Gå til innhold

Kyssesyke og vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt kyssesyken i 4 mnd nå, halsvondt osv er over. MEN, jeg har null matlyst. Ingenting frister og jeg blir kvalm hver gang jeg får noe i munnen.

Noen tips til hva som kan spises? Er jeg ikke sliten fra før, blir jeg hvertfall det når jeg får i meg så og si null næring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg levde på iskrem av alle slag og yoghurt da jeg hadde kyssesyken og ikke taklet å tygge noe mat. Juice gir også energi.

Ikke sunt kosthold akkurat, men viktig å få i seg noe. Og er ikke flytende diett aktuelt heller må du dra til legen og snakke med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde på iskrem av alle slag og yoghurt da jeg hadde kyssesyken og ikke taklet å tygge noe mat. Juice gir også energi.

Ikke sunt kosthold akkurat, men viktig å få i seg noe. Og er ikke flytende diett aktuelt heller må du dra til legen og snakke med han.

Slet du også med matlyst når du var ferdig med halsvondt osv? For et par uker siden kastet jeg opp etter hvert måltid, det kan jo ha vært at milten har vært hoven feks, og presset på magesekken.

Er småkvelm hele tiden, men det kan jo også ha sammenheng med at jeg ikke får i meg stort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve supper? eller yoghurt? noe som er lett å få ned.

Suppe kan gå, men yoghurt'ene voookser i munnen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv lette supper, fks betasuppe/kjøttsuppe, tomatsuppe uten melk, eller andre supper du liker. Klarer du ikke å tygge kan du kjøre supper i foodprosessor/stavmikser så slipper du harde biter/klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette normalt? Jeg føler meg så elendig! 4mnd, og blir fortsatt like sliten bare av å ta en tur på butikken og vaske tøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...