Gå til innhold

Hyperhidrosis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har plagdes i mange år, men etter at jeg kom i overgangsalderen er det blitt helt ulevelig. Tar hormontabletter, som ihvertfall har gitt meg nattesøvnen tilbake- men har ikke lenger lyst til å være ute blant folk eller bevege meg- når svetten renner slik at det drypper ned i øynene, det sildrer nedover ryggen og håret ser ut som jeg kommer rett fra dusjen! Vet ikke hva man skal gjøre for å få gjort noe med dette- noen som har erfaringer? Fastlegen har bare ett svar på det meste- alderen. (Dette har hun tatt feil på før i en annen forbindelse). Kan jeg slå i bordet og forlange videre undersøkelser eller må jeg skifte fastlege? Min bror hadde samme problemer med svetting i ansikt/halsregionen, så lurer på om det er noe arvelig (hos ham kunne de ihvertfall ikke skylde på overgangsalder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er plagsomt, men det findes hjelp å få. Jeg synes du skal be om henvisning til en dermatolog for nærmere utredning hvis det ikke gir seg. Det findes visse antiperspiranter med høyt indhold av aluminiumkloridhexahydrat, som ofte er effektive. Behandling med visse tyber antikolinergika kan gi betydelig bedring.

Ellers er det riktig at dette ofte er noe som "går i familien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg kjenner meg igjen!! Her blir det mest svetting i ansiktet og underlivet av alle steder.Svetter mye under armer og rygg som mange andre.

Har ikke fått særlig gehør hos legen,da legen mener dette er del av kompleks smertebilde/syndrom.

Jeg er ikke enig!

Har mye smerter,men de gangene smerten er lavere ,svetter jeg like mye.Det er ingen forskjell..

Brukt noen produkter Aco sin deo bla.med rød kork,men den tåler jeg ikke.Stop24 virker dårlig.

Du må ha lykke til å ferden og jeg håper du finner noe som hjelper deg. Post gjerne igjen om du finner en løsning.

Det er mange som sliter med samme problem og jeg personlig synes det er vanskelig å bli hørt på akkurat det punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med svetting en stund, selv ved lett aktivitet og veeldig mye på natten, men det var på grunn av antidepressivaen.. Da jeg sluttet med den så forsvant også problemet, for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...