Gå til innhold

Gruer meg til å dra på jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 som gruer meg skikkelig til å dra på jobb :tristbla: Jeg har jobbet i butikk nå i snart 4 uker og har hatt det slik helt siden jeg begynte. Jobber 4 ganger i uken. Jeg vet ikke hvorfor men jeg gruer meg så til å dra på jobb. Jeg er et helt nervevrak! Har aldri jobbet i butikk før og føler dette er for mye. Føler det bare blir verre og verre for hver gang jeg drar på jobb.

Før jeg skal på jobb er jeg så nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg kan sitte 5 min i bilen før jeg går inn å bare grine og er helt fra meg. Jeg hater når det kommer kunder inn. Jeg får litt sånn panikk og vil bare løpe vekk. Jeg har også fått litt kjeft :sjenert: Når det kommer en kunde inn må vi gå bort til kunden å si "hei, vil du ha noe hjelp?" Noen ganger bare fryser jeg til og klarer ikke å gå bort. Da får jeg litt kjeft da. de jeg jobber sammen kan si "du må gå bort til kunden. Ikke bare stå der" Jeg vet jeg må, men klarer det ikke :sukk: Jeg må skikkelig manne meg opp. Til og med da klarer jeg det nesten ikke. Jeg går bare å ser på klokken for jeg vil bare komme meg så fort ut der som bare mulig.

Når jeg skal slå inn varer på kassen trykker jeg mye feil. Pga jeg nesten skjelver og er så nervøs. Jeg trives ikke her i det hele tatt. Synes det er helt grusomt å være her. Jeg skal på jobb i morgen kl 12 og blir helt dårlig av å tenke på det. Har gått å gruet meg i hele dag! Når jeg kjører opp til jobb er jeg et nervevrak.

Jeg vet at alle har dager hvor de ikke vil på jobb, men jeg har det sånn hver dag. Jeg vil ikke :grine:

Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å være der. Jeg er så sliten og har det ikke sånn veldig greit. Lurer på hva som er galt med meg, for dette kan vel ikke være normalt? Flere som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Jeg hadde hatt det akkurat som deg.

Er du redd for å gjøre feil? Nervøs rundt mennesker osv?

kanskje du burde snakke med en psykolog eller noe for å prøve å forstå hva som er "galt" er jo ikke greit å ha det sånn.. :/

Men syns du er veldig tøff som drar på jobben når du skal altså!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nym

Hei på deg!

Tror det er ganske normalt å føle det sånn i starten av en jobb hvor man må være aktiv i å ta kontakt med fremmede folk. Spesielt hvis man er sjenert i utgangspunktet.. Jeg tok en slik jobb nettopp for å bli litt mer utadvendt. Syntes det var ganske jævlig i starten. Sjefen min kunne stå og observere meg, ta bilder av meg etc. (ikke vanlig butikkjobb, men noe i nærheten). MEn jeg kan love deg at det blir bedre etterhvert! Tilslutt elsket jeg faktisk jobben min. Ble nærmest et nytt menneske! Ikke gi opp, bare gi det tid! Du kommer til å takle det bedre og bedre etterhvert som du får prøvd deg:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt det akkurat som deg.

Er du redd for å gjøre feil? Nervøs rundt mennesker osv?

kanskje du burde snakke med en psykolog eller noe for å prøve å forstå hva som er "galt" er jo ikke greit å ha det sånn.. :/

Men syns du er veldig tøff som drar på jobben når du skal altså!

Jeg er bare fryktelig redd for å gjøre feil, snakke med andre mennesker osv. Blir bare helt nervevrak. Er dette vanlig når alle begynner i ny jobb? At man sitter å griner før man skal på jobb osv? Jeg blir helt kvalm bare av tanken. Jeg virkelig hater det.

Sist uke ringte jeg sefen å sa jeg ikke kunne jobbe fredag og lørdag pga jeg var syk. Noe jeg ikke var. Jeg klarte bare ikke å dra på jobb. Jeg var helt ødelagt og måtte bare ringe sjefen. Er overhode ikke stolt over det. Skammer meg litt :tristbla:

Imorgen skal jeg jobbe min aller første lørdag og herregud som jeg gruer meg! Det kommer garantert til å være masse folk siden det er lørdag. Jeg blir helt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Hmm..kjenner meg igjen i deg..og jeg har sosial angst..+ livredd for å gjøre feil og drite meg ut foran andre.. så du er hvertfall ikke aleine om saken.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..kjenner meg igjen i deg..og jeg har sosial angst..+ livredd for å gjøre feil og drite meg ut foran andre.. så du er hvertfall ikke aleine om saken.. =)

Men jobber du eller hva gjør du?

Har egentlig lyst til å skaffe meg en jobb som jeg hadde før. da jobbet jeg i en bedrift hvor jeg ikke måtte forholde meg til andre. Der tuslet jeg bare med mitt. Måtte levere varene på lageret så skulle jo de sende det ut, men det gikk greit. Dessverre ble flere sagt opp pga vi mistet kunder og det ble mindre å gjøre. Jeg var selvsagt en av dem som mistet jobben. Derfor måtte jeg bare finne meg en annen jobb. Trodde jeg skulle klare å jobbe i butikk, men det går ikke bra =(

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg jobber ikke pga de problemene der..men jobber med saken.. =)

er i behandling.

Trist å høre.. :/

Du kan ikke snakke med sjefen din da? fortelle hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kommet meg til lege. Høres ut som om du kan ha sosial angst :klem:

Det er IKKE normalt å gråte før man skal på jobb. Håper du finner en løsning på dette, jeg tror jeg hadde sett meg etter noe annet. Prøv et vikarbyrå kanskje? De har vel ofte lagerjobber o.l.? Eller en kontorjobb uten kundekontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg fungerer fint sånn ellers, men det er bare når det kommer til jobb og skole så går det ræva. Har droppet ut av VGS pga det taklet jeg ikke. Jeg klarte ikke å gå på skolen og synes det var fryktelig ubehagelig åvære rundt så mange fremmende. Har ingen utdannelse men vil prøve å ta noe på nett senere.

Etter pappa døde november 2009, så har mye gått galt. Da har jeg blitt veldig innesluttet og redd for mennesker. Jeg har alltid vært sjenert, men nå er det helt ille.

Huff det er så vanskelig for meg å snakke om følelser. Ingen vet jeg har det slik. Når folk spør om jeg trives i jobben min, så sier jeg "jada, jeg gjør det"

Føler jeg skuffet sjefen hvis jeg sier dette. Han har akkurat ansatt meg også kan jeg ikke jobbe allikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Høres ut som du har sosial angst.. ikke at jeg skal diagnosere deg altså.. men rådet er å oppsøke lege/psykolog.. =)

og trist å høre om faren din.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å være litt nervøs når man begynner i ny jobb, men ikke vanlig å være så nervøs som det du er. Jeg synes også du burde oppsøke lege/psykolog.

Hvis du nå har sosial angst, så kan ikke sjefen din blir sur eller noe. Det er ikke din feil og jeg synes det er kjempe bra du i det hele tatt klarer å dra på jobb jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare fryktelig redd for å gjøre feil, snakke med andre mennesker osv. Blir bare helt nervevrak. Er dette vanlig når alle begynner i ny jobb? At man sitter å griner før man skal på jobb osv? Jeg blir helt kvalm bare av tanken. Jeg virkelig hater det.

Sist uke ringte jeg sefen å sa jeg ikke kunne jobbe fredag og lørdag pga jeg var syk. Noe jeg ikke var. Jeg klarte bare ikke å dra på jobb. Jeg var helt ødelagt og måtte bare ringe sjefen. Er overhode ikke stolt over det. Skammer meg litt :tristbla:

Imorgen skal jeg jobbe min aller første lørdag og herregud som jeg gruer meg! Det kommer garantert til å være masse folk siden det er lørdag. Jeg blir helt dårlig.

Klassisk sosial angst! Få deg hjelp.. ta tilbake kontrollen :)

Det er ikke godt og skulle ha det sånn resten av livet..

Er det sånn når du skal møte famile og venner du ikke har sett på en liten stund å?

Jeg har hatt samme svigerforeldrene i litt over 5år, fortatt føler jeg meg kjeitete og flau når jeg møter de, og resten av fam på mannens side...

En da de er verdens beste :) super snille...

Det sitter i hodet..

Lykke til. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat som deg. Jeg kjenner meg så utrolig igjen. Men det jeg kan si deg er at det aller aller beste du gjør for deg selv er å holde ut. Etterhvert vil du oppleve at du har mer og mer kontroll på tingene og deg selv, og du vil slappe av og sikkert til og med trives! Men du bør ta kontakt med lege slik at du har noen å støtte deg til og kanskje få time hos psykolog og/eller medisiner. Sykemelder du deg lar du angsten vinne over deg, og det er det dummeste du gjør. Jeg vet at det ikke er lett for deg å tro på at du vil tjene på det i lengden med å bli der, men jeg kan garantere at du vil tjene alt i verden på å holde ut. Nå skriver jeg fra mobilen, men hadde jeg hatt pcn nå så skulle jeg fortalt om de sykeste ting jeg gjorde for å unngå ting på jobben eller for å slippe å jobbe i det hele tatt. Og jeg gråt i timesvis både før og etter arbeid, drømte om jobben og gruet meg hvert sekund av den våkne tiden i døgnet. Det var utmattende som bare det, men jeg endte opp med å trives (etter mange, mange år), jeg fikk best resultater og kunne alt på jobben, og fikk supre tilbakemeldinger fra både kunder og kollegaer. Og en virkelig flott attest! Men kan du snakke med moren din eller en kjæreste eller en venninne om dette? De kan støtte deg og kanskje stikke innom der du jobber for å høre hvordan det går av og til? Og så vil jeg råde deg til å være åpen til dine kollegaer og si at du er fryktelig nervøs og redd for å gjøre feil. Om du skulle tabbe deg ut så ler du av det etterpå og beklager det hele. Og ikke tenk på det mer! Alle tabber seg ut av og til! I morgen går du til alle kundene og spør om de trenger hjelp, smiler og er hyggelig og ikke vær redd for å spørre dine kollegaer om hjelp. Tabber du deg ut så legger du deg flat der og da, og så smiler du av det hele senere og hever deg over det. Når du får skikkelig dreisen på jobben kommer det til å gå som en lek! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres trasig ut TS!

Enten bør du søke hjelp eller søke en jobb hvor det ikke noe særlig kundekontakt.

Lykke til på jobb i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres trasig ut TS!

Enten bør du søke hjelp eller søke en jobb hvor det ikke noe særlig kundekontakt.

Lykke til på jobb i morgen :klemmer:

Når man ikke har utdannelse, så hvilken jobber kan man ha da? Det blir jo nesten kun butikkjobber, cafe, tlfselger og slike jobber.

Jeg er så lei av å ha det sånn. Jeg blir så sliten og nesten litt deprimert av å dra på jobb. De dagene jeg har fri, er det så deilig å slappe av, men jeg har jobben i bakhodet noe som gjør at jeg ikke klarer å slappe av 100%. Rett før jeg skal legge meg er jeg dødsnervøs og når jeg står opp er jeg et nervevrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det på AKKURAT samme måte. Har nettopp begynnt i jobb i butikk og det siste jeg vil er å dra på jobb! Prøvde meg på bensinstasjon men måtte bare trekke meg. Trodde matbutikk kanskje kom til å bli bedre og jeg hadde en god følelse, men nei... Jeg har hysteriske gråteanfall, for ikke sove og klarer rett og slett ikke tanken :( Jeg vet hvordan du har det å det er ikke noe jeg unner min verste fiende en gang :(

Ikke har jeg noe tidligere erfaring heller så jeg kan egentlig ikke slutte den jobben jeg har nå, hva om jeg ikke for en ny? Uff, kunne bare ønske jeg hadde kunne jobbet med noe annet som lager eller noe...Håper det ordner seg for deg da! uansett om du velger og fortsette eller finne noe nytt. Kan være lurt å dra til legen eller psykolog som noen nevner også, tror det kan hjelpe mye selv om det ikke føles slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sykehjem/gamlehjem, barnehage, vaskejobb og slikt? Det kan hende det gjør deg litt mindre nervøs siden du forholder deg til de rundt deg på en helt annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har sosial angst.. ikke at jeg skal diagnosere deg altså.. men rådet er å oppsøke lege/psykolog.. =)

og trist å høre om faren din.. :klem:

Signerer denne!

Håper du tar tak i dette og får litt hjelp!

Dette er virkelig vonde følelser å hanskes med selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...