ara Skrevet 17. februar 2012 #481 Del Skrevet 17. februar 2012 Det er nok kynnere du har ja. Begynte å få det i uke 20 ca Ikke noe farlig, bare ubehagelig noen ganger. God tur på ski! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 17. februar 2012 #482 Del Skrevet 17. februar 2012 Ha en fantastisk tur på ski og en goe helg:) hørres deilig ut å gå på ski, her er det ikke snø i det hele tatt:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 19. februar 2012 #483 Del Skrevet 19. februar 2012 Ja huff, ikke godt å være så slapp. Er jo så mye man vil ha gjort! Men i dag føles det som energien er tilbake håper det! I dag har jeg og kjære tenkt å gå på ski spent på hvordan det går, og håper inderlig jeg ikke faller.. :S det er vel ikke ikke anbefalt for gravide å gå på ski, så da håper jeg det går bra! Magen har begynt å bli hard noen ganger i løpet av dagen. Noen som vet hva det er? Akkurat som en hard ball på ene eller andre siden, skikkelig rart! Tenker noen ganger at det kjennes ut som hodet til vesla.. Men det er vel ikke så stort ennå heller.. Kjenner jo at livmora liksom knyter seg hver gang det skjer. Ikke vondt, men rart Er nok kynnere, som de andre sier. Er det ikke merkelig? Jeg fikk kynnere allerede i uke 14-15. Ski, grøss.. Hehe. Er skikkelig dårlig på ski. Går helt fint så lenge det er flatt eller oppoverbakker.. Men nedover? NULL kontroll. Når det kommer en bakke er jeg så pinglete at jeg ofte har brukt å ta av meg skiene og gå ned. Føler meg spesielt kul når små barn bare kjører forbi meg. Gratulerer med 22 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 19. februar 2012 #484 Del Skrevet 19. februar 2012 Håper det gikk fint med skitur og at energien er tilbake!! Her er det akutt energimangel om dagen, men tror det også har sammenheng med snikende forkjølelse... I går kveld var jeg skikkelig uggen, og ville bare legge meg samtidig som størstetass, men satt oppe noen timer til for å være sosial. Håper det går over snart! for 22 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. februar 2012 #485 Del Skrevet 19. februar 2012 22 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #486 Del Skrevet 20. februar 2012 Høres veldig ut som at du har kynnere, noe som er helt normalt. Har det slik innimellom jeg også, og det går som regel over i løpet av 5-10 min Går helt sikkert fint å gå på ski så lenge man ikk går i altfor mange bratte bakker, og avpasser farten. Kos deg på skitur! Takk Ja, da er det nok kynnere, for det går over etterhvert. Er bare veldig rart å klappe på en mage som blir så rar/klumpete Kjekt å vite hva det er da! Det er nok kynnere du har ja. Begynte å få det i uke 20 ca Ikke noe farlig, bare ubehagelig noen ganger. God tur på ski! :D Takk skal du ha! Skituren gikk helt fint! Var overraskende greit å gå på ski, skle jo bare bortover Gikk ikke i noe hurtig tempo, men kosefart Ha en fantastisk tur på ski og en goe helg:) hørres deilig ut å gå på ski, her er det ikke snø i det hele tatt:P Takk skal du ha! Håper du har hatt en fin helg Min var flott, inkludert skituren Er nok kynnere, som de andre sier. Er det ikke merkelig? Jeg fikk kynnere allerede i uke 14-15. Ski, grøss.. Hehe. Er skikkelig dårlig på ski. Går helt fint så lenge det er flatt eller oppoverbakker.. Men nedover? NULL kontroll. Når det kommer en bakke er jeg så pinglete at jeg ofte har brukt å ta av meg skiene og gå ned. Føler meg spesielt kul når små barn bare kjører forbi meg. Gratulerer med 22 uker! Var noen småunger som kjørte lett forbi meg også Tok det rolig da, så ble ingen fall, og det er jeg fornøyd med! Takk, 22 uker er knall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #487 Del Skrevet 20. februar 2012 Håper det gikk fint med skitur og at energien er tilbake!! Her er det akutt energimangel om dagen, men tror det også har sammenheng med snikende forkjølelse... I går kveld var jeg skikkelig uggen, og ville bare legge meg samtidig som størstetass, men satt oppe noen timer til for å være sosial. Håper det går over snart! for 22 uker!! Energien er ikke helt tilbake, men litt. Nå har det gått mer over i irritasjon.. Over hver minste ting. Og det er litt irriterende ( ) Merker at hormonene styrer litt i kroppen om dagen ja.. Håper energien din kommer tilbake igjen også! Vi får vel prøve å være flinke og legge oss i rimelig tid.. 22! 22 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #488 Del Skrevet 20. februar 2012 Status ellers: Har ikke fått vært så mye på KG den siste tiden, kun kjapt innom fra mobil når jeg får tid.. Så svarer litt her og der, men har ikke blitt mye dagbok gitt! Men er ikke så mye å fortelle heller da egentlig.. Jo, skal snart bestille barnevogn! Gleder meg Vi har endt på Emmaljunga City Cross, og håper den duger til våre behov. Den er hvertfall fin synes jeg Og så tror jeg den egner seg godt for her jeg bor. Er ikke så ofte i byen, så er mer avhengig av en "landeveis-vogn". Tror jammen jeg har begynt å få ligamentsmerter også. Sammen med kynnerne har det kommet ganske sterkt de siste par ukene. Ligamentsmerter er sånne plutselige, sterke smerter på siden av livmora, sant? Er hvertfall det jeg har.. Når jeg reiser meg opp, men også når jeg sitter stille. Gjør rimelig vondt ja! Vekta har skutt i været..! Er ikke helt fornøyd med det, må innrømme at jeg er redd for å gå opp for mye. Nå trener jeg jevnt, men matinntaket går litt ut av kontroll innimellom.. Er sulten igjen rett etter middag liksom (*hente seg kveldssnacks*). Så nå, 22 uker på vei, har jeg gått opp 6,5 kg. Og magen er ikke sååå stor enda, så regner med at det blir en del kilo til før babyen er ferdig bakt. Jaja, så lenge frøkna har det bra får jeg vel bare godta at kroppen ikke er under min fulle kontroll.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 21. februar 2012 #489 Del Skrevet 21. februar 2012 Status ellers: Har ikke fått vært så mye på KG den siste tiden, kun kjapt innom fra mobil når jeg får tid.. Så svarer litt her og der, men har ikke blitt mye dagbok gitt! Men er ikke så mye å fortelle heller da egentlig.. Jo, skal snart bestille barnevogn! Gleder meg Vi har endt på Emmaljunga City Cross, og håper den duger til våre behov. Den er hvertfall fin synes jeg Og så tror jeg den egner seg godt for her jeg bor. Er ikke så ofte i byen, så er mer avhengig av en "landeveis-vogn". Tror jammen jeg har begynt å få ligamentsmerter også. Sammen med kynnerne har det kommet ganske sterkt de siste par ukene. Ligamentsmerter er sånne plutselige, sterke smerter på siden av livmora, sant? Er hvertfall det jeg har.. Når jeg reiser meg opp, men også når jeg sitter stille. Gjør rimelig vondt ja! Vekta har skutt i været..! Er ikke helt fornøyd med det, må innrømme at jeg er redd for å gå opp for mye. Nå trener jeg jevnt, men matinntaket går litt ut av kontroll innimellom.. Er sulten igjen rett etter middag liksom (*hente seg kveldssnacks*). Så nå, 22 uker på vei, har jeg gått opp 6,5 kg. Og magen er ikke sååå stor enda, så regner med at det blir en del kilo til før babyen er ferdig bakt. Jaja, så lenge frøkna har det bra får jeg vel bare godta at kroppen ikke er under min fulle kontroll.. Den vognen er fin. Eneste jeg savner med den er svingbare hjul foran. Au, ja det er vondt. Hadde slike smerter for noen uker til bake, men de har gitt seg. Fjoh! Håper ikke jeg får det helt enda. Kynnere der i mot de har jeg hver dag, maaange ganger daglig. Noen ganger litt for vonde synes jeg. :/ 5 mnd! Nå kan du telle nedover, så utrolig herlig! Har dere begynt å kjøpe inn en del av det dere trenger til jenta kommer til verden? Hm, synes ikke det var så ille jeg da. Jeg har gått opp 5 kg og er 19+6 uker på vei.. Om ikke mer. Jeg har heller ikke fått noe særlig til mage. Nei, synes ikke vi skal stresse med vektoppgang enda. Kan jo hende at vi stopper opp her og bare legger på oss "babyvekta" senere. *krysser fingrene for det* Men som du sier, så lenge knøttene har det fint så er det jo ikke noe stress.. Godt å høre at skituren gikk bra! Sikkert veldig herlig å komme seg ut i friskluft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #490 Del Skrevet 21. februar 2012 Ja, jeg synes vognen er fin, og praktisk til mitt bruk Jeg ønsket ikke svingbare hjul, da jeg er redd det blir litt "slarkete" på vinterføre. Ellers har vi ikke begynt å kjøpe inn noe enda. Men har sett litt på ting, og begynner å få litt oversikt over hva vi liker og sånn. Må nok begynne ganske snart, da planen er å spre utgiftene litt framover Har strukket i magen i dag også.. Det vokser og gror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 22. februar 2012 #491 Del Skrevet 22. februar 2012 Gratulerer med vognvalg. Veldig fin vogn. Jeg valgte svingbare forhjul, men det er ikke noe problemer å manøvrere en firehjulsvogn heller. Med mindre man kanskje har en veldig stor og tung vogn. Vektoppgangen kommer nok uansett, så bare å venne seg til det. Det er vel også vanlig at mange går opp ekstra mye i vent mellom uke 20-30? Mener jeg har lest det.. Jeg trøster meg ihvertfall med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. februar 2012 #492 Del Skrevet 22. februar 2012 Ja, jeg synes vognen er fin, og praktisk til mitt bruk Jeg ønsket ikke svingbare hjul, da jeg er redd det blir litt "slarkete" på vinterføre. Ellers har vi ikke begynt å kjøpe inn noe enda. Men har sett litt på ting, og begynner å få litt oversikt over hva vi liker og sånn. Må nok begynne ganske snart, da planen er å spre utgiftene litt framover Har strukket i magen i dag også.. Det vokser og gror Kjekt å vite hva man vil ha framover da. Og sikkert greit å spre utgiftene som du sier, for babyutstyr er jo ikke akkurat gratis! Så koos med voksende mage!! 6,5 kg er ikke mye å ha lagt på seg. Du er jo over halvveis i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. februar 2012 #493 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Vektoppgangen kommer nok uansett, så bare å venne seg til det. Det er vel også vanlig at mange går opp ekstra mye i vent mellom uke 20-30? Mener jeg har lest det.. Jeg trøster meg ihvertfall med det! Det høres ut som en god teori - ja til den! Endret 22. februar 2012 av Mayami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. februar 2012 #494 Del Skrevet 22. februar 2012 Jeg har lagt på meg 6 kilo jeg også, 20+6 i dag Ikke noe å stresse med nei. Jeg også har hatt ligamentsmerter når jeg sitter og ligger rolig og de er plagsomme, jeg hadde godtatt det bedre hvis jeg hadde vært i bevegelse Strekker ov vokser her også, hvis man ser ekstra godt etter kan man faktisk skimte magen gjennom arbeids-teltet (les: den store uniformskittelen min) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #495 Del Skrevet 25. februar 2012 Kjekt at det vokser hos deg også pusilus! Her har magen begynt å vokse no veldig nå!! Dethar liksom bare sagt "pang", så var den der.. Synes nesten det gjør litt vondt, huden er jo i spenn hele tiden, og jeg føler meg så stinn/mett! Satser på å bli vant til stor mage etter hvert. Men akkurat nå kjennes det bare rart/ubehagelig.. Driver og tenker på barneseng for tiden... Vil egentlig ha bedside crib, det virker så praktisk! Men den er jo ikke så stor, så må kanskje kjøpe en større i tillegg til når frøkna blir større..? Soverommet hennes blir i en annen etasje enn vårt, så kommer nok til å ha henne på rommet vårt så lenge det funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. februar 2012 #496 Del Skrevet 26. februar 2012 Det er visst en absolutt fordel med bedside crib hvis du skal amme, i følge de som kan det. Det er jo logisk, så slipper man å være 100% bevisst midt på natten! Det er sikkelig merkelig å plutselig få så stor mage, men det er jo veldig koselig også! Og som du sier, den blir mok enda en god del større...! Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 26. februar 2012 #497 Del Skrevet 26. februar 2012 Kjekt at det vokser hos deg også pusilus! Her har magen begynt å vokse no veldig nå!! Dethar liksom bare sagt "pang", så var den der.. Synes nesten det gjør litt vondt, huden er jo i spenn hele tiden, og jeg føler meg så stinn/mett! Satser på å bli vant til stor mage etter hvert. Men akkurat nå kjennes det bare rart/ubehagelig.. Driver og tenker på barneseng for tiden... Vil egentlig ha bedside crib, det virker så praktisk! Men den er jo ikke så stor, så må kanskje kjøpe en større i tillegg til når frøkna blir større..? Soverommet hennes blir i en annen etasje enn vårt, så kommer nok til å ha henne på rommet vårt så lenge det funker Så kos at magen har begynt å vokse, Selma. Kjenner igjen følelsen med at det strammer.. I tillegg så har jeg "voksesmerter" i magen, ubehagelig. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Kili-seng, men tror nok det blir bedside crib her og den første tiden. Så får vi heller kjøpe en større seng når knøttet vokser ut av den. Hører alle med erfaring sier at jeg kommer til å angre om jeg velger noe annet.. Veldig greit å slippe og reise seg og gå ut av senga flere ganger om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #498 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, bedside crib er nok rimelig genialt vil jeg tro..! Virkelig fristende, men fins det forskjellige typer av disse? Jeg har bare hørt om Troll Bedside Crib, men det må da finnes andre enn denne (gjerne billigere ) Og synes som sagt senga ser veldig liten ut.. Men perfekt for babytiden da! Bare synd den er så dyr, og vil vare kun noen måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. februar 2012 #499 Del Skrevet 26. februar 2012 Kanskje det går an å kjøpe den brukt på finn.no? Ellers så går det kanskje an å ha en sprinkelseng hvor man kan demontere den ene siden slik at den fungerer på samme måte som en bedside crib? Har i alle fall hørt at det går an med Stokke sin seng.. men den er jo også rimelig dyr da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. februar 2012 #500 Del Skrevet 26. februar 2012 23 uker! Så kjekt at magen har begynt å komme seg skikkelig! Da føler man seg litt ekstra fin og gravid - synes jeg ihvertfall Hvis vi ikke hadde hatt vugge fra jeg var liten tror jeg vi også hadde gått for en bedside crib. Ser så enkelt og koselig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå