Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Her er det heller ikke mye mer energi å spore, men er i det minste ikke like trøtt som tidligere. Kan nøye meg med normalt antall timer søvn om natta. Men andre trimester har jo bare såvidt begynt, så jeg lever fremdeles i håpet om mer energi og glød :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper på det sammen som Mayami, men frykter det ikke slår til her.

Jeg er bare bittelitte misunnelig på ene venninnen min som har strålt i hele svangerskapet fra uke 7, mer energi enn noen sinne. Jeg synes det er juks :fnise:

:fnise: Det er ikke et skikkelig svangerskap uten at man har hatt sitt antall halvfull-potetsekk-dager og løpeturer på do på jobben til kollegaenes store fryd/skrekk/forundring (har diverse kollegaer, så stryk det som ikke passer...)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må muligens bare belage meg på å fortsette å være slapp/trøtt da ser det ut som... Godt jeg har tatt juleferie! ;)

Håper som dere andre å bli frisk og opplagt, med DEN gløden! Leste også et sted at gravide har økt pigmentering enkelte plasser, og at man også vil se litt brunere ut all over. Har ikke merket noe til det akkurat.. Like bleik jeg :kjefte:

Fristende å ta sol, men det tør jeg ikke.. :sjenert:

EN positiv ting har skjedd så langt i 2.trimester da; Huden i ansiktet er tilnærmet kvisefri!! :bolledeig:

(så får vi se hvor lenge det varer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til sommeren for å sjekke om det gjelder meg og, for her er det lite solbrun hud for å si det slik. Hvit sa du? Jada.

Kvisefri hud? Høres ut som en drøm. Her har de kommet mer de to siste ukene.. Liker ikke!!

Alt bra ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til sommeren for å sjekke om det gjelder meg og, for her er det lite solbrun hud for å si det slik. Hvit sa du? Jada.

Kvisefri hud? Høres ut som en drøm. Her har de kommet mer de to siste ukene.. Liker ikke!!

Alt bra ellers? :)

Ikke heeelt kvisefri da, men tilnærmet. Har alltid hatt litt kviser, men nå er det veldig lite, og det er deilig!

Ellers er alt bra :) Hjemme alene, prøver å bare late meg, og tenkte å gå en liten tur etterpå..

Prøver å tenke at jeg skal nyte denne førjulstiden, forhåpentligvis min siste jul uten barn! Så da må man jo bare nyte det å kunne late seg, stå opp når man vil osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på første svangerskapskontroll. Ikke akkurat spennende.. Trodde det skulle være litt "morsommere", men legen kjente ikke på magen min en gang! Ble bare blodprøver, litt prat, veiing og blodtrykk, og dett var dett.. Magen ble ikke målt heller (til symfyse-fundusmål-kurven). Ble den det på deres første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mage ble ikke målt på første kontroll. Da har den jo sjelden kommet over skambenet, så egentlig ikke noe å måle. Tror ikke man begynner med det før etter UL? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din først legekontroll hørtes helt ordinær ut slik som de fleste får. De begynner ikke med SF-måling før etter UL, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle!! :nisse:

(blir sikkert litt KG-pause for meg i jula, mye som skjer. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna veldig lenge.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker, og venter på at magen skal komme! Gleder meg sånn! :rodmer: Venninner har allerede begynt å kjenne på magen min (merker at jeg synes det kan bli litt mye..), og der er det jo ingenting! Bare litt mye julemat for en treg fordøyelse :fnise:

Håper alle har hatt en fin jul! Jeg er storfornøyd :) Lille i magen har til og med fått noen gaver. Mamma og ei venninne klarte ikke å dy seg :fnise: Koselig da, og litt rart å plutselig ha babytøy i hus.. (jeg er jo som dere vet litt redd for å glede meg for mye, for tidlig..)

Ellers har jeg begynt å få vondt i hofta. Har kjent det en ukes tid, men vet ikke om det er bekkenløsning (må google litt hvordan det skal kjennes ut). Har hatt problemer med hoftene tidligere, og dette kjennes mest ut som jeg er støl på utsiden.. Så håper det bare er det, selv om jeg ikke skjønner hvor den stølheten skal komme fra, har jo bare lata meg i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! :) Først og fremst, gratulerer med 14 uker! :duskedame:

Har du begynt å få mage da? :)

Aww, så søtt med julegaver til lille mini da. :) Her om dagen arvet vi helt nye klær av ei venninne da hun og hennes lille prinsesse på 6 uker kom på besøk. Sukk, så lita og skjønn. Blir skikkelig babysyk.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! God jul til deg og dine, og lille i magen!

Tenk at du er 14 uker alt! Og jeg er over 12 nå! Tiden går så fort!!

Vi fikk også et par babyklær av mamma til jul, hun klarte ikke å dy seg.

Vi har så vidt vært og sett på tilbud på vogner i dag. Noen som har bestemt seg for vognmodell enda..? Herregud så vanskelig det skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! :) Først og fremst, gratulerer med 14 uker! :duskedame:

Har du begynt å få mage da? :)

Aww, så søtt med julegaver til lille mini da. :) Her om dagen arvet vi helt nye klær av ei venninne da hun og hennes lille prinsesse på 6 uker kom på besøk. Sukk, så lita og skjønn. Blir skikkelig babysyk.. :rodmer:

Hei, og takk :) Har ikke noe særlig mage ennå nei.. Så gleder meg til den kommer! Ingen som kan se på meg at jeg er gravid, hverken med eller uten klær..

MEN den siste uka har jeg begynt å kjenne en klump på magen på morgenen. Hver morgen står klumpen opp! Magen ellers er helt flat, men det er som det er en appelsin (eller noe litt mer avlangt) i området under navlen. Snodige greier, for det forsvinner igjen med en gang jeg har stått opp. Kan det være blæra mi som er full, og presser livmora opp? Eller er det helt feil, anatomi-messig? :fnise: Morsomt å kjenne på er det hvertfall, og kjære fikk helt sjokk når han kjente der!

Hei på deg! God jul til deg og dine, og lille i magen!

Tenk at du er 14 uker alt! Og jeg er over 12 nå! Tiden går så fort!!

Vi fikk også et par babyklær av mamma til jul, hun klarte ikke å dy seg.

Vi har så vidt vært og sett på tilbud på vogner i dag. Noen som har bestemt seg for vognmodell enda..? Herregud så vanskelig det skal være..

Gratulerer med over 12 uker!! Det er jo litt av en milepæl :)

Jeg har ikke begynt å tenkte på vogner. Burde nok tatt det nå når det er salgstider, men velger å vente litt. Mulig vi får arve en god vogn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN den siste uka har jeg begynt å kjenne en klump på magen på morgenen. Hver morgen står klumpen opp! Magen ellers er helt flat, men det er som det er en appelsin (eller noe litt mer avlangt) i området under navlen. Snodige greier, for det forsvinner igjen med en gang jeg har stått opp. Kan det være blæra mi som er full, og presser livmora opp? Eller er det helt feil, anatomi-messig? :fnise: Morsomt å kjenne på er det hvertfall, og kjære fikk helt sjokk når han kjente der!

Kanskje det er kynnere du kjenner? Hørtes sånn ut. Jeg får det ofte når jeg må tisse, særlig om kvelden og natta. Men har blitt litt usikker på hva som egentlig kommer først, kynnerne eller tissetrangen. Altså om det er livmoras sammentrekning som øker presset på blæra eller blæra som presser på livmora og gjør at den trekker seg sammen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er kynnere du kjenner? Hørtes sånn ut. Jeg får det ofte når jeg må tisse, særlig om kvelden og natta. Men har blitt litt usikker på hva som egentlig kommer først, kynnerne eller tissetrangen. Altså om det er livmoras sammentrekning som øker presset på blæra eller blæra som presser på livmora og gjør at den trekker seg sammen? :klo:

Ja, kanskje det er det? Det gjør ikke vondt eller noe, kjennes bare ut som en liten ball på magen. I såfall tror jeg det er blæra som presser på livmora, for jeg må som regel alltid tisse om morgenen.. Men jeg kjenner jo at klumpen ikke er blæra, den er helt hard, så ett eller annet med livmora må det jo være :klo:

Hvordan kjennes egentlig kynnere ut? Eller kjenner man det ikke, bare livmora som blir hard?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...