Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Det er så herlig med de første ordentlige sparkene, og ikke minst at Mannen får kjenne! :rodmer:

Merker det litt på humøret jeg også, i den forstand at jeg tyr lettere til tårene enn tidligere (både når jeg blir trist og sint) og blir litt fortere irritert på den stakkars uforstående pappa'n :sjenert: Men det går seg nok til skal du se :jepp:

Håper du får en rolig uke og at energien kommer snikende :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helgen har jeg kjent de første tydelige sparkene! :rodmer: Har jo kjent litt småtteri før, men nå er jeg heeelt sikker på at det er vesla som hilser på! Og mannen kunne til og med kjenne det utenpå, så det gikk fort :)

Nå smiler jeg hver gang jeg kjenner et lite dunk, tydelige tegn på liv i magen :rodmer:

Ellers er formen fin. Men jeg er ganske sliten for tiden, og veldig opp og ned i humøret.. Akkurat det med humørforandringene vil jeg gjerne bli kvitt. Får vel bare ta tiden til hjelp... :sukk:

Åååh! Er det ikke fantastisk?! :rodmer:

Det er så ubeskrivelig deilig og morsomt når nurket gir livstegn fra seg! :jepp:

Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma_, du er jo snart halvveis jo! Jente i magen og. Så herlig! :rodmer: Hvordan er formen ellers?

Ja, ikke lenge til halvveis nå :) Formen er fremdeles veldig bra! :jepp: Merker ikke særlig til graviditeten, bortsett fra disse herlige sparkene, og antydning til voksende mage :rodmer:

Er trøtt da, så prøver å være flink til å legge meg tidlig. Ikke alltid jeg får det til.. :sjenert:

Nå skal jeg sette meg ned og begynne å skrive utstyrsliste! Den blir nok ikke så lang, tenker bare å lage meg oversikt over det mest nødvendige, så får jeg kjøpe resten etterhvert som jeg kommer på at jeg trenger dem..

Ønsker alle en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så vanskelig å tenke seg hva man trenger av utstyr. Enten blir det fryktelig mye eller altfor lite! Og holder det med en vogn, eller trenger man vogn og trille? Er det lurt å kjøpe bæresele før man vet om det blir nødvendig? Bør man ha stellebord på badet eller går det fint å stelle på soverommet? Hva med vippestol?? Tusen spørsmål...... deler gjerne liste med deg! (Heldigvis stenger ikke butikkene etter lillegutt er født heller, så det går jo an å fylle på litt etterhvert!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er virkelig mye å tenke på! Blir nok ikke til at jeg kjøper så mye dilldall nå. Vil først få hovedtingene i hus, så kan jeg heller kjøpe småstæsj mens jeg venter på den lille i juni ;) (sa hun som aldri har prøvd å bevege seg med høygravid mage før :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det er virkelig mye å tenke på! Blir nok ikke til at jeg kjøper så mye dilldall nå. Vil først få hovedtingene i hus, så kan jeg heller kjøpe småstæsj mens jeg venter på den lille i juni ;) (sa hun som aldri har prøvd å bevege seg med høygravid mage før :fnise: )

Haha!

Jeg er livredd for å ikke orke noe særlig når jeg nærmer seg slutten, så her kommer nok alt av "småstæsj" i hus i god tid før lillemann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt å tenke på småstesj, jeg har heldigvis ei venninne som har termin om noen uker som kan hjelpe til litt med hva man trenger og ikke trenger og jeg har en annen som godt kunne hjelpe meg med liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en eller annen grunn livredd for å ikke ha nok å gjøre mens jeg venter på fødsel mot slutten :skratte:

Veldig tåpelig, for selvfølgelig er jeg mest sannsynlig sliten, fødeklar, og ser sikkert ut som en hval som helst ikke vil vise seg utendørs :fnise:

Hvis formen er dårlig har jeg jo familie og venner som sikkert blir glade for å bli brukt som slavene mine på slutten ;) "Kan du dra til byen og kjøpe en brystpumpe og nippelsalve for meg? Ja, også babytermometer, ammeinnlegg og sinksalve! Og sjokolade!!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke lenge til halvveis nå :) Formen er fremdeles veldig bra! :jepp: Merker ikke særlig til graviditeten, bortsett fra disse herlige sparkene, og antydning til voksende mage :rodmer:

Er trøtt da, så prøver å være flink til å legge meg tidlig. Ikke alltid jeg får det til.. :sjenert:

Nå skal jeg sette meg ned og begynne å skrive utstyrsliste! Den blir nok ikke så lang, tenker bare å lage meg oversikt over det mest nødvendige, så får jeg kjøpe resten etterhvert som jeg kommer på at jeg trenger dem..

Ønsker alle en god kveld!

Godt å høre at formen er bra og at lille jenta di i magen har det bra. :)

Hvordan går det med utstyrslisten da? Så rart at vi har kommet så langt at i vi må begynne å tenke på det og! Tiden har gått fort! Plutselig er knøttene våre i armene våre. :rodmer: Sukk, gleder meg til å vite kjønn.. Kanskje jeg skal ordne tippeliste jeg og snart.

Jeg er av en eller annen grunn livredd for å ikke ha nok å gjøre mens jeg venter på fødsel mot slutten :skratte:

Veldig tåpelig, for selvfølgelig er jeg mest sannsynlig sliten, fødeklar, og ser sikkert ut som en hval som helst ikke vil vise seg utendørs :fnise:

Hehe, tror det kan være greit å ha ting klart en stund før fødsel ja. :fnise: Har nok å holde på med rett før fødsel uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er bra og at lille jenta di i magen har det bra. :)

Hvordan går det med utstyrslisten da? Så rart at vi har kommet så langt at i vi må begynne å tenke på det og! Tiden har gått fort! Plutselig er knøttene våre i armene våre. :rodmer: Sukk, gleder meg til å vite kjønn.. Kanskje jeg skal ordne tippeliste jeg og snart.

Utstyrslisten ligger litt dårlig an.. :sjenert: Fikk aldri begynt på den jeg.

Merker at jeg ikke er like flink til slikt som mange av de andre gravide her inne.. :pls: Det virker som at alle er i gang med strikking og innkjøp, jeg har kun kjøpt en body, bare for å ha begynt med noe. Ikke har jeg peiling på ting heller, for har ikke gjort altfor mye research på merker, størrelser osv.. Men men. Kanskje jeg får til å sette opp en liste i løpet av helgen :jepp:

Synes jammen meg du skal ordne en tippeliste snart ja Angel-A! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrslisten ligger litt dårlig an.. :sjenert: Fikk aldri begynt på den jeg.

Merker at jeg ikke er like flink til slikt som mange av de andre gravide her inne.. :pls: Det virker som at alle er i gang med strikking og innkjøp, jeg har kun kjøpt en body, bare for å ha begynt med noe. Ikke har jeg peiling på ting heller, for har ikke gjort altfor mye research på merker, størrelser osv.. Men men. Kanskje jeg får til å sette opp en liste i løpet av helgen :jepp:

Synes jammen meg du skal ordne en tippeliste snart ja Angel-A! :)

Heldigvis har du ganske god tid til innkjøp av klær og utstyr enda. Jeg har selv vært superheldig og arvet en hel masse utstyr og klær + at vi har to ville bestemødre som kommer slengende med litt klær nå og da :fnise: Men jeg aner ikke selv hva jeg skal handle inn..Har vel kjøpt et "sett" til babyen med bukse, body, sokker og lue...ellers ingenting..

Men som sagt så har vi ganske så god tid enda :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare sett litt, ikke kjøpt noe. Eller.. kjøpte stelleveske da, fordi den var på salg! Men har sett masse kule bodyer og sånt på nett, så spørs om jeg må handle litt snart!

Ha en fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikkingen begynte jeg med for fire år siden da vi begynte å prøve, så jeg har hatt noen år på meg der ;) Vi har kjøpt litt klær her og der når vi har vært ute på reise også, men trenger nok mye mer ;)

Av stor-utsyr har vi vogn og har så vidt tenkt at vi bør ha seng, det kommer tids nok :Nikke: Synes det er greit at man kan ta det litt rolig jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo også strikket siden vi begynte å prøve i 2007, men det har blitt gitt bort til De som har fått det til før oss ettertvert som de negative testene har poppet opp... Men det vil jeg ikke tenke på nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt vare på mye jeg, fordi jeg har lagt så mye arbeid ned i det og har hatt lyst til å bruke det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å se at det er flere som ikke har kommet så langt på innkjøpslista ;) Og skjønner jo selvfølgelig dere som har hatt lenger tid på det enn man normalt kan ønske, da blir det jo litt klær til slutt..

Nå er jeg så utrolig trøtt! Men er dårlig til å finne senga i rimelig tid..

Og så er jeg så innmari øm på magen! Flere som har opplevd det? Det er ømt bare å stryke over liksom, på området mellom navlen og skambeinet. Føles som jeg har et skikkelig blåmerke på hele området.. blir bekymret for sånne unormale ting jeg! Men kanskje det bare er huden som er øm etter å ha blitt strekt?

:sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Er også øm på magen, men har ikke tenkt på det som moe annet enn strekking av hud... Smører med strekkmerkekrem fra Dr Greve og bruker dusj-olje fra Eucerin så går det fint! Men det er såpass at en vanlig genser kjennes ut som ol den er foret med piggtråd! Kanskje jeg skulle hatt katten rett på huden i stedet, han er i alle fall myk nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det bare er strekking av hud da..? Er jo ikke noe annet jeg har gjort for å bli øm der..

Åå, nå fikk jeg lyst på katt! :)

Og nå legger jeg meg altfor sent igjen.. :sjenert: Er så deilig å sitte oppe på kveldene, men er jo stuptrøtt fordet da!

Gleder meg til å møte vesla mi om 4,5 mnd jeg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det bare er strekking av hud da..? Er jo ikke noe annet jeg har gjort for å bli øm der..

Åå, nå fikk jeg lyst på katt! :)

Og nå legger jeg meg altfor sent igjen.. :sjenert: Er så deilig å sitte oppe på kveldene, men er jo stuptrøtt fordet da!

Gleder meg til å møte vesla mi om 4,5 mnd jeg! :rodmer:

Er helt sikkert ingen fare med den ømme magen! Er jo tydeligvis flere som har opplevd det samme. Jeg har aldri merket noe sånt, men vi er jo forskjellige!

Ja, tenk så spennende når babyen er på utsiden!! Jeg kan nesten ikke vente selv! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...