Gå til innhold

Kjønnssykdommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk klamydia, uten symptomer, av en sommer/høst-romanse som nå er en god venn.

Ble litt paff når han ringte og ba meg teste meg, men tenkte i grunn bare "shit happens"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk beskjed fra legen at mesteparten av befolkningen har herpes-viruset i kroppen, bare at det ikke er utløst eller noe. Man kan heller ikke teste for det, om det ikke er utbrudd.

Dette er dog info jeg fikk fra ham muntlig for en fire-fem år siden.

Jo, man kan teste med blodprøve. Det vanlige er å teste rett på utbruddet ved utbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke alle variantene av hpv/kjønnsvorter. Noen vokser det av seg / blir kvitt viruset. Men noen varianter av viruset er mer langvarige og noen er sikkert også evige...

Mener du at herpes (kjønnsorganene) forsvinner? Altså, et virus er et virus. Hvordan vil det gå ut av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man kan teste med blodprøve. Det vanlige er å teste rett på utbruddet ved utbrudd.

Hmh, jeg må kjefte på legen min neste gang jeg stikker innom. Takk for infoen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at herpes (kjønnsorganene) forsvinner? Altså, et virus er et virus. Hvordan vil det gå ut av kroppen?

Den du siterte snakket om kjønnsvorter, ikke herpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, kjønnsvorter. Aner ikke hvem jeg ble smittet av, men har mine mistanker. Men bryr meg egentlig ikke noe særlig siden det er veldig vanlig og at det kan smitte selv om man bruker kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, vet dere ikke i 2011 at hpv/kjønnsvorter og herpes er virus som man alltid vil ha i kroppen når man først er smittet, selv om man ikke har utbrudd? Jeg tror en del av dere trenger å lese dere opp på SOI. Men, er det ikke slik at blodprøve for herpes også kun kan tas når man har utbrudd? Jeg mener å ha blitt fortalt dette av en lege. For å svare på HI: klamydia, en gang. Selv om jeg har vært superpåpasselig med kondom.. Har også bare hatt 4 sexpartnere, og nå er jeg 26 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noen kjønnsykdom. Alltid testa meg etter partnerskifte, men ikke vært så flink på å bruke kondom (dumt, ja I know). De siste par dagene har jeg fått noen små nupper i underlivet, på utsiden av de ytre kjønnsleppene. Hva kan dette være? Har lest på nettet, og høres mest ut som talgkjertler, men er litt bekjymra fordet... Klør litt, men det er jo ikke sikkert at har noen sammenheng.

Jente 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noen kjønnsykdom. Alltid testa meg etter partnerskifte, men ikke vært så flink på å bruke kondom (dumt, ja I know). De siste par dagene har jeg fått noen små nupper i underlivet, på utsiden av de ytre kjønnsleppene. Hva kan dette være? Har lest på nettet, og høres mest ut som talgkjertler, men er litt bekjymra fordet... Klør litt, men det er jo ikke sikkert at har noen sammenheng.

Jente 23

Dra til legen å spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen å spør :)

Har flytta til en annen by, og har ikke noen gyn. å gå til her. Hvordan kan jeg få det? Har fastlege, må man han henvisning for å gå til gyn.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flytta til en annen by, og har ikke noen gyn. å gå til her. Hvordan kan jeg få det? Har fastlege, må man han henvisning for å gå til gyn.?

Du trenger ikke dra til gyn, gå til fastlegen din. Hvis du ikke har fastlege der du har flyttet, sørg for å bytte med en gang, så kan du ringe til legekontoret å fortelle at du nettopp har byttet, og høre om du kan få en time hos den legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke dra til gyn, gå til fastlegen din. Hvis du ikke har fastlege der du har flyttet, sørg for å bytte med en gang, så kan du ringe til legekontoret å fortelle at du nettopp har byttet, og høre om du kan få en time hos den legen.

Har vanlig fastlege lov til å se på underlivet mitt da? Og hva med prøver og sånn for kjønnsykdommer?

Takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vanlig fastlege lov til å se på underlivet mitt da? Og hva med prøver og sånn for kjønnsykdommer?

Takk for svar :blomst:

Ja, fastlegen din kan utføre gynekologisk undersøkelse og teste for kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanlig fastlege lov til å se på underlivet mitt da? Og hva med prøver og sånn for kjønnsykdommer?

Takk for svar :blomst:

Jepp. De fleste (alle?) fastleger har gynstol på kontoret, og utfører alle slags tester for kjønnsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. De fleste (alle?) fastleger har gynstol på kontoret, og utfører alle slags tester for kjønnsykdommer.

Okei, da vet jeg det :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den du siterte snakket om kjønnsvorter, ikke herpes.

Og du svarte:

Dette gjelder ikke alle variantene av hpv/kjønnsvorter. Noen vokser det av seg / blir kvitt viruset. Men noen varianter av viruset er mer langvarige og noen er sikkert også evige...

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...