Gå til innhold

Kjønnssykdommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og du svarte:

Dette gjelder ikke alle variantene av hpv/kjønnsvorter. Noen vokser det av seg / blir kvitt viruset. Men noen varianter av viruset er mer langvarige og noen er sikkert også evige...

:takke:

Jeg har ikke svart det nei.

Edit: men det var fortsatt snakk om hpv/kjønnsvorter, ikke herpes. Som du ser av det jeg har uthevet.

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke svart det nei.

Edit: men det var fortsatt snakk om hpv/kjønnsvorter, ikke herpes. Som du ser av det jeg har uthevet.

HPV er herpesvirus, ikke kjønnsvorter. Og de forsvinner ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPV er herpesvirus, ikke kjønnsvorter. Og de forsvinner ikke uansett.

Nei, nå tror jeg du blander. Herpes er HSV, ikke HPV.

HPV is not the same as herpes or HIV (the virus that causes AIDS). These are all viruses that can be passed on during sex, but they cause different symptoms and health problems.

Du kan lese mer om HPV her: http://www.cdc.gov/std/hpv/stdfact-hpv.htm

Endret av Mynona-83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen behandling som kan fjerne viruset som er årsaken til kjønnsvortene, men viruset forsvinner som oftest før eller senere ved hjelp av kroppens eget immunforsvar.

Fra Apotek1 sine sider

jeg hadde selv kjønnsvorter for 10 år siden og fikk da behandling med et middel hos lege. Jeg ble den gang fortalt at hvis jeg ikke fikk det tilbake i løpet av 1-2 år, så kunne jeg regne med å være kvitt viruset. Jeg har ikke hatt det siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å sjekke om man fortsatt har hpv-viruset i kroppen? blodprøve, f.eks? Jeg hadde et utbrudd, for 8 år siden, og var hos GU for å fjerne det. Har som sagt ikke hatt noe utbrudd etter det, men hvis det er bare å ta en blodprøve for å sjekke om det er borte, så hadde jo det vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og testet meg og siden jeg ikke hadde noen symptomer ble det anbefalt å bare teste for klamydia som heldigvis var negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Aldri hatt en SOS, men har aldri testet for HPV, den typen som fører til kreft. Kan man egentlig sjekke seg for det?

Edit: må bare banke i bordet.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det nei, har testet meg etter en jeg hadde sex med hadde fått det, men jeg hadde det ikke, så da har han ikke fått det av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og testet meg og siden jeg ikke hadde noen symptomer ble det anbefalt å bare teste for klamydia som heldigvis var negativ.

Hiv tar det jo ca 10 år før en får noen som helst symptomer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt klamydia 2 ganger :S begge gangene med tilfeldige ons, i yngre alder.... nå har jeg kjæreste og sluttet med ons uansett, men om jeg hadde vært singel hadde jeg brukt kondom med tilfeldige! har lært ja! ikke at klamydia er så VELDIG plagsomt. (den første gangen merka jeg ingenting av det, men han jeg hadde fått det av ringte meg faktisk noen dager etter og fortalte meg at han hadde det, så da burde jeg sjekke det og... andre gangen svei det når jeg tissa og sånn, så skjønte at det kunne være klamydia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke hatt noe. Går jevnlig til kontroll, selv om jeg ikke har ONS eller er uforsiktig. Bare for å være helt sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket meg for to uker siden, ringte i dag fordi jeg ikke hadde hørt noe, men begge testene var negative (klamydia og microplasma). Synes egentlig det er veldig merkelig ettersom dette er første gangen jeg har testet meg og jeg er 21 (har hatt endel sengekamerater)... Angrer på at jeg ikke har testet meg før nå, men har i alle fall tenkt å fortsette med å være forsiktig og teste meg før evt ny partnere osv. Men synes jeg har vært ekstremt heldig da, selv om det ikke er det man skal tro at man er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...