Gå til innhold

Kjønnssykdommer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser den, ble bare litt provusert på et vis. Jeg hadde svart nei for noen måneder siden. Men sannheten er at jeg har bært dette i flere år uten symptom.

Det er fåtallet som tester seg for herpes om man ikke har symptom.

Det var vell det jeg ville frem til.

Altså, med tanke på hvor sykt vanlig det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Så du er avholden? Det er faktisk den eneste måten man kan være sikker.

Klam/myco, been there done that.

Nopes, men har fast partner + prevensjonsmidler og testing jevnlig. Det må da kunne kalles ansvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopes, men har fast partner + prevensjonsmidler og testing jevnlig. Det må da kunne kalles ansvarlig?

Har du testet deg for herpes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Har du testet deg for herpes da?

Har tatt blodprøver og sånt, og det skal kunne gi svar på om man har det. Men det fins uansett ingen grunn for at jeg skulle hatt det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt blodprøver og sånt, og det skal kunne gi svar på om man har det. Men det fins uansett ingen grunn for at jeg skulle hatt det.. :)

"Blodprøver og sånt?" De tester ikke nødvendigvis for herpes. Ikke gjorde det det med meg første gangene. Hvorfor finnes det ingen grunn? 5-35 % av norges befolkning har kjønnsherpes. Mange uten symptom.

Munnherpes kan også slå seg til i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

"Blodprøver og sånt?" De tester ikke nødvendigvis for herpes. Ikke gjorde det det med meg første gangene. Hvorfor finnes det ingen grunn? 5-35 % av norges befolkning har kjønnsherpes. Mange uten symptom.

Munnherpes kan også slå seg til i underlivet.

Okei...? Hva vil du at jeg skal si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror AB vil at du skal inrømme at du egentlig har herpes... :legrine:

Hehe, nei :) Hun/han sier at hun/han har testet seg. Prøver bare å få frem at mange er litt for naive med det. Jeg var det selv. Tenk at opptil 1/4 har herpes i underlivet! Man kan få det ved oralsex også.

Dumt innlegg, men jeg snakker litt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg tror AB vil at du skal inrømme at du egentlig har herpes... :legrine:

'

:fnise: Er dessverre 110% sikker på at jeg ikke har herpes, sorry AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng, AB. Jeg tror også folk er litt for naive når det gjelder sin egen helse med tanke på kjønnsykdommer. Jeg blir sjokkert når folk bare nekter å innse at de faktisk kan ha sykdommer.

Hvis du er voksen nok til å ha sex, så burde du vel kunne være voksen nok til å dra til legen og sjekke deg mellom hver partner som du ikke brukte kondom med. Jeg ser ikke helt problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi jeg er nysjerrig:

1. Har du hatt kjønnssykdommer?

Hvis ja:

2. Hvilken relasjon hadde du til personen du fikk sykdommen av?

3. Lærte du av dette, i så fall hva?

(Jeg håper ingen anklager meg for en runketråd nå :fnise: )

Nei.

Har aldri ubeskyttet sex uten at begge har vært på et legebesøk og vet de er friske. Det sier jo seg selv at det før eller siden går til helvete om man har ubeskyttet sex med folk som bare går rundt å tror at de ikke har hiv/klamydia/osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng, AB. Jeg tror også folk er litt for naive når det gjelder sin egen helse med tanke på kjønnsykdommer. Jeg blir sjokkert når folk bare nekter å innse at de faktisk kan ha sykdommer.

Hvis du er voksen nok til å ha sex, så burde du vel kunne være voksen nok til å dra til legen og sjekke deg mellom hver partner som du ikke brukte kondom med. Jeg ser ikke helt problemet.

Takk. Endelig noen som kan si seg enig i det jeg prøver å si :)

Er man voksen nok til å ha sex, så burde man også være voksen nok til å skjønne at man kan gå rundt med kjønnssykdommer uten symptomer som er svært vanlig. Desverre er ikke dette alltid tilfellet..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hatt, selv om jeg ikke har vært den flinkeste å bruke kondom på ONS.

Da spør jeg også deg, har du noen gang testet deg for herpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen metode som gjør deg "immun" mot SOI. Statistisk beskytter du deg bedre enn en som ikke tester seg, har fast partner som også tester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

1. Har du hatt kjønnssykdommer?

Har hatt klamydia en gang i min ungdom.

2. Hvilken relasjon hadde du til personen du fikk sykdommen av?

Det var en jeg var sammen med et par mnd. Vi kjennte ikke hverandre særlig godt de første gangene vi hadde oss. Han nektet selvfølgeliug at det kom fra han når jeg ringte å sa at han hadde smittet meg.

3. Lærte du av dette, i så fall hva?

Ærlig? Den gang lærte jeg fint lite. Jeg smittet min neste kjæreste(det var slik jeg fant ut at jeg hadde det. Jeg selv hadde ingen symptomer). Det tok noen år før jeg brydde meg om kondom. Jeg var ikke mye smart i midten av tenårene.

I senere år har jeg blitt veldig påpasselig med beskyttelse og har testet meg gjevnlig når jeg har byttet sexpartnere. Har aldri blitt smittet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk beskjed fra legen at mesteparten av befolkningen har herpes-viruset i kroppen, bare at det ikke er utløst eller noe. Man kan heller ikke teste for det, om det ikke er utbrudd.

Dette er dog info jeg fikk fra ham muntlig for en fire-fem år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man først smittet av kjønnsvorter bærer man smitten med seg resten av livet, selv om man ikke har utbrudd.

Dette gjelder ikke alle variantene av hpv/kjønnsvorter. Noen vokser det av seg / blir kvitt viruset. Men noen varianter av viruset er mer langvarige og noen er sikkert også evige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål. Hvorfor er det så stor motstand å kjønnslig omgang med noen, uten kondom, om en vet de en gang har hatt herpes, mens en lett kysser personer som stadig vekk sliter med munnsår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...