Gå til innhold

Var ute på byen!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psycho clingy maniacs...

Harregud! Er man psycho fordi man blir litt lei når man ikke får en nattamelding, eller "hvordan hadde du det igår" melding?

Selvfølgelig vil en jente ha en gutt som virkelig bryr seg.

OPPDATERING:

Nå er jeg i alle fall skuffa. Jeg sovna på sofaen nettopp og våkna for 15 min siden. Ingen melding eller anrop på mobilen enda! Så jeg tok telefonen opp og ringte han, fordi vi hadde en plan om at han skulle ha fest i kveld og jeg skulle komme og sove over.

Det første han sa var at han beklagte, men han kunne ikke være med meg i kveld. (Kunne du ikke sagt det litt tidligere?) Fordi hans kompiss hadde gjort det slutt med dama, så de skulle ha en guttekveld. Greit nok det.. Så da må vi finne på noe en annen dag.

SÅ klarte jeg ikke å dy meg, så jeg spurte han hvorfor jeg ikke hørte noe i fra han i går, og mumlet mer eller mindre og svarte bare at han jobbet. Men så unnskylte han seg, fordi han sa selv at han kunne tatt 5 minutter for å sende meg en melding. Han sa han skulle sende neste gang..

Jeg føler egentlig bare at han ikke er virkelig forelsket i meg, som man burde føle etter to måneder. Er derfor jeg er sur, er ikke fordi han prioriterer kameraten idag, eller er laber med å sende meldinger. Det er fordi jeg ser at jeg ikke klarer å få hektet han skikkelig på kroken... :tristbla: For jeg er i alle fall veldig forelsket! :sukk:

TS

Skrevet

Det kan jo være at hans måte å vise omsorg på er nettopp å ikke mase på deg... Gjøre mot andre osv. Hehe. Synes du overdriver veldig.

Vil anbefale deg å senke forventningene dine et par hakk... Stress ned, lev livet og nyt kjæresten din som han er - han er ikke en robot som gjør det du TENKER. Det gjør vel forsåvidt ikke robotene heller - ennå.

Kjære vene, du må slite på andre områder i livet også, dersom dette er så big deal for deg. Ta og slapp av... Til ditt eget beste. Lykke til. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har noe på gang med en gutt og vi har holdt på i knapt to mnd. I går kveld skulle jeg ut på byen med venninner, mens han skulle jobbe på natt. Han sa jeg måtte kose meg i 9 tiden på kvelden i går, etter det har jeg ikke hørt et ord fra han. (Nå er kl. 1500 dagenderpå)

Jeg hadde egentlig regna med å få en melding på kvelden i går, eller på morgenkvisten hvor han sjekker at alt er bare bra med meg, at jeg kom meg trygt hjem. (Han vet jeg har GOD sjangs på byen, og er et bytte for gutter.)

Jeg må innrømme jeg ble litt lei meg fordi venninna mi sin kjæreste både ringte og sendte henne meldinger på kvelden i går for å høre at hun var trygt hjemme.

Jeg kan ikke noe for det, men tanker som "gir han egentlig faen?" dukker litt opp. Jeg hadde skjønt det om han lå og sov, men han jobbet natt så var våken i hele natt, mens jeg var ute. Vi er i tillegg i begynnerfasen, og da trodde jeg i alle fall at man var litt ekstra oppmerksom på å "beskytte partner" med å vise at en er redd for henne ol. (Eller bare for å si at han er glad i meg eller noe)

Det var helt ærlig DRITKJIPT å ikke høre noe fra han. Føler meg ikke akkurat som hans prinsesse kan du vel si..

Hva tenker dere? Hva er din erfaring? :sukk:

Han er sikkert bare redd for å mase når du skulle ut å kose deg :) Forholdet deres er jo såpass nytt at han vet ikke helt hvor han har deg. Samboeren min ga heller ikke lyd fra seg hvis jeg var ute med venner i løpet av de første månedene, nå først etter over to år sender han mlder og ringer når jeg er ute :lol:

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

her var det ikke mye sympati å hente ts...så da vil jeg benytte anledningen til å si at jeg føler med deg! jeg synes det var kjempetrivelig å få mld av min store kjærlighet da jeg var på byn!

for det første så ble jeg "litt mere forelsket i han" ( det føltes faktisk nesten sånn :ler: ) da jeg fikk mld sent på natterstid, for da vet jeg jo at han er hjemme å tenker på meg. han skrev ofte at han savnet meg, men håpet jeg hadde det gøy, og at jeg må ha telefonen nær meg hele tiden, tilfelle det plustelig skjedde noe skummelt, så jeg kunne ringe han med en gang!

for det andre, så er det en god følelse å vite at han passer på meg, ( til otrivin; det er andre enn foreldrene dine som også kan passe på deg!!), og at han enkelt og greit bryr seg!

Endret av NozMonster
Skrevet

Kjære vene, for et mas.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du fikk jo svaret. Han hadde vært opptatt dagen etterpå med å være en god kamerat.

Jeg hadde personlig ikke sendt en type jeg var sammen med melding mens han var på fest, mest fordi jeg ikke hadde ønsket å forstyrre hans kveld ute på byen. Mulig hadde jeg sendt en melding litt utpå dagen etterpå for å høre hvordan formen var. Men hadde jeg vært opptatt kunne det fint gått lengre, uten at det hadde hatt noe å si for hvor mye jeg brydde meg om personen.

Folk er forskjellig når det gjelder dette SMS greiene.

Det er altfor lite til og gjøre deg opp noen mening om hans følelser om deres forhold. Og dette bør du ta med deg, ellers kan det fort bli problemer i forholdet, og mest sannsynlig pga. deg.

Det er selvfølgelig en mulighet for at det er problemer, men du har altfor lite grunnlag til å tro det.

For din egen del må du roe hodet ditt ned. Alle trenger tid for seg selv, ellers blir det fort klamt.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Du fikk jo svaret. Han hadde vært opptatt dagen etterpå med å være en god kamerat.

Jeg hadde personlig ikke sendt en type jeg var sammen med melding mens han var på fest, mest fordi jeg ikke hadde ønsket å forstyrre hans kveld ute på byen. Mulig hadde jeg sendt en melding litt utpå dagen etterpå for å høre hvordan formen var. Men hadde jeg vært opptatt kunne det fint gått lengre, uten at det hadde hatt noe å si for hvor mye jeg brydde meg om personen.

Folk er forskjellig når det gjelder dette SMS greiene.

Det er altfor lite til og gjøre deg opp noen mening om hans følelser om deres forhold. Og dette bør du ta med deg, ellers kan det fort bli problemer i forholdet, og mest sannsynlig pga. deg.

Det er selvfølgelig en mulighet for at det er problemer, men du har altfor lite grunnlag til å tro det.

For din egen del må du roe hodet ditt ned. Alle trenger tid for seg selv, ellers blir det fort klamt.

Mange (ikke alle) trenger også å oppleve at den andre parten bryr seg.

Det hjelper lite hvor mye den andre bryr seg hvis denne ikke klarer (eller gidder) å vise det.

Skrevet

Synes han høres kjipt ut jeg, hvor vanskelig er det å sende en melding å forklare at kompisen har det litt vanskelig så han må stille opp liksom?

Er mange som ikke sende melding/ringer mye i starten fordi det kan bli sett på som litt pushy, masete og man skal være litt kostbar, men nå har de jo kjent hverandre en god stund da.

Helt greit å ikke mase masse mens man er ute, men er jo forskjell på det å skrive en melding eller to og si at man håper man har det bra/har en fin kveld etc, evt natta melding.. eller å sende melding hvert 30 min for oppdatering :kjefte:

Jeg ville forklart hvordan jeg føler det, og spurt ham om hvordan han ser det. Husk at han er av det motsatte kjønn, dem må enkelte ganger ha det inn med teskje (aka hevder å ikke være tankelesere).

Skrevet

Fortell mannen hva du trenger.

Ikke legg ut analysen av hva du tror han tenker, når han ikke sms'er. Menn er ikke sånn.

Setningen "Jeg blir glad og føler meg ivaretatt hvis du sender en nattamelding når jeg er på by'n." kan gjøre underverker.

Jeg har nettopp giftet meg og lært at mannespråk faktisk ikke er så vanskelig som jeg trodde.

Kommuniser direkte. Ikke snakk om at du blir lei deg, føler deg ditt og datt, og dine forventninger var sånn og sånn. Si HVA DU VIL HA. Rent konkret. Så skal du se mannen "lystrer" akkurat som du ønsker.

Menn er _ikke_ tankelesere.

• Liker 2
Skrevet

Fortell mannen hva du trenger.

Ikke legg ut analysen av hva du tror han tenker, når han ikke sms'er. Menn er ikke sånn.

Setningen "Jeg blir glad og føler meg ivaretatt hvis du sender en nattamelding når jeg er på by'n." kan gjøre underverker.

Jeg har nettopp giftet meg og lært at mannespråk faktisk ikke er så vanskelig som jeg trodde.

Kommuniser direkte. Ikke snakk om at du blir lei deg, føler deg ditt og datt, og dine forventninger var sånn og sånn. Si HVA DU VIL HA. Rent konkret. Så skal du se mannen "lystrer" akkurat som du ønsker.

Menn er _ikke_ tankelesere.

Absolutt. Mange kvinner prater altfor mye rundt grøten. Og da drukner budskapet i all støyen.

Vil man noe så må man være helt konkret og "to the point".

Skrevet

Oj, vad man kan tolka saker på olika sätt! Han sa att du skulle kose dig och du tolkar hela situationen som att han inte bryr sig? Jag tolkar det som att han litar på dig.

"(Han vet jeg har GOD sjangs på byen, og er et bytte for gutter.)" Vill du att han ska vara jalu? Det känns lite barnsligt faktiskt. Han sa att du skulle kose dig, det var väl ändå snällt av honom?

Du överreagerar! "Er det ikke typisk vel! Noe av det jeg ser etter i en mann er om han har omsorg og bryr seg (beskyttelse.) Og det har tydeligvis ikke min..." Att lita på att du och dina väninnor kan ta hand om dig är inte detsamma med att inte bry sig. Du får väl säga till honom att du vill att han ska höra av sig! Han är ju inte tankeläsare.. Förmodligen är han som vilken kille som helst och förväntar sig att tjejen kan ta vara på sig själv.

Dessutom är det väl dina väninnor som ska beskydda dig när ni är ute tillsammans? Han kan ju inte beskydda dig med ett sms direkt.

• Liker 2
Skrevet

Du er ute til langt på natt, han jobber og vil hjem og sove. Hva i all verden skal han gå i taket og bejuble din forfyllede kveld når du selv ikke evner å prioritere han?

Skrevet

Det kan jo faktisk være at han har tenkt det samme som deg. Hvorfor sendte hun ikke melding til meg når hun kom hjem fra byen for å høre hvordan jeg har det på jobb? :sjenert:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror nok du stresser uten grunn. Jeg og kjæresten sender ofte meldinger om en av oss er ute (men vi har en litt annen kommunikasjon siden vi er i avstandsforhold..). Han ville sikkert ikke plage deg og virke som den kontrollfriken når du var ute på byen, og herregud, du kunne jo sende sms til han selv for å se om du fikk svar? Har dere holdt på i 2 måneder er han nok interessert i deg, men fremdeles usikker på hvordan ting skal funke. Ikke vent på at han skal gjøre noe, gjør noe selv!

Skrevet

Kjenner du moren hans bra?, hvis hun er av den selvstendige typen som har lite behov for tilbakemeldinger/trøst og har veldig kontrol på sitt følelsesliv fra dag til dag så faller det oss ikke naturlig å "passe på" om du har det bra til alle døgnets tider heller. Med mindre det er noe spessielt stort som skal / har skjedd. Har aldri personlig i hele mitt liv opplevd min egen mor i følelsesmessig ubalanse. Skulle jeg blitt i

lag med ei som er mer emosjonell normal til jente å være så blir det vanskelig å konstant etterkomme det "omsorgs" behovet. Hadde

ikke falt meg inn naturlig å sporadisk sendt SMS`er for å høre om alt var bra hele tiden. Ettersom jeg har arvet *den* delen med at jorden skal virkelig gå ut av bane før jeg trenger å noe mental veiledning....du skjønner vel hva jeg mener etterhvert.

Vokser du opp som gutt med ei mor som aldri virker til å være i følelsesmessig ubalanse, løser problemer og situasjoner som oppstår utifra fornuft og logikk så blir det vansklig å forholde seg til kvinnfolk i det hele tatt i voksent liv skal jeg si deg.

Skrevet

Hvis du ikke syns han er forelsket nok får du vel finne deg en annen da?

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver TS!

Jeg har hatt mange kvelder jeg nesten har vært på gråten fordi han var ute og glemte meg helt. Ingen meldinger verken før, under eller etter.

Jeg sa til han at jeg satte stor pris på en liten nattamelding når han var ute (så jeg vet han har komt seg hjem og er noenlunde oppegående). Dette holdt han helgen etterpå, men innen et par uker var det glemt.

For å gjøre en lang historie kort; det er slutt nå. Jeg vil ha en fyr som har ca samme syn på kommuniksjon/hyppighet som meg selv, og som jeg slipper mase på. Det tar 5 sekunder å skrive en sms! Det var aldri sånn at jeg maste og ringte når han var ute, men krevde en liten sms når kvelden var omme. Syns han det er for masete er han ikke typen for meg.

Og det viste seg jo at han faktisk ikke var så forelsket/interessert i meg. Er man det, husker man på den som sitter hjemme og klarer ofre et par tastetrykk. Er man forelsket i noen, glad i vedkommende, tenker på h*n og er redd for å miste h*n til andre er det vanlig å sende en sms selv om man er ute mener jeg:)

Men; gi beskjed om at du ønsker en melding når han er ute! Er han en bra fyr hører han på det, er han som min ex driter han i det. Gutter tenker ofte ikke på sånne ting på egenhånd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir skuffet og lei meg når en evnt kjæresten ikke skriver til meg om kvelden eller morgenen.

Eller når han er ute selv og jeg ikke hører et pip!

Fy fader, er det mulig...

1) Når du er ute skal han skrive til deg og spørre hvordan det går.

2) Og når han er ute er det også han som skal skrive til deg!

Alltid han. Aldri du.

Jeg er bare så jævlig allergisk mot sånne damer.

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke typisk vel! Noe av det jeg ser etter i en mann er om han har omsorg og bryr seg (beskyttelse.) Og det har tydeligvis ikke min... :snurt:

Jeg kan jo ikke akkurat si noe heller..? "Du? Hvorfor sendte du meg ikke melding i går for å høre om jeg var kommet meg trygt hjem?" :natti:

Og nå nærmer klokka seg 16:00.. :filer:

Vi hadde planlagt at jeg skulle sove hos han i dag også! Mista liksom litt lysten nå...

TS

Ser du etter en reservepappa? Har du daddy-issues?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...