang en gang tatt knekken på en begynnende forkjølelse ved å hive innpå med c-vit (+ andre ting). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå