Gå til innhold

Graviditetstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mensen er forsinka, men er usikker på når i syklusen jeg egentlig er og vurderer å kjøpe en graviditetstest, clearblue ellernoe. De fleste graviditetstester sier at man bør teste et par dager før forventet mens. Men det er jo lenge til. Kan jeg bare kjøpe en test i dag og få et 99% sikkert resultat, eller kan testen gi feil svar hvis man tester på "feil" dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen er forsinka, men er usikker på når i syklusen jeg egentlig er og vurderer å kjøpe en graviditetstest, clearblue ellernoe. De fleste graviditetstester sier at man bør teste et par dager før forventet mens. Men det er jo lenge til. Kan jeg bare kjøpe en test i dag og få et 99% sikkert resultat, eller kan testen gi feil svar hvis man tester på "feil" dag?

Hva mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør om det er det samme når i syklusen man tar graviditestesten, etter at man har gått over forventet mens-dag.

*TS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men du sier BÅDE at mensen er forsinket OG at det er lenge til du skal ha den. Det er fysisk sett litt umulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør om det er det samme når i syklusen man tar graviditestesten, etter at man har gått over forventet mens-dag.

*TS*

ja, du kan ta den etter forventet mens ikke er kommet. men du burde lese over hva du skriver neste gang. Du skriver at mensen er forsinket, men samtidig at det er lenge til du skal ha den. :P

"feil" dag er vel før den dagen du egentlig skal ha mens, men det er mange som får positiv test før den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*TS*

ja, du kan ta den etter forventet mens ikke er kommet. men du burde lese over hva du skriver neste gang. Du skriver at mensen er forsinket, men samtidig at det er lenge til du skal ha den. :P

"feil" dag er vel før den dagen du egentlig skal ha mens, men det er mange som får positiv test før den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*TS*

Har du gått over første forventede mens-dag, så er det bare å teste. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Ja, det gikk vel litt fort i svingene her, er bare så bekymra :sjenert:

Så hvis jeg forstår det riktig, så kan jeg ta en test hvilken som helst dag etter forventa mens uteble, og få et riktig resultat? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Ja, det gikk vel litt fort i svingene her, er bare så bekymra :sjenert:

Så hvis jeg forstår det riktig, så kan jeg ta en test hvilken som helst dag etter forventa mens uteble, og få et riktig resultat? :jepp:

Ja.

Det kan være lurt å bruke morgenurin, altså ta testen når du tisser første gang om morgenen. Da er urinen mest konsentrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...