Mayami Skrevet 26. januar 2012 #421 Del Skrevet 26. januar 2012 Skal dere fortelle folk (andre enn oss damene på KG) hva det er? Noen vil gjerne holde det hemmelig,men det vet jeg ikke om jeg klarer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #422 Del Skrevet 26. januar 2012 Tusen takk dere! Vi har allerede fortalt til de som vet om graviditeten at det blir jente Klarer ikke å holde en sånn nyhet hemmelig, og mamma er godt i gang med rosa-strikkinga alt (Det eneste kjipe med at det ble jente er at det herlige guttenavnet vi hadde funnet ikke kan brukes.. Men får spare det, så kanskje neste blir gutt..? Jentenavn er mye vanskeligere enn guttenavn!!) GLED DERE til UL Mayami, pusilus og PurpleLady, det er jo så koselig! Har heldigvis bildene å se tilbake på, men savner allerede å se på velsejenta "live" i magen.. Fremdeles lite med bevegelser her. Har ennå ikke kjent noen tydelige spark, er bare noen små "luftbobler" i ny og ne, og vet ikke engang om det er babyen.. Men hun som tok ultralyden sa at det kan gå enda en måned før jeg kjenner bevegelser, så jeg slappet av litt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. januar 2012 #423 Del Skrevet 26. januar 2012 Det høres så koooselig ut!! Håper jeg også får se en frisk og fin person inni der. Kjennes ut som om hn er frisk og fin akkurat nå i alle fall - går det an at de stuper kråke? Føles som om hn prøver å bryte seg ut! (I så fall kan hn ta halsbrannen med seg - for noe dritt!) Kjempetrivelig med bilder, gull verdt!! Masse fine jentenavn, bare si fra hvis du trenger forslag! Verre med guttenavn her i gården... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. januar 2012 #424 Del Skrevet 26. januar 2012 Herlig med ul, det kan jeg skrive under på selv om jeg egentlig gruer meg mest til hver time Men det er det beste synet når det er konstatert liv i kroppen Kjenner ikke noe som jeg er sikker på er klumpen her heller, gleder meg til jeg kjenner ordentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. januar 2012 #425 Del Skrevet 26. januar 2012 Tusen takk dere! Vi har allerede fortalt til de som vet om graviditeten at det blir jente Klarer ikke å holde en sånn nyhet hemmelig, og mamma er godt i gang med rosa-strikkinga alt (Det eneste kjipe med at det ble jente er at det herlige guttenavnet vi hadde funnet ikke kan brukes.. Men får spare det, så kanskje neste blir gutt..? Jentenavn er mye vanskeligere enn guttenavn!!) GLED DERE til UL Mayami, pusilus og PurpleLady, det er jo så koselig! Har heldigvis bildene å se tilbake på, men savner allerede å se på velsejenta "live" i magen.. Fremdeles lite med bevegelser her. Har ennå ikke kjent noen tydelige spark, er bare noen små "luftbobler" i ny og ne, og vet ikke engang om det er babyen.. Men hun som tok ultralyden sa at det kan gå enda en måned før jeg kjenner bevegelser, så jeg slappet av litt da.. Så koooselig med hjemmestrikkede ting til babyen! Jeg syntes jentenavn ville vært MYE lettere enn guttenavn.. Men kanskje det ville vært like vanskelig om jeg ventet en jente...? hi hi! Guttenavn er hvertfall helt håpløst her i gården.... Luftboblene dine er nok helt sikkert lillemor som trener seg opp til de skikkelige sparkene du vil kjenne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #426 Del Skrevet 27. januar 2012 Vesla stupte hvertfall masse kråke under UL, mayami! så godt mulig det er det din gjør du får jo se i dag! Iiiih!! Bare å komme med forslag på navn når dere kommer på noen vil gjerne ha to-stavelses (men tre går også) og helst utenfor topplista jeg liker omtrent alle navnene som er på topplista nå, men vil jo gjerne finne et som ikke alle andre har.. Fordel om det kan sies lett på engelsk også, da vi er en del i utlandet. I dag er jeg såååå trøtt.. Kjempesliten etter en hektisk uke, så gleder meg til helg. Lurer på om jeg ikke må slutte på jobb noen timer før i dag, sovner jo omtrent allerede. Jeg som har vært så full av energi denne uka! Poff, så gikk lufta ut av ballongen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. januar 2012 #427 Del Skrevet 27. januar 2012 Jentenavn har vi hatt klart for oss fra begynnelsen, men guttenavn hadde blitt vanskelig å bestemme seg for. Men vi slapp det problemet da Hva med å kikke på oversikten over "Jenters første fornavn 2002-2011" eller finn ut hvilke navn som er mest populære i fylket der dere bor (trykk på aktuelt fylket på kartet som dukker opp under listen)? Håper du får ladet litt energi og slappet av i kveld. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #428 Del Skrevet 27. januar 2012 Deilig å ha bestemt seg for navn da haley Ja, har sett litt på de listene, men er jo de navnene vi vil holde oss unna... Kanskje jeg skal grave litt i gamle slektstrær! der vet jeg at vi hvertfall har masse kule guttenavn, men de jeg har sett av jentenavn er ganske.... stusselige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. januar 2012 #429 Del Skrevet 27. januar 2012 Du kan i grunnen få mitt alternativ til jentenavn - vi får jo ikke bruk for det! Jeg er delvis engelskspråklig, så må ha et navn som fungerer på begge språk. Hadde bestemt oss for Fiona hvis det ble jente! Kort, greit, enkelt, lite stave-behov og få som heter det nå for tiden (tror jeg da!). Men jeg trenger seriølst hjelp med guttenavn..... Var fantastisk å se på UL i dag, masse bevegelse og et perfekt lite hjerte! Håper du får slappe av i helga og bare kose deg med tanken på (og bilder av) veslejenta di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. januar 2012 #430 Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, det er så koselig å kunne kalle lille tulla vår for navnet hennes - og en ting mindre å tenke på. Pappa'n ligger og prater med henne og stryker på magen om kveldene Hun begynner vel snart å høre litt av lydene som forgår utenfor magen, så da er det bare å spille musikk hun kan ro seg til når hun er født og ikke minst snakke slik at hun kjenner oss igjen når hun kommer Å bruke slektsnavn er utrolig koselig! Vi går for et nokså moderne navn (men ikke på Topp 10-listene for hele landet eller for fylket vårt) som ikke ligger i slekten fra før, men hvis vi får ei jente til så har jeg et ønske om et navn som minner litt om fornavnet til farmoren min og mellomnavnet til mormoren min, men Mannen skal jo også si sitt og jeg vet han har lagt sin elsk på et enstavelsesnavn som jeg også forsåvidt synes er fint, men som ikke har noen røtter i verken min eller hans slekt. Godt man har noen måneder å tenke på det, og navnet må jo ikke være klart før om nnoen måneder etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 27. januar 2012 #431 Del Skrevet 27. januar 2012 Gratulerer med pågående graviditet! Nå har jeg lest alle sidene her inne og storkost meg Du har mange tanker som for meg virker heeeelt logiske! Navneforslag: - Elvira - Thea - Asta - Emma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. januar 2012 #432 Del Skrevet 27. januar 2012 Det blir kanskje litt mer virkelig når man kan kalle mageboeren med navn i stedet for klumpen Håper vi får vite om det er gutt eller jente også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #433 Del Skrevet 27. januar 2012 Du kan i grunnen få mitt alternativ til jentenavn - vi får jo ikke bruk for det! Jeg er delvis engelskspråklig, så må ha et navn som fungerer på begge språk. Hadde bestemt oss for Fiona hvis det ble jente! Kort, greit, enkelt, lite stave-behov og få som heter det nå for tiden (tror jeg da!). Men jeg trenger seriølst hjelp med guttenavn..... Var fantastisk å se på UL i dag, masse bevegelse og et perfekt lite hjerte! Håper du får slappe av i helga og bare kose deg med tanken på (og bilder av) veslejenta di! Fiona var kjempefint, og helt i min gate! *føre opp på navnelista* Blir det ikke flere barn på dere? På guttenavnlista hadde jeg/vi blant annet Aron, Edwin, Mikkel, Charlie, Gabriel og Adam. Der dukket det opp nye favorittnavn hele tiden! Nå koser jeg meg på sofaen, og klapper litt på lillemagen med vesla mi Ja, det er så koselig å kunne kalle lille tulla vår for navnet hennes - og en ting mindre å tenke på. Godt man har noen måneder å tenke på det, og navnet må jo ikke være klart før om nnoen måneder etter fødsel Dere har bestemt dere for navn alt!? Så deilig! (og nå ble jeg nysgjerrig..) Ja, enda godt jeg har et halvt år på å bestemme meg! Gratulerer med pågående graviditet! Nå har jeg lest alle sidene her inne og storkost meg Du har mange tanker som for meg virker heeeelt logiske! Navneforslag: - Elvira - Thea - Asta - Emma så hyggelig med besøk i dagboka! Takk for supre navneforslag! Likte Elvira veldig godt Men Emma er dessverre så vanlig at jeg skygger litt unna.. Hehe. Det blir kanskje litt mer virkelig når man kan kalle mageboeren med navn i stedet for klumpen Håper vi får vite om det er gutt eller jente også. Her kalles hun foreløpig bare vesla eller trulte :gjeiper: hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. januar 2012 #434 Del Skrevet 27. januar 2012 Må få denne før vi tenker på evt nye babyer, men det er jo unektelig litt mer hektisk med 4 barn enn med 3 da... sånn rent logistisk! Vi har jo de to gutta våre fra før, og de blir jo boende her, også kommer denne lille knerten.. Vi har to egg på frys som må brukes innen 2016 før de destrueres, så vi får se.. har tenkt mye på guttenavn i dag, natulig nok, og har faktisk kommet fram til et pa som vi liker begge to, og som matcher tassenes navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #435 Del Skrevet 27. januar 2012 Ok, den skjønner jeg. Første fokus er lille gutten som skal komme! Rart med det der, jeg også begynte å innstille hjernen på navnetenking med en gang jeg hadde fått vite kjønn Snapper opp navn her og der, og "smaker" på de før jeg spytter ut noen og lagrer andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 28. januar 2012 #436 Del Skrevet 28. januar 2012 Dere har bestemt dere for navn alt!? Så deilig! (og nå ble jeg nysgjerrig..) Ja, enda godt jeg har et halvt år på å bestemme meg! Ja, det hadde vi klart en stund før vi begynte å prøve.. Trodde nesten vi skulle få gutt bare sånn at vi ikke fikk bruke navnet vi liker så godt Kan sende deg en PM hvis du vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #437 Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, det hadde vi klart en stund før vi begynte å prøve.. Trodde nesten vi skulle få gutt bare sånn at vi ikke fikk bruke navnet vi liker så godt Kan sende deg en PM hvis du vil.. Ja, gjør gjerne det hvis du ikke har noe imot det Deilig at det er klart da! Her aner jeg jo ikke hva hun ender med å hete, men vi har noen navn på en liste vi liker begge to. Kanskje vi får en sterk følelse når hun er ute? Noen som vet om det er sånn at ikke søsken (altså kommende tanter/onkler) kan komme og besøke på sykehuset? Eller varierer det kanskje fra sted til sted? På en lapp jeg fikk fra sykehuset stod det at kun besteforeldre får besøke (i visittiden), og at barnet ikke kan tas ut fra barselavdelingen før det skal hjem.. Sikkert en grei regel da, de har vel erfaring med slitne mødre etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. januar 2012 #438 Del Skrevet 28. januar 2012 Vi var på besøk til et vennepar 7-8 timer etter at knerten deres hadde ankommet, ikke noe slektskap her i gården, men de har ikke noe familie i nærheten og det var bare vi og den eldste sønnen som hadde vært på besøk hos dem på sykehuset. Sikkert forskjell fra sykehus til sykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. januar 2012 #439 Del Skrevet 29. januar 2012 Det varirer nok fra sykehus til sykehus. Her oprerer de med at pappa'n og evt. søsken (av barnet) kan være hos mor når som helst, untatt under såkalt "stille time" (2t på dagtid), mens alle andre bsøkende bør inviteres til visittiden på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #440 Del Skrevet 30. januar 2012 I helgen har jeg kjent de første tydelige sparkene! Har jo kjent litt småtteri før, men nå er jeg heeelt sikker på at det er vesla som hilser på! Og mannen kunne til og med kjenne det utenpå, så det gikk fort Nå smiler jeg hver gang jeg kjenner et lite dunk, tydelige tegn på liv i magen Ellers er formen fin. Men jeg er ganske sliten for tiden, og veldig opp og ned i humøret.. Akkurat det med humørforandringene vil jeg gjerne bli kvitt. Får vel bare ta tiden til hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå