Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk kjempebra hos jordmor! Fikk høre hjertelyden, og det var så søtt! :rodmer:

Så nå er det en letta Selma her med en levende baby i magen :)

(var forresten ikke noe problem å ligge på ryggen. Kroppen gir beskjed hvis det presser på den venen, så det skulle jeg ikke bekymre meg for!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint i dag! :) Har tenkt på om jeg skulle tatt en tur for å høre etter hjertelyd jeg også, men det er jo egentlig ingen grunn til bekymring. Så da vil jeg ikke "kaste bort" tiden til jordmor... (selv om det alldeles ikke hadde vært bortkastet for min del...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt gikk fint hos jordmoren :tommelopp: Kan tenke meg at det var en stor opplevelse å høre hjertelyden *smelt* :rodmer:

Nå er det bare å nyte graviditetet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint i dag! :) Har tenkt på om jeg skulle tatt en tur for å høre etter hjertelyd jeg også, men det er jo egentlig ingen grunn til bekymring. Så da vil jeg ikke "kaste bort" tiden til jordmor... (selv om det alldeles ikke hadde vært bortkastet for min del...)

Det er absolutt til å anbefale! For min del var det hvertfall veldig beroligende, og følte meg plutselig ordentlig gravid! Det tar jo ikke så lang tid å bare lytte etter hjertelyd, så kanskje jordmor synes det er helt greit at du kommer inn i 10 min? Evt tar en ordentlig kontroll der? :)

Men samtidig, jordmor var veldig nøye på å si at det kunne hende hun ikke fant noe hjertelyd, og da måtte jeg ikke få panikk. Hvis babyen ligger for langt nede kan man ikke høre den. Min krabat lå heldigvis helt øverst i livmora :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten brukt min gamle olabukse for første gang på noen uker i dag! Det funket utmerket med strikk i knappehullet og rundt knappen :) deilig å kunne gå med "vanlig" bukse og ikke bare tights (siden mammabuksene er for store..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror moderator må gjøre det. Du skriver et eller annet sted at du ønsker å få den flyttet og så gjør de det. Husker ikke helt hvor, men det finner du sikkert ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh.. Menssmerter :(

Synes det er vanskelig å Google meg fram til noe fakta ang dette, for det meste som kommer opp handler om menssmerter helt i starten av graviditeten.. Blir litt bekymret. Er en konstant smerte i livmora liksom, (livmora er ikke hard eller noe).

Det kommer omtrent hver dag, til helt forskjellige tider på dagen. Satse på at masse hvile i helgen kan hjelpe.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sånne smerter i dag tidlig, men regner med at det var luft eller noe... :sjenert: Har i alle fall gått over nå! Men, det problemet noen har med at de ikke "føler seg gravide" i 2.trimester, det har i alle fall ikke jeg. Føler meg oppblåst og klumpete. Måtte løpe til bussen i går, og følte at hele magepartiet hoppet og danset! Håper det ikke ristet løs inni der! :fnise: Satser på at det går bra med oss begge to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror "mensensmerter" er normal jeg. Mye som skjer der inne og babyen vokser jo ganske bra nå fremover, så litt smerter er det nok noen som kjenner. Så lenge du ikke får kraftige(!) smerter, da burde du høre med legen din.

Hvil deg i helga og kos deg masse. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hjertelyd og en god jordmortime! :)

Og ang "menssmerter" tror jeg ikke du skal bekymre deg. Jeg har også noe som kan ligne det og jeg tror bare det kommer av at ungen vokser og livmora strekker seg mer og mer :jepp:

God helg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk mayami, angel-a og ara! :klemmer: god helg til dere også!!

Jeg prøver å tenke at det bare er baby og livmor som vokser, men blir litt redd fordet.. Bare 1,5 uker til ul, da håper jeg det er en stor og fin baby der!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk mayami, angel-a og ara! :klemmer: god helg til dere også!!

Jeg prøver å tenke at det bare er baby og livmor som vokser, men blir litt redd fordet.. Bare 1,5 uker til ul, da håper jeg det er en stor og fin baby der!! :)

Det er det helt sikkert!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det helt sikkert!!! :jepp:

:jepp:

I dag skal jeg ut og shoppe litt tenkte jeg. Trenger nye bher ( :hoppendeglad: ), og kanskje finner jeg noe annet fint også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 1/5 uke til Ul, heldiggrisen! Åh, som jeg gleder meg til det er min tur! Også er jeg veeldig spent på å se om magefølelsen din hadde rett ang kjønn. :jepp:

Shopping høres veldig greit ut. :) Var å kjøpte meg noe smått her om dagen jeg og, greit å unne seg noe av og til. Måtte kjøpe meg bh'er selv. Alle(!) var for små. Lurer på om jeg skal begynne å satse på sportsbh fremover, da puppene bare vokser og vokser. Du får rope ut om du finner noen gode bh'er/topper. :)

Kos deg på shopping! God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fant noe fint på shopping i tillegg til bh-er, tar gjerne i mot bh tips da jeg også så sårt trenger noen flere..

Jeg har også mensmurringer til tider og strekk i lyskene (ligamentsmerter), begge deler er helt normalt :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Sliter med BH jeg også. Har en fin og behagelig fra Lindex, Ella M, men sist gang jeg skulle kjøpe så var det ingen størrelser der som passet. Måtte gå på dyr undertøysbutikk. Fant riktignok en BH som satt som et skudd, men den er i blonder så den klør litt.. :sjenert: Har gått mye i trenings-BH, men føler meg ikke så fin i det..

Skal tipse om jeg finner noe i dag!

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen gode bher på Lindex :) Et par av de var Ella M. Deilig å ha noe som passer! Og så fant jeg en del klær. Både litt treningstøy og en mammabukse :) Riktig så vellykket :jepp:

17 uker nå! Jippi! (Selv om det å "fylle" 17 uker føles litt som å fylle 17 år.. :fnise: 16 er mer stas, 18 er mer stas, og 20 er enda mer stas! Synes jeg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...