Gå til innhold

Øm i armhulen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne med store bryster, som aldri har fått tatt mammografi. Jeg er 32 år.

I min venstre armhule har jeg opplevd at jeg var litt øm de siste gangene jeg har dusjet og vasket meg under armene. Det har blitt gradvist verre.

Jeg er redd for leger og sykehus, men har en stemme i hodet som sier dette kan være kreft (og kvinner med store bryster har større risiko). Jeg har også brystkreft i familien.

Er jeg naiv hvis jeg ikke går til legen, eller er hysterisk pga øm armhule? Finner ingen kuler i brystet som jeg kan merke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er noe som har vart en stund så synes jeg du burde kontakte lege ja.

Mye bedre å få sjekket det istedenfor å tenke på det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være tette kjertler da?:)

Det er ikke i selve huden, den kan jeg "trekke ut" og merke på uten at det er vondt, det er på en måte i "laget under" ...

Bør vel bare bestille legetime på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være tette kjertler da?:)

Man leker ikke hobbylege når det gjelder slike ting.

TS. Du bør ta deg en tur til legen og få sjekket det ut, så er du sikker vis det ikke er noe annet en øme muskler eller no. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde venta med å kontakte legen. Jeg bruker å ha vondt i armhulen selv, men det bruker som oftest å gå over etter noen dager. Kan du ha belastet armen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er der ingen kul eller visuelle forandringer er det sjeldent noe å bekymre seg over. Får det iblant selv, gi det en uke og se om du merker noe forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende for ett år siden. Det utviklet seg etterhvert til en betent kul. Legen sa det slikt som oftest skjer på grunn av betente kjertler, men det kan også være en svulst. Legen må kjenne på den for å kunne si noe sikkert om hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lymfeknuter har man jo der, og disse blir jo større og ømme hvis man er syk, feber, etc.

Men ja, gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, vi kan ikke vite hvilke kompetanse som ligger til grunn for svarene du får her. Siden du er urolig for noe så alvorlig som brystkreft, oppfordrer jeg deg på det sterkeste til å ta spørsmålet ditt hos fastlegen så raskt som mulig.

Tråden stenges.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...